Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke laadpaal ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Easee is iemand daarmee bekend? Lijkt me iets goedkoper dan de usual suspects Smappee, Alfen,...
    Bestel Easee laadpaal eenvoudig online bij Elektramat! ✔Ruim assortiment ✔Scherp geprijsd ✔Achteraf betalen ✔Onafhankelijk en gratis advies door een specialist


    Die paal in de inpandige garage zetten gaat een hoop gedoe worden dus ik zou dan gewoon laden op de oprit.
    Plan is dus om in de hoofdkast een 32A zekering te laten bij steken zodat 7,4kw theoretisch mogelijk wordt (naar de toekomst toe) maar in het geval met een i3 kom ik voorlopig met minder ook wel toe.


    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • #82
      Vraagje ivm een X5 45e, heeft een interne boordlader van slechts 3,7kw.
      Heeft het dan wel zin om een laadpaal te zetten of kun je die beter gewoon aan een normaal stopcontact laden?
      2.0 JTDm

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        Vraagje ivm een X5 45e, heeft een interne boordlader van slechts 3,7kw.
        Heeft het dan wel zin om een laadpaal te zetten of kun je die beter gewoon aan een normaal stopcontact laden?
        Een gewoon stopcontact gaat meestal maar iets van een 2 KW doen. Dus zou wel zeker voor een stevig stopcontact gaan dat met warmte om kan. Maar een paal is dan een luxe.

        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Een gewoon stopcontact gaat meestal maar iets van een 2 KW doen. Dus zou wel zeker voor een stevig stopcontact gaan dat met warmte om kan. Maar een paal is dan een luxe.

          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
          Wel ja, de capaciteit van die batterij is 24kw bruto zo'n 21 netto. Gegeven dat je die nooit helemaal leegrijdt stel maximaal 9u laden en meestal minder (dagelijks of om de 2 dagen 'aftoppen').
          De vraag is moet je dan >1000€ tegen een paal aangooien om in het beste geval 3u vroeger volgeladen te zijn?
          Ik ben er nog niet uit, het is idd. een luxe zoals je zegt maar puur financieel lijkt het me moeilijk te verantwoorden.​
          2.0 JTDm

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

            Wel ja, de capaciteit van die batterij is 24kw bruto zo'n 21 netto. Gegeven dat je die nooit helemaal leegrijdt stel maximaal 9u laden en meestal minder (dagelijks of om de 2 dagen 'aftoppen').
            De vraag is moet je dan >1000€ tegen een paal aangooien om in het beste geval 3u vroeger volgeladen te zijn?
            Ik ben er nog niet uit, het is idd. een luxe zoals je zegt maar puur financieel lijkt het me moeilijk te verantwoorden.​
            Mijn ev zijn capaciteit is niet veel groter en die snelheid aan gewone stopcontact is echt genoeg, na 1 nacht is die gewoon vol. Ik zou het vooral doen voor de warmte en eventueel de loadbalancing, maar dat eerste kan je ook met een deftig stopcontact opvangen.

            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

              Wel ja, de capaciteit van die batterij is 24kw bruto zo'n 21 netto. Gegeven dat je die nooit helemaal leegrijdt stel maximaal 9u laden en meestal minder (dagelijks of om de 2 dagen 'aftoppen').
              De vraag is moet je dan >1000€ tegen een paal aangooien om in het beste geval 3u vroeger volgeladen te zijn?
              Ik ben er nog niet uit, het is idd. een luxe zoals je zegt maar puur financieel lijkt het me moeilijk te verantwoorden.​
              Wat vermogen betreft heb je niks speciaal nodig. Maar ik zou buiten toch geen gewoon stopcontact zetten waar je dan zo’n losse lader aan hangt. In een garage eventueel wel.
              Je kan ook kijken naar de goedkoopste laders: Lidl heeft er regelmatig voor een paar honderd euro, en de Tesla Wall Connector kost maar 600€.
              Als je met een X5 rijdt wil je dat toch een beetje proper hebben denk ik.

              Comment

              Working...
              X