Mijn vriendin en ik hebben samen een BV. Eén van onze auto's is een lichte vracht, diesel, de tweede een PHEV (in bestelling).
We wonen in een appartementsgebouw met 12 appartementen, en hebben voor elk van onze auto's een parkeerplaats bijgekocht (er zijn in totaal 6 eigenaars die naast hun appartement ook een parkeerplaats hebben, 6 parkeerplaatsen in totaal op een afgesloten binnenparking).
Van de syndicus krijgen wij de toestemming om een laadpaal te plaatsen (andere eigenaars hebben geen interesse in een laadpaal en willen ook niet bijdragen in een soort van 'groepsaankoop' van 6 laadpalen/aansluitingen). Onze 2 parkeerplaatsen zijn vlak naast elkaar gelegen en het is de bedoeling dat we een laadpaal plaatsen met twee aansluitingen, tussen onze parkeerplaatsen in omdat de lichte vracht met diesel in de toekomst waarschijnlijk ook wordt vervangen door een PHEV.
We kijken ook al een jaar of 5 verder in de toekomst wanneer we misschien zullen overschakelen op full EV. De laadpaal die we nu kiezen moet dan ook geschikt zijn om een full EV 's nachts volledig (of toch grotendeels) op te laden.
Ik ken er nog maar weinig van maar ik ga ervanuit dat een 22 kw snellader niet aan ons besteed is en dat we het beste uitkijken naar een 11kw laadpaal. Ik heb iets gelezen over 1-fase en 3-fase en ik vrees dat onze elektriciteitsmeterkast 1-fasig is (niet zeker, ik ben helemaal geen techneut). Dat wordt dus een upgrade.
Moet die upgrade door de netbeheerder gebeuren, in dit geval Fluvius, of kan de leverancier van de laadpaal dat doen ? En dan de volgende vraag : welke leverancier te kiezen om die klus te klaren ? Gaan we te rade bij onze energieleverancier of zijn er betere, meer gespecialiseerde firma's ?
Ik hoor het graag !
We wonen in een appartementsgebouw met 12 appartementen, en hebben voor elk van onze auto's een parkeerplaats bijgekocht (er zijn in totaal 6 eigenaars die naast hun appartement ook een parkeerplaats hebben, 6 parkeerplaatsen in totaal op een afgesloten binnenparking).
Van de syndicus krijgen wij de toestemming om een laadpaal te plaatsen (andere eigenaars hebben geen interesse in een laadpaal en willen ook niet bijdragen in een soort van 'groepsaankoop' van 6 laadpalen/aansluitingen). Onze 2 parkeerplaatsen zijn vlak naast elkaar gelegen en het is de bedoeling dat we een laadpaal plaatsen met twee aansluitingen, tussen onze parkeerplaatsen in omdat de lichte vracht met diesel in de toekomst waarschijnlijk ook wordt vervangen door een PHEV.
We kijken ook al een jaar of 5 verder in de toekomst wanneer we misschien zullen overschakelen op full EV. De laadpaal die we nu kiezen moet dan ook geschikt zijn om een full EV 's nachts volledig (of toch grotendeels) op te laden.
Ik ken er nog maar weinig van maar ik ga ervanuit dat een 22 kw snellader niet aan ons besteed is en dat we het beste uitkijken naar een 11kw laadpaal. Ik heb iets gelezen over 1-fase en 3-fase en ik vrees dat onze elektriciteitsmeterkast 1-fasig is (niet zeker, ik ben helemaal geen techneut). Dat wordt dus een upgrade.
Moet die upgrade door de netbeheerder gebeuren, in dit geval Fluvius, of kan de leverancier van de laadpaal dat doen ? En dan de volgende vraag : welke leverancier te kiezen om die klus te klaren ? Gaan we te rade bij onze energieleverancier of zijn er betere, meer gespecialiseerde firma's ?
Ik hoor het graag !
Comment