Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik hoor veel 'als' in zijn betoog
ik hoor weinig over de effecten vd klimaatopwarming. Het waterverbruik swingt de pan uit en door de opwarming valt de regen minder gespreid. Da's niet alleen hier, maar overal zo. Woestijngebied wordt alsmaar groter. De ondergrondse watervoorraden in de graanschuur vd VS staan onder immense druk.
Earthday valt elk jaar vroeger.
En de vrouwen in het zuiden opleiden? Dan moet ge wel eerst zien dat daar een ander cultureel- en geloofssysteem komt.
Dus voor mij: ja, we zijn met te veel.. veel te veel.
Ja, voor sommigen is er nog altijd niets aan de hand wat het klimaat betreft. Je moet toch niet gestudeerd hebben om dat zelf vast te stellen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Boetegevaar voor SUV's en Tesla-rijders in Duitsland
Eigenaren van een SUV en sommige Tesla-modellen lopen in Duitsland het risico op een bekeuring. Ze zijn bij wegversmallingen in overtreding als ze op de linkerbaan rijden.
Grote SUV’s hebben geen al te beste reputatie, maar desondanks zijn ze mateloos populair. Door hun gemakkelijke instap, hoge zitpositie en stoere uiterlijk is een op de drie nieuw verkochte auto's in Europa zelfs een SUV-achtige.
Boetegevaar
Er zitten ook nadelen aan SUV's. Door hun hoge carrosserie verbruiken ze meer brandstof en in Duitsland kun je zelfs een boete krijgen wanneer je ermee op de linkerbaan rijdt. Althans, wanneer je dat op de Autobahn doet bij een van de vele wegwerkzaamheden met versmalde rijstroken.
Net als in Nederland wordt in dat geval de linkerrijstrook versmald tot een breedte van 2 of 2,20 meter. Als een voertuig breder is dan 2 meter mag de bestuurder de linkerrijstrook niet gebruiken. Belangrijk daarbij is dat niet de voertuigbreedte op het kenteken van belang is, maar de breedte gemeten van de linker- naar de rechterbuitenspiegel.
Van spiegel tot spiegel
Deze afmetingen zijn vaak terug te vinden in de gebruiksaanwijzing, maar een groot aantal voertuigen is breder. Als er geen breedte is opgenomen in de gebruiksaanwijzing, moet je deze zelf opmeten. Belangrijk: meet niet alleen de spiegels op om deze bij de voertuigbreedte op te tellen, want dit punt is in sommige gevallen niet het breedste deel van het voertuig.
Verzekeraar betaalt niet of niet volledig
Niet alleen terreinwagens zijn vaak te breed voor de versmalde rijstroken. Sommige Tesla's en andere niet-SUV's mogen bij deze baustelle ook alleen op de rechterbaan rijden vanwege hun breedte. Het boetebedrag van 20 euro valt mee, maar bij een eventueel ongeval kan het zijn dat verzekeraars slechts deels de schade uitbetalen. Ook kan de aansprakelijkheid van een ongeval in een dergelijk geval bij jou komen te liggen.
Bron: ADnl
Auto's die bij wegwerkzaamheden in Duitsland op de linkerbaan rijden, mogen inclusief spiegels slechts twee meter breed zijn
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ja, voor sommigen is er nog altijd niets aan de hand wat het klimaat betreft. Je moet toch niet gestudeerd hebben om dat zelf vast te stellen
als landen als ons land en duitsland kern opgeven...als de wereld behalve europa (7% mondiaal van de uitstoot) niet meedoet...mag je nog zoveel geloven dat er werkelijk wat aan de hand is...het haalt nix uit
wat de eu sloot aan fossiel, deed india en china x2 open
als landen als ons land en duitsland kern opgeven...als de wereld behalve europa (7% mondiaal van de uitstoot) niet meedoet...mag je nog zoveel geloven dat er werkelijk wat aan de hand is...het haalt nix uit
wat de eu sloot aan fossiel, deed india en china x2 open
Tja, als niemand ermee begint gebeurt er zeker niks. Ik kan mij voorstellen dat het sowieso al te laat is.
Ik vind het triestig voor mijn kinderen en kleinkinderen want goed gaat dit niet aflopen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Gast. In China en India samen zijn ze met 3 miljard die alles geven. En wij met ons paar miljoen gaan het hier met al onze taksen oplossen ? Simpel ziel.
Ge zijt al goed gebrainwashed als ge al begint over uw kindjes en kleinkindjes. Amai, 't zit al diep bij sommigen.
Gast. In China en India samen zijn ze met 3 miljard die alles geven. En wij met ons paar miljoen gaan het hier met al onze taksen oplossen ? Simpel ziel.
Ge zijt al goed gebrainwashed als ge al begint over uw kindjes en kleinkindjes. Amai, 't zit al diep bij sommigen.
Hahaha, wat een antwoord Gelukkig dat een omhoog gevallen kwal zoals jij het hier niet voor het zeggen heeft. Hopelijk ga jij nooit kleinkindjes hebben. Je kunt ook andere meningen respecteren, domme trol
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Gast. In China en India samen zijn ze met 3 miljard die alles geven. En wij met ons paar miljoen gaan het hier met al onze taksen oplossen ? Simpel ziel.
Ge zijt al goed gebrainwashed als ge al begint over uw kindjes en kleinkindjes. Amai, 't zit al diep bij sommigen.
Gast, ten eerste hebben ze in China minder auto’s per inwoner, en ten tweede zijn ze daar sneller op electrische auto’s aan het overschakelen dan gelijk waar.
En ja, ze stoken nog veel kolen, maar dat zakt elk jaar.
Indie is een ander verhaal, maar de gemiddelde auto daar is een tuk-tuk en geen SUV.
Eigenlijk klopt de stelling van dit topic toch ook niet volledig, er zijn verschillende modellen waarvan de nieuwe versies die uitkomen niet of amper groeien en soms zelfs kleiner zijn dan hun voorganger.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Eigenlijk klopt de stelling van dit topic toch ook niet volledig, er zijn verschillende modellen waarvan de nieuwe versies die uitkomen niet of amper groeien en soms zelfs kleiner zijn dan hun voorganger.
Dat is dan ook algemeen genomen hé. Maar je mag gerust hier posten welke types allemaal kleiner geworden zijn, mij valt zo dadelijk geen binnen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment