Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Duitse break is de beste PHEV ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke Duitse break is de beste PHEV ?

    Welk Duits premium merk bouwt nu eigenlijk de beste break met PHEV ?
    In een discussie met wat vrienden en familie heeft iedereen verschillende en uiteenlopende argumenten maar misschien hebben de echte autokenners hier een andere kijk op de zaak...

    - Mercedes E300e Estate
    - BMW 530e Touring
    - Audi A6 Avant 50 TFSI e

    Alledrie hebben ze ongeveer hetzelfde rijbereik in EV-modus (rond de 50 km), bieden ze qua ruimte ongeveer hetzelfde en zijn allemaal afgewerkt zoals het een Duitser betaamt. Alle drie zijn ze niet meer zo heel nieuw : de nieuwe E-klasse werd net gelanceerd, en voor zowel de BMW als de Audi zit de opvolger er ook aan te komen.
    Maar welke heeft jullie voorkeur ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

  • #2
    Heeft die Merc nog altijd zo'n bult in de koffer om die batterij weg te krijgen... Als dat zo is, dan in elk geval geen Merc.

    Ik vind sowieso PHEV tussentechnologie, en ga ineens full electric.

    Comment


    • #3
      Voor mij zijn ze alle drie evenwaardig, met elk wel zijn gebreken en voordelen.

      Welke punten hadden jullie dan precies ter discussie?

      Zelf heb ik enkel nog maar in de BMW meegereden, en dan nog op de achterbank ook.
      Achterin, allerminst een comfortabele auto. Je zit zo'n beetje met je knieën in je nek, en ik ben dan nog niet van de grootste.

      Comment


      • #4
        Punten zoals comfort, betrouwbaarheid, afwerking, prestaties, alles eigenlijk.
        Sowieso heb je dan altijd mensen die maar één merk goed vinden en geen tegenargumenten dulden.

        Ik ben nooit Audi fan geweest maar moet toegeven dat zo'n A6 verdomd wel goed afgewerkt is. Qua dashboard layout vind ik de BMW de minste, Audi en Mercedes vind ik gelijk spel op dit vlak. In dit segment is sportiviteit en dynamisch rijgedrag van minder belang en dan ga je eerder voor luxe, rust en stilte, en ruimte.
        Qua binnenruimte stelt BMW op de achterbank altijd teleur tov de concurrentie. Kofferruimte is bij een PHEV sowieso altijd een teleurstelling, aard van het beestje.

        Nu, de discussie is op gang gekomen omdat de XC90 plug-in die we in bestelling hebben (waarvan sprake in een ander draadje) misschien wordt geleverd met ofwel ontbrekende onderdelen (nog steeds een gevolg van Covid en het chiptekort, blijkbaar - in ons geval een hele resem veiligheidssystemen die onder de noemer Intellisafe Surround worden geplaatst bij Volvo), ofwel wordt hij te laat geleverd (mensen die bijvoorbeeld aan het wachten zijn op een V60 of XC60 die plots te horen krijgen dat er plots 5 tot 6 maand leveringstermijn bij komt, is niet echt uitzonderlijk), en wij wachten al sinds augustus 2022, levering voorzien voor eind mei-begin juni 2023). Dit zijn dus 2 redenen om de verkoopovereenkomst kostenloos te verbreken (het ontbreken van standaard veiligheidsfuncties al zeker).

        Wij wilden een 7-zitter met PHEV dus was de XC90 de enige optie, maar als het niet anders kan, dan nemen we wel genoegen met 5 plaatsen (we hebben nog een andere auto met 6 plaatsen voor wanneer we weg moeten met het ganse gezin). En dan zie ik het nut niet meer in van een SUV omdat ik persoonlijk liever een uit de kluiten gewassen break zie dan een SUV.
        Ik ben dan ook al eens aan het uitkijken wat er beschikbaar is op het vlak van nieuwe stockwagens bij de drie Duitsers en ik moet zeggen dat dat zeker niet tegenvalt ; mocht het effectief tegenvallen met de XC90, dan is het een kwestie van snel zijn want stockwagens vliegen de deur uit tegenwoordig.

        Enfin, de discussie kwam erop neer dat ik BMW laatste plaatste in mijn keuze en er waren nogal wat BMW-liefhebbers 'aanwezig'. Vandaar
        Wat mij betreft zou de keuze vallen op Mercedes, met Audi als alternatief. BMW als ik echt niets anders meer naar mijn gading vind bij de andere 2 merken.
        Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

        Comment


        • #5
          Zo'n E-estate heb ik sowieso altijd een mega coole auto gevonden.

          Dan rij je echt niet dertien in een dozijn.

          5 en a6 break zie je zo'n beetje op elke straathoek als leaser.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Zo'n E-estate heb ik sowieso altijd een mega coole auto gevonden.

            Dan rij je echt niet dertien in een dozijn.

            5 en a6 break zie je zo'n beetje op elke straathoek als leaser.
            Geef ik je volkomen gelijk in...
            Voordeel van de huidige E-klasse is dat je nog een heel mooie middenconsole hebt met houtafwerking en één horizontaal display ipv van dat all glossy all screen dashboard. Ook de C-klasse heeft zo'n blinkende afwerking voor de middenconsole met dan zo'n joekel van een display. Jammer genoeg is dit de toekomst want alle merken gaan dezelfde weg op...
            Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

            Comment


            • #7
              Ook volledig mee akkoord... Nieuwe E ziet er top uit, maar die dash vind ik complete overkill !

              Los van dit alles... enige besluiteloosheid is jou ook niet vreemd geloof ik hé?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                Los van dit alles... enige besluiteloosheid is jou ook niet vreemd geloof ik hé?
                Nope... wispelturigheid is my middle name
                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                  Punten zoals comfort, betrouwbaarheid, afwerking, prestaties, alles eigenlijk.
                  Sowieso heb je dan altijd mensen die maar één merk goed vinden en geen tegenargumenten dulden.

                  Ik ben nooit Audi fan geweest maar moet toegeven dat zo'n A6 verdomd wel goed afgewerkt is. Qua dashboard layout vind ik de BMW de minste, Audi en Mercedes vind ik gelijk spel op dit vlak. In dit segment is sportiviteit en dynamisch rijgedrag van minder belang en dan ga je eerder voor luxe, rust en stilte, en ruimte.
                  Qua binnenruimte stelt BMW op de achterbank altijd teleur tov de concurrentie. Kofferruimte is bij een PHEV sowieso altijd een teleurstelling, aard van het beestje.

                  Nu, de discussie is op gang gekomen omdat de XC90 plug-in die we in bestelling hebben (waarvan sprake in een ander draadje) misschien wordt geleverd met ofwel ontbrekende onderdelen (nog steeds een gevolg van Covid en het chiptekort, blijkbaar - in ons geval een hele resem veiligheidssystemen die onder de noemer Intellisafe Surround worden geplaatst bij Volvo), ofwel wordt hij te laat geleverd (mensen die bijvoorbeeld aan het wachten zijn op een V60 of XC60 die plots te horen krijgen dat er plots 5 tot 6 maand leveringstermijn bij komt, is niet echt uitzonderlijk), en wij wachten al sinds augustus 2022, levering voorzien voor eind mei-begin juni 2023). Dit zijn dus 2 redenen om de verkoopovereenkomst kostenloos te verbreken (het ontbreken van standaard veiligheidsfuncties al zeker).

                  Wij wilden een 7-zitter met PHEV dus was de XC90 de enige optie, maar als het niet anders kan, dan nemen we wel genoegen met 5 plaatsen (we hebben nog een andere auto met 6 plaatsen voor wanneer we weg moeten met het ganse gezin). En dan zie ik het nut niet meer in van een SUV omdat ik persoonlijk liever een uit de kluiten gewassen break zie dan een SUV.
                  Ik ben dan ook al eens aan het uitkijken wat er beschikbaar is op het vlak van nieuwe stockwagens bij de drie Duitsers en ik moet zeggen dat dat zeker niet tegenvalt ; mocht het effectief tegenvallen met de XC90, dan is het een kwestie van snel zijn want stockwagens vliegen de deur uit tegenwoordig.

                  Enfin, de discussie kwam erop neer dat ik BMW laatste plaatste in mijn keuze en er waren nogal wat BMW-liefhebbers 'aanwezig'. Vandaar
                  Wat mij betreft zou de keuze vallen op Mercedes, met Audi als alternatief. BMW als ik echt niets anders meer naar mijn gading vind bij de andere 2 merken.
                  Ga dan maar eens kijken naar die koffer van de Merc hybride. Wat mij betreft is die onbruikbaar.
                  Ga ineens voor een EQE, dat ben je een beetje mee wat tech betreft.

                  Comment


                  • #10
                    Een MB zou een absolute no go zijn voor mij , de koffer en het dashbord zijn het echt niet voor mij... Ik rij sinds kort met een A6 55TFSIe , geen spijt van mijn keuze , ervoor reed ik met hetzelfde model maar dan in 3L V6 tdi . Kofferruimte is wat minder doordat de vloer een 5 a 6 cm hoger komt te liggen maar ik heb nog meer dan voldoende ruimte voor mijn noden.
                    Het elektrisch rijden is zeer fijn , je kunt je de vraag stellen of je dan niet beter volledig elektrisch moet gaan maar dan moet je wel iets vinden naar je smaak natuurlijk... ik zie op vandaag geen enkele EV rijden die ik zou willen eerlijk gezegd , ofwel zijn ze voor mij spuuglelijk of te onpraktisch ( Audi Etron GT bvb ) . Dat is de reden dat ik terug voor de A6 ben gegaan , en met quasi exact gelijke fiscale voordelen dan een EV... Maar ik heb wel een auto naar mijn zin die deftig is afgewerkt binnenin zoals ik hem wil.
                    Levertijden zijn wel enorm , maar dat wist ik op voorhand , de mijne is exact 1.5 jaar geleden aangekocht... maar voor mij was dat geen issue aangezien mijn vorige nu weggegaan is op 4 jaar oud .

                    Comment


                    • #11
                      Ga eens proefrijden met de 3 auto's hé. Van de smaak van iemand anders en horen zeggen ga jij niet veel opschieten
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Die koffer bij de E-klasse zou geen deal-breaker zijn in elk geval. Sowieso gaat het bij mij enkel over stockwagens, direct leverbaar. Proefrijden kan ik altijd proberen maar stel dat die BMW beter rijdt dan de Mercedes dan zou dat wellicht nog steeds niet de doorslag geven omdat ik de E-klasse zowel van binnen als van buiten de mooiste vind. Het interieur van de Audi vind ik ook stukken beter dan dat van de BMW ; qua model tussen BMW en Audi niet echt een duidelijke winnaar.

                        Maar goed, we wachten voorlopig op onze XC90. Als die niet conform de bestelbon is of niet op tijd wordt geleverd, gaan we even langs bij Mercedes, Audi en BMW. Heb al van elk merk een paar modellen in mijn 'favorieten' geplaatst, maar eigenlijk voorbarig want over een dikke maand zullen die waarschijnlijk allemaal de deur uit zijn. Ik zal pas dan al dan niet een keuze kunnen maken...

                        Dit gezegd zijnde, is het toch wel leuk om al dat lekkers te bekijken

                        Wat de opmerking betreft over PHEV als 'tussentechnologie' : persoonlijk vind ik PHEV nu op dit moment voor ons de perfecte 'overgangstechnologie' van ICE naar full EV. Onze andere auto is een Ford Transit Custom met 6 zitplaatsen, diesel. De X-Trail is een benzine.
                        De Transit is over een kleine 2 jaar afgeschreven en dan zal die hoogstwaarschijnlijk vervangen worden door de nieuwe Transit die er, voor zover we weten, ook in PHEV vorm komt. Voor deze auto gaan we dan nog niet full EV gaan omdat we die sowieso nemen om te reizen, al dan niet ver, met het gezin, 6 personen en een shitload aan bagage is geen enkel probleem. De X-Trail ruimt nu heel binnenkort plaats voor een PHEV ; kijken we dan nog eens 4 of 5 jaar later dan is de kans wel groot dat de tijd dan rijp zal zijn om naar full EV over te schakelen. Maar dat is toekomstmuzie.

                        In elk geval kijk ik uit naar de nieuwe, of dit nu de XC90 is of, bij verstek, één van de drie Duitsers. Komende van een X-Trail wordt het sowieso een feest.
                        Last edited by Kaneda; 03/05/2023, 11:00.
                        Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                        Comment


                        • #13
                          Jawadde, gij verandert precies nog rapper van auto dan van onderbroek! En dan altijd liefst ene die veel verstookt

                          Comment

                          Working...
                          X