Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto-industrie is Europees wanbeleid beu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Niels Destadsbader (dus niet de Stadsbaeder) speelde in 2007 mee in de Spring televisiereeks, dat is 16 jaar geleden ;-)

    Comment


    • #42
      neen ik bedoelde wel degelijk die met 'ae', die van de bouwondernemer. Die kunnen goed iemand zijne smoel verbouwen... die van u bijvoorbeeld.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #43
        MERCEDES: 'EURO 7-NORM BEDREIGT DUIZENDEN BANEN'

        ECHO VAN KLACHT ACEA

        ​Onlangs luidde kersvers ACEA-president Luca de Meo nog maar eens een de noodklok over de Euro 7-uitstootnormen. Nu schaart het hoofd van de ondernemingsraad van Mercedes-Benz zich hier vierkant achter. Hij vreest voor duizenden banen bij Mercedes-Benz.


        De EU heeft momenteel het plan om in 2025 de nieuwe Euro 7-uitstootnormen in te voeren voor personenauto's. Dat moet onder meer de uitstoot van stikstof verminderen, maar ook wordt er voortaan de loep gelegd op fijnstofneerslag door remmen en banden. Auto's moeten bovendien een langere termijn aan de uitstooteisen kunnen blijven voldoen: nu geldt nog dat een nieuwe auto vijf jaar en 100.000 kilometer lang aan de norm moet blijven voldoen, maar dat wordt tien jaar en 200.000 kilometer. Luca de Meo, de president van de European Automobile Manufacturers Association (ACEA), waarschuwde onlangs dat hij verregaande gevolgen voor de Europese auto-industrie verwacht. Ergun Lümali, hoofd van Mercedes' ondernemingsraad, sluit zich hierbij aan. Hij houdt zijn hart vast voor Mercedes-Benz-werknemers.

        Volgens Lümali staat Mercedes weliswaar achter de Euro 7-norm an sich, maar niet achter het tijdsbestek waarin het wordt ingevoerd. Het zou volgens hem veel te vroeg komen. "De lanceringsdatum is onrealistisch en komt niet overeen met de transformatie van de fabrieken", aldus Lümali volgens DPA. Hij bedoelt dat de verbrandingsmotor eerder het veld moet ruimen door Euro 7, omdat de emissienorm investeringen vergt die het niet meer waard zijn.Tegelijkertijd is Mercedes-Benz nog niet klaar om volop op een elektrisch aanbod over te gaan. "Duizenden banen bij Mercedes komen daardoor in gevaar." Als het aan Lümali ligt, wordt er nog eens scherp gekeken naar de beoogde invoering per 1 juli 2025.

        Bron: Autoweek


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          in azie lopen ze al jaren met een masker tegen de luchtvervuiling, voor 2 jaar maakten ze ons hier wijs dat't voor een andere reden was

          was net de video's van de eqs in thailand aan het zien van teslabjorn, de benzen zijn er uitgerust met op te vragen pm 2.5 waardes...een functie in de eu of us niet zichtbaar is

          de lucht was sinds de industriele revolutie nooit zo schoon (en kwasi mistvrij)...tot wanneer duitsland op kolen ging en we terug mist hebben...vocht bindt zich aan fijn stof

          de aarde wordt steeds groener, en hoe groener...en hoe meer bladerdek, hoe meer natuurlijke airco's



          en met hun eigen stikstofregels, zit de nl regering nu al met de handen in het haar - niet in onze pers



          ze maken er een boeltje van en vooral...de eu gaat onzen bol niet redden

          Comment


          • #45
            Europa niet nee, maar door niks te doen gaan we ze ook niet redden. Beetje gezond verstand en verantwoordelijkheidszin van iedereen zou al veel oplossen, maar probeer dat maar eens te bereiken in deze egoïstische wereld.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46






              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

              Comment

              Working...
              X