Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto’s zijn te duur voor particulieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Oud nieuws... het feit dat BMW de zaak al terug draait zegt wel iets over de acceptatie.
    En wat ga je als europese constructeur doen als de chinezen het er allemaal standaard in steken...
    Het is te hopen want zoals ze het bij Mercedes doen is onacceptabel. Ik merk in hun app toch niet dat ze iets terugdraaien, integendeel

Ach, nog een paar jaar en dan zijn al die Europese merken in Chinese handen, eigen schuld dikke bult
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Zelfs tweeverdieners met een behoorlijk loon moeten krabben om alles betaald te krijgen, verontrustend
      Inderdaad....Heel ernstig. 25 jaar liberale regering....
      En dan nog de socialsten met de vraag naar vermogenswinstbelasting terwijl hun mandatarissen private banking doen
      Enkel een Vlaamse onafhankelijkeid zonder vlaams belang (cdnv+nva wel dus) is de oplossing. Al de rest loopt fout
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Volgens een enquête zijn de meeste Belgen tegen het behoud van bedrijfswagens, tegenwoordig gebruikt door 20% van de werknemers. Zal dit veranderen na de verkiezingen van juni 2024?
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• meerderheid der belgen zal vast ook een eerlijker pensioenverdeling willen

Comment

• Niet elke werknemer kan een leasingauto krijgen, de ambtenaren tot daar aan toe, maar in veel andere branches of vanaf bepaalde niveaus krijg je ook niks, lijkt mij ook niet eerlijk dan.

Comment

• de bedrijfswagen is juist nog iets wat verloning waar een werkende mens iets aan overhoud. Als ze dat verbieden gelijk ook de leraarskaarten en de betere statuten voor ambtenaren en ook de fietsvergoedingen.
              als de ambtenaren en de politici dit voordeel van de working class willen afnemen ook hun voordeel. En zeker geen luxewagens meer dan voor ministers. Fuck you DeCroo...Samen met Verhofstadt de slechtste premier ooit!
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Niet elke werknemer kan een leasingauto krijgen, ... lijkt mij ook niet eerlijk dan.
                Ocharme jongen toch.
                Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk.

Comment

• Waarom wijzig jij mijn quote eigenlijk want dat staat er zo niet? Ik had gehoopt dat jouw getrol hier eindelijk voorbij was, het ging nu even goed. Spijtig!

Comment

• Zo dan.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Niet elke werknemer kan een leasingauto krijgen, de ambtenaren tot daar aan toe, maar in veel andere branches of vanaf bepaalde niveaus krijg je ook niks, lijkt mij ook niet eerlijk dan.
                    Ocharme jongen,wat een wrede wereld is het toch.

Comment

• Vandaag kunnen er niet genoeg modellen in de catalogus staan. Maar deze Franse fabrikant gaat er met de botte bijl door en wil zich enkel nog concentreren op het hart van de markt.

Comment

• Het is een feit: in drie jaar tijd is de prijs van bedrijfswagens met bijna 30% gestegen. Dit komt door de overstap van auto’s met een verbrandingsmotor naar elektrische aandrijving. Prijst de salariswagen binnenkort zichzelf uit de car policies van bedrijven?

Comment

• Op een lichtjes krimpende markt leidt BMW nog altijd de dans, het neemt iets meer dan 10 procent van de Belgische markt voor personenwagens voor zijn rekening

Comment

• Een kwart van de nieuwe auto’s het afgelopen half jaar was elektrisch, zo leren ons de jongste inschrijvingscijfers. Nooit eerder kochten (of eerder: leasden) de Belgen zoveel stekkerauto’s als in 2024.

Comment

• Wat hebben die laatste posts eigenlijk allemaal nog te zoeken in dit topic. Wat is feitelijk je bedoeling, joke ?

Comment

• Hetzelfde als wat jij hier nog te zoeken hebt zeker. Who cares? Ik niet. Ik stel voor dat jij op dit bijna 'overleden' forum nu alles gaat melden wat niet in het juiste topic staat, alleen al met jouw onzin in alle topics te verwijderen gaan ze jaren bezig zijn

Paar quotes uit die laatste posts, dus ja

De vraag rijst of bedrijven zullen blijven kiezen voor salariswagens voor hun werknemers als de algemeen stijgende prijzenkoers verder aanhoudt. Volgens Renta volgen sommige bedrijven de trend en verhogen ze hun budget voor auto’s, omdat werknemers een beperkter voordeel als een vorm van demotie interpreteren. Niet alle bedrijven doen dit, wat soms betekent dat de werknemer nog steeds recht heeft op een auto, maar dan wel een kleinere. Zolang elektrische auto’s van de zaak 100% aftrekbaar blijven, is het redelijk om aan te nemen dat de meerderheid van de bedrijven zal instemmen met de prijsverhoging. Maar daarna hangt alles af van de komst van echt betaalbare elektrische auto’s…​

Juist ja, dat heeft ongetwijfeld (bijna) alles te maken met de nieuwe fiscale regels voor bedrijfswagens én ook de Vlaamse overheidspremie voor particulieren die voor een niet al te dure EV kiezen.

Het verbaast buitenlanders nog altijd, maar ons natuurlijk niet meer: BMW blijft de grote slokop.

Het is geen geheim dat de opkomst van EV’s voor het overgrote deel via bedrijfsvloten verloopt. De overheid moedigt werkgevers aan om bij het kopen of huren van bedrijfswagens immers volop aan om voor elektrische aandrijving te kiezen, des te meer sinds een jaar geleden de fiscale aftrekbaarheid hertekend werd. In Vlaanderen is er bovendien de subsidie van de regionale overheid, waarbij particulieren tot 5.000 euro van de aankoopprijs terug kunnen krijgen. Die subsidie is echter eindig, ze geldt enkel voor wie er dit jaar een aanvraagt.

.....

Comment

• Naar ‘goede’ gewoonte heeft Vlaanderen de verkeersbelasting op 1 juli geïndexeerd. Niets om blij van te worden, want er komen enkele procenten bij. Alweer. Ook voor oldtimers en de belasting op inverkeerstelling zijn er aanpassingen.

Comment

• Gaat alleen nog maar erger worden. België/Vlaanderen/Europa heeft heel veel extra geld nodig.

Comment

• Zeg dan eens wat de overheden moeten doen:

Als ze niks doen, dan wordt de eigen industrie te hrabbel gegooid, en rijden we allemaal in chinese auto’s en bussen. En er blijven hier geen jobs.
                                      Subsidies geven aan die arrogante eigen autofabrikanten is ook noet goed, want die verdienen allemaal al genoeg, en dat geld gaat toch naar de aandeelhouders,
                                      En nu zijn importtaxen ook niet goed want dan gaat de prijs vam de auto’s omhoog.

Het wordt hier net als FB onder een artikel uit HLN.

Comment

• Ik vind echt niet dat iemand als Carlos tavares subsidies verdient. Eigenlijk liever een Chinese auto dan zijn goedkope probleem bakken....of natuurlijk gewoon terug normaal doen mensen...een golf zoals vroeger de gewone mens kocht.
                                        langs de andere kant is er geen probleem en is dat maar speculatie,de top 5 van verkoop is ook de top 5 van auto's (veiligheid,afwerking, rijplezier,....)....dus eigenlijk zijn de Belgen goed bezig.
                                        dikke proficiat voor de Germanen!

Comment

Working...
                                        X