Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Borg herstelling wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Borg herstelling wagen

Hallo,
    Eind vorig jaar werden wij aangereden door een voertuig.
    Wij waren in ons recht, hebben een full omnium verzekering.

In januari/februari 2023 langs geweest bij de erkende garage, datum voor herstelling gemaakt en ik moest 230euro betalen. Reden volgens werkneemster: "borg op hersteldatum". Ik kende dat niet, maar ze zei erbij "anders zijn we enkel goed om offertes te maken", dus ik betaal en krijg hiervan bewijs. Werkneemster zei nog "als je uw wagen binnen brengt krijg je dat bedrag terug, indien we het vergeten vraag er zelf maar naar".

In maart was het zover, herstelling.
    Ik brengt s morgens de auto binnen en vraag naar de som. Meneer laat blijken er niks van te weten en verwijst naar zijn collega bij afhaling van mijn wagen.
    De dag erna ga ik de herstelde auto afhalen, ik zie de dame en vraag naar de som samen met mijn bewijs. Haar reactie "ah, mijn collega van de boekhouding regelt dat, nadat alles is afgerond met de verzekering" dat was dus al een gans ander verhaal. Ik laat mijn rekeningnummer na voor de terugbetaling.
    We zijn nu 20 dagen later, ik pols via mail nog bij de garage en krijg als antwoord "de dossierkosten van de herstelling worden pas overgemaakt nadat het geld van de verzekering op onze rekening staat".

Allesbehalve klantvriendelijk volgens mij.
    Ik stel me nu de vraag of dit wettelijk wel mag zoiets?

Mvg.

Als ze straks alsnog alles netjes betalen, lijkt het mij een manier om idd "klanten" te weren, die enkel een bestek laten maken.
    Alleen is de vooraf communicatie niet duidelijk. (bewust wsl)
    Indien niet, dan is het pure afzetterij natuurlijk.

Garagebedrijven blijven toch beunhazen bij uitstek sowieso.

Comment

da's een nieuw verdienmodel vd garages. voor bijna elke offerte wordt nu geld gevraagd. deels fout vd klant die vaak gaat shoppen om de goedkoopste prijs vast te krijgen en de garages eerst het zoekwerk laten doen om.her daarna door iemand goedkoper te laten uitvoeren.

in dit geval: niet netjes vd garage. als je bot vangt zou ik de invoerder op de hoogte stellen. ik zou trouwens zoiets niet enkel via mail afhandelen maar de garage toch ook een aantal keer fysiek gaan opzoeken en hen wijzen op de eerste gemaakte afspraak.
      www.peugeotforum.be

Comment

Het is toch een recht om verschillende offertes te vergelijken.
        Dat is al zo sinds de middeleeuwen.

Als ze geld vragen nog voor iets gedaan wordt dan ga ik wel elders.

Zou spijtig zijn mocht elke loodgieter, elektricien, dalwerker, schrijnwerker enz u laten betalen voor een offerte.

Er kruipt tijd in en het meeste is voor niks maar als ze dat niet willen moeten ze hun basis prijzen maar online zetten maar dat willen ze ook niet doen en daar kruipt nog meer geld in.
        Last edited by Gixxer; 20/04/2023, 22:12.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

en toch...bijna alle grote garages werken nu zo
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            en toch...bijna alle grote garages werken nu zo
            Idd! Bij de schade van onze Duster ook onlangs.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Zou spijtig zijn mocht elke loodgieter, elektricien, dalwerker, schrijnwerker enz u laten betalen voor een offerte.
              als ik 1 van die stielmannen nodig heb, ben ik hoegenaamd al blij dat er 1 langskomt...die mag dadelijk starten, zeker als het een herstelling is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

als ik 1 van die stielmannen nodig heb, ben ik hoegenaamd al blij dat er 1 langskomt...die mag dadelijk starten, zeker als het een herstelling is
                Daar heb ik weinig problemen mee.
                Ben dan ook een goede betaler.

Vrijdag nog gebeld en maandag middag al gepasseerd en ze hebben het daar heel druk.
                den borre

Int3x0r

Comment

dan moet je al veel herstellingen hebben als ze weten dat je goed betaald

Comment

mijn ma betaalt heel correct maar kan op loodgieter of elektricien soms maanden wachten.. en da's in het antwerpse. Ik bel en bijna de dag zelf staan ze hier (en da's in Limburg of de parking). En die vragen nooit geld voor een offerte laat staan een voorschot.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Ik snap hen langs de ene kant wel ... er zullen misschien wel mensen hun afspraak niet nakomen of enkel komen voor een bestek. Maar iedereen kan wel een potentiële nieuwe klant zijn!
                      Maar nu slaat het ineens om naar HUN uitbetaling. Betaling van de herstelling gaat sowieso rechtsreeks via de verzekering gebeuren maar houden wel geld van de klant achter als zekerheid.
                      Dat is al een gans ander verhaal dan wat men in het begin zei.
                      Ik zal nu in ieder geval GEEN vaste klant worden, integendeel ...
                      Last edited by ; 21/04/2023, 11:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        dan moet je al veel herstellingen hebben als ze weten dat je goed betaald
                        Het moeten daarvoor geen herstellingen zijn hè.
                        Uitbreiding en vernieuwing bestaat ook nog. ;-)
                        den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trientje Bekijk Berichten
                          Ik snap hen langs de ene kant wel ... er zullen misschien wel mensen hun afspraak niet nakomen of enkel komen voor een bestek. Maar iedereen kan wel een potentiële nieuwe klant zijn!
                          Maar nu slaat het ineens om naar HUN uitbetaling. Betaling van de herstelling gaat sowieso rechtsreeks via de verzekering gebeuren maar houden wel geld van de klant achter als zekerheid.
                          Dat is al een gans ander verhaal dan wat men in het begin zei.
                          Ik zal nu in ieder geval GEEN vaste klant worden, integendeel ...
                          Ja dat laatste is helemaal niet te begrijpen en of het wettelijk mag daar stel ik me ook vragen over.
                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                          X