Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Publieke laadpalen - welke service ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Ik heb ook een Shell recharge kaart die ik om volgende reden nooit gebruik:

    Dezelfde laadpaal... en dit is overal zo...
    Ik heb ook nog de Mobilize kaart van Renault, en die zijn dikwijls nog duurder dan Shell.

    Shell recharge: 65 c/kWh


    Engie: 54 c/kWh
    En die prijzen kloppen nooit niet.
    Denk dat die gewoon zelden aangepast worden.
    Laatste keer stond er ook 0,65 en heb uiteindelijk 0,42 betaald.
    De keer daarvoor 0,53 ipv 0,65.
    Onder collega's ook al over bezig geweest.

    Heb ook nog ene van CenEnergy maar heb die maar 1x gebruikt en dat is nu al 4 jaar geleden.
    Last edited by Gixxer; 02/06/2023, 09:37.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk Berichten

      Ik zal het proberen te verduidelijken Als je bvb naar uw werk rijdt, is het logisch dat je op uw werk oplaadt, maar stel dat je een reisje maakt van ong 500km, en je neemt over de middag een pauze van 45min, dan lijkt het me weinig nut te hebben om dan te betalen om uw hybride systeem op te laden, terwijl je dit op de autostrade toch niet zal gebruiken. Vandaar dat ik destijds met mijn XC40 PHEV nooit geopteerd heb voor een laadpas.

      Nuja, tis maar een gedachtengang van mezelf, tis zeker niet gebaseerd op keiharde cijfers ofzo
      Onder de naam Phev heb je natuurlijk verschillende systemen.
      Op de snelweg werken (in mijn geval) ICE en electro motoren samen wat veel aangenamer rijden is.
      Er zijn er die de batterij leeg rijden en daarna dus de ICE alleen moeten gebruiken maar dan heb je een hoger verbruik, meer lawaai en +100pk minder.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #23
        Mijn paal thuis staat in verschillende apps aan verschillende prijzen terwijl mijn tarief vast staat. Dat is hoe die onderling rekenen denk ik wat de instabiele factor is in het verhaal.

        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

          En die prijzen kloppen nooit niet.
          Denk dat die gewoon zelden aangepast worden.
          Laatste keer stond er ook 0,65 en heb uiteindelijk 0,42 betaald.
          De keer daarvoor 0,53 ipv 0,65.
          Onder collega's ook al over bezig geweest.

          Heb ook nog ene van CenEnergy maar heb die maar 1x gebruikt en dat is nu al 4 jaar geleden.
          Nooit niet = altijd, maar dit terzijde.
          Mijn eigen ervaring bepaalt natuurlijk niet de statistiek, bovendien gebruik ik zo weinig mogelijk een laadpas.
          Maar telkens ik een laadpas nodig heb, controleer ik de prijzen van de 3 pasjes die ik bezit en kies de goedkoopste.
          Tot nu toe was dat steeds de Engie-pas en de prijs op de factuur klopte telkens met de aangekondigde prijs.
          Als die van Shell wel afwijkt kan ik daar niet over oordelen wegens nog nooit gebruikt, maar ik vraag me af wat ze er bij winnen door een hogere prijs te afficheren dan dewelke ze aanrekenen.
          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 02/06/2023, 10:23.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

            Nooit niet = altijd, maar dit terzijde.
            Mijn eigen ervaring bepaalt natuurlijk niet de statistiek, bovendien gebruik ik zo weinig mogelijk een laadpas.
            Maar telkens ik een laadpas nodig heb, controleer ik de prijzen van de 3 pasjes die ik bezit en kies de goedkoopste.
            Tot nu toe was dat steeds de Engie-pas en de prijs op de factuur klopte telkens met de aangekondigde prijs.
            Als die van Shell wel afwijkt kan ik daar niet over oordelen, maar ik vraag me af wat ze er bij winnen door een hogere prijs te afficheren dan dewelke ze aanrekenen.
            Had eerst iets anders geschreven en dan aangepast zonder lezen blijkbaar.
            Tja, ze gaan er zeker niks mee winnen.
            Maar tegenwoordig zie je het op websites en in winkels ook dat prijzen niet aangepast zijn.
            Hoe komt dit?
            Personeel te kort?
            Niet snel op de bal spelen, ik weet het ook niet.

            Ik gebruik het te weinig om een betaalde pas aan te schaffen.
            Zal engie ook eens bekijken.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Mijn paal thuis staat in verschillende apps aan verschillende prijzen terwijl mijn tarief vast staat. Dat is hoe die onderling rekenen denk ik wat de instabiele factor is in het verhaal.

              Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
              Jij kan dus echt vergelijken... geef eens wat voorbeelden.

              Comment


              • #27
                Duster ik lees overal dat de ENGIE laadpas niet meer te verkrijgen is.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Nog vergeten: is ondertussen van naam veranderd... is nu 50five:
                  Oeps, de pagina waar u naar op zoek bent bestaat niet. Check of u een spelfout hebt gemaakt in het webadres en probeer het nog een keer.


                  + heel klein foutje: het starttarief is 31 cent, niet 30.

                  PS: Je hoeft geen engie klant te zijn om de laadpas aan te vragen.
                  Ik weet het, is nu samengegaan met 50five, op mijn pasje staat nog Engie, had het wel al gemeld (Zie quote van mezelf)
                  Aanvraag pasje:
                  Bent u op zoek naar een goede en betrouwbare laadpas om uw auto openbaar te laden? Ontdek dan de 50five laadpas ✔ Meerdere abonnementsvormen


                  Ik zie dat ze blijkbaar 2 cent aanrekenen bovenop de prijs per kWh.
                  Dat is dus nog steeds idem als bij het vroegere Engie blijkbaar, ben het eens gaan nakijken... tarieven zijn identiek.
                  Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 02/06/2023, 13:44.

                  Comment


                  • #29
                    Een laadpas krijg je nu pas als je hun laadpaal installeert.

                    50five was vroeger toch een webwinkel waar je camera’s, rookmelders, Sonos enz kon kopen?
                    Meestal aan mooie prijzen ook.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Een laadpas krijg je nu pas als je hun laadpaal installeert.

                      50five was vroeger toch een webwinkel waar je camera’s, rookmelders, Sonos enz kon kopen?
                      Meestal aan mooie prijzen ook.
                      Awel dat had ik niet eens gezien... Gelukkig werkt mijn laadpas nog steeds, zonder laadpaal van hen.
                      Dat het voorheen een webwinkel zou geweest zijn, geen idee.

                      Mijn aanbeveling is dus geen kl.... meer waard.

                      Comment


                      • #31
                        Miojn installatie is zogezegd van 50five, werd uitgevoerd door Circet(onderaannemer), en de zaak wordt beheerd door Numobi waar dan weer Engie en Arval achter zitten.

                        Ik heb ook een laadpas van Numobi, en die gaat samen met een app die waardeloos traag is.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Mijn paal thuis staat in verschillende apps aan verschillende prijzen terwijl mijn tarief vast staat. Dat is hoe die onderling rekenen denk ik wat de instabiele factor is in het verhaal.

                          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                          geef jij je paal vrij?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                            geef jij je paal vrij?
                            Mijn laadpaal staat publiek ja.

                            Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • #34
                              vind ik best nobel, heeft dat zijn voordelen?

                              Comment


                              • #35
                                Iets terug verdienen zeker.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #36
                                  ben altijd in de running om mensen te helpen en een paar centjes te verdienen maar de paal staat er nog niet én onder de carport dusja

                                  edit

                                  https://www.50five.com/nl-nl/e-mobil...are%20laadpaal.
                                  Last edited by bobo; 03/06/2023, 00:42.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    vind ik best nobel, heeft dat zijn voordelen?
                                    Ja, vooral omdat we dan zelf de paal in beheer hebben voor de bedrijfswagen van mijn vrouw te laden en ook een klein fiscaal voordeel in mijn vennootschap.

                                    Al te veel gezien dat ze van de lease een paal komen vijzen en er dan niks balanceert en je bij problemen moet via de werkgever of leasing gaan. Nu is die paal van ons en in ons beheer en kunnen wij die inpassen in ons verbruik.

                                    Maar mijn buurman is hier ook al komen laden en dat is ook ok hoor. Ik wordt daar niet rijk van maar ook niet armer en het stoort mij niet.

                                    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #38
                                      had er nog niet van gehoord, zag wel bij een kapper wat verder dat er regelmatig derden stonden op te laden voor zijn zaak

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        had er nog niet van gehoord, zag wel bij een kapper wat verder dat er regelmatig derden stonden op te laden voor zijn zaak
                                        Daar verschiet ik nu van dat jij dat niet wist.
                                        Is nu toch al jaren gangbaar.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk Berichten
                                          Wij gebruiken mobiflow, en zijn daar zeer tevreden van. Ik vraag mij alleen af wat het nut is om een plugin hybride langs de baan op te laden? Of heb je een grote batterij?
                                          Dat vroeg ik me ook af. Met een plug in hybride kan je toch maar 100 km of minder elektrisch doen? Wat heeft het voor zin om van laadpaal naar laadpaal te rijden. Plug in hybride is enkel nuttig om thuis te laden en dan dagelijks heel korte afstanden te doen. Of is die 100km al achterhaald tegenwoordig?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X