Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Publieke laadpalen - welke service ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Publieke laadpalen - welke service ?

    We gaan morgen onze plug-in ophalen en de installateur is vandaag bezig met het plaatsen van een laadpunt.

    We zullen sowieso ook een laadpas nodig hebben voor wanneer we weg van huis zijn en onderweg eens moeten bijtanken. We kunnen een laadpas aanvragen maar het kan even makkelijk met een app op je foon.
    Maar welke ?

    Op 50 m van onze deur is er ook een publieke laadpaal van Allego. Heb wat opgezocht en dat blijkt een redelijk wijdverspreid netwerk te zijn ; ze hebben hun eigen app , Smoov genaamd, en daarmee kunnen we dus dan betalen om op te laden.
    In de App Store zie ik ook veel andere apps (die trouwens veel betere reviews krijgen dan die Smoov app). Chargemap, Plugshare, etc. lijken meerdere netwerken te ondersteunen, Allego inbegrepen. Het lijkt me dus meer aangewezen om één van die apps te installeren.

    Iemand al ervaring met zulke apps en zo ja, welke zouden jullie aanraden ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

  • #2
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Mja, gaat toch niet over laadpassen en publieke laadpalen ?
      Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

      Comment


      • #4
        Is toch ongeveer dezelfde titel hé, kon toch perfect in dat topic ook. Nevermind!
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Is toch ongeveer dezelfde titel hé, kon toch perfect in dat topic ook. Nevermind!
          Ah, op die manier.
          Mja, is zoals klasseren, he, de ene doet het op naam, de andere op datum
          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

          Comment


          • #6
            Wij gebruiken mobiflow, en zijn daar zeer tevreden van. Ik vraag mij alleen af wat het nut is om een plugin hybride langs de baan op te laden? Of heb je een grote batterij?
            Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
            Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
            (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk Berichten
              Wij gebruiken mobiflow, en zijn daar zeer tevreden van. Ik vraag mij alleen af wat het nut is om een plugin hybride langs de baan op te laden? Of heb je een grote batterij?
              Als je eens een paar dagen weg bent is het toch praktisch om overal te kunnen opladen. Ben er niet zo voor om enkele dagen met een quasi lege batterij en enkel op benzine te tuffen. Mogelijks verblijf je in een hotelletje waar geen laadmogelijkheden zijn en dan kan je eventueel ergens aan een publiek laadpunt de batterij opladen terwijl je een wandelingetje doet of een hapje gaat eten.
              Als je dan én een app, én een pass én nog je gewone betaalkaart hebt dan moet het toch al lelijk tegen zitten vooraleer je het laadpunt waar je staat niet aan de praat krijgt...

              Heb goeie dingen gelezen over Chargemap, een app, laadpas kan je kopen met éénmalig 19,50 euro te betalen. Iemand ervaring mee ?

              Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

              Comment


              • #8
                Ik gebruik bijna altijd de laadpas van Engie.
                Starttarief van 30 eurocent + tarief van de laadpaal.
                Geen abonnementskosten en geen extra commissies bovenop het laadpaaltarief.
                Kaart is gratis, hebben ook een app, werkt bij zo goed als alle laadnetwerken (behalve de Muskpalen ) eigenlijk alles wat een mens moet hebben...
                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 30/05/2023, 19:08.

                Comment


                • #9
                  Nog vergeten: is ondertussen van naam veranderd... is nu 50five:
                  Oeps, de pagina waar u naar op zoek bent bestaat niet. Check of u een spelfout hebt gemaakt in het webadres en probeer het nog een keer.


                  + heel klein foutje: het starttarief is 31 cent, niet 30.

                  PS: Je hoeft geen engie klant te zijn om de laadpas aan te vragen.
                  Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 30/05/2023, 18:48.

                  Comment


                  • #10
                    de muskpalen's app is overigens gratis en werkt sowieso over heel europa

                    Comment


                    • #11
                      De kaart van Shell is wijd aanvaard, en krijg je gratis toegestuurd.

                      Ik heb ook een kaart van plugsurfing (kost 5€), en Numobi (via de leasing).

                      Snelladen is vrijwel zinloos met een hybride, tenzij bij de Merc 350GLE omdat die een batterij van 30 kWh heeft en kan laden met iets van 50kW.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        de muskpalen's app is overigens gratis en werkt sowieso over heel europa
                        Maar niet bij elke supercharger. En met een plug in is het nogal zinloos om te superchargen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Maar niet bij elke supercharger. En met een plug in is het nogal zinloos om te superchargen.
                          Snelladen kan met de meeste plug-ins gewoon niet eens.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #14
                            Wij wonen in West-Vlaanderen en hebben tankkaarten van PMO, heel goed vertegenwoordigd in onze streek. Onze benzine werd nu vervangen door een plug-in maar we hebben ook nog een lichte vracht diesel.
                            Maes biedt een hybrid tankkaart aan waar je in Europa kunt tanken bij Shell, Esso, Texaco, Octa+, PMO, Maes zelf natuurlijk en nog een paar kleinere namen van tankstations ; ook werken ze samen met Blue Corner met een heel uitgebreid netwerk aan laadpalen in de EU.

                            Lijkt me ook wel handig, zo'n hybride kaart, heb je meteen alles in één...
                            Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                              Wij wonen in West-Vlaanderen en hebben tankkaarten van PMO, heel goed vertegenwoordigd in onze streek. Onze benzine werd nu vervangen door een plug-in maar we hebben ook nog een lichte vracht diesel.
                              Maes biedt een hybrid tankkaart aan waar je in Europa kunt tanken bij Shell, Esso, Texaco, Octa+, PMO, Maes zelf natuurlijk en nog een paar kleinere namen van tankstations ; ook werken ze samen met Blue Corner met een heel uitgebreid netwerk aan laadpalen in de EU.

                              Lijkt me ook wel handig, zo'n hybride kaart, heb je meteen alles in één...
                              Ik heb een hybride kaart van modalizy.

                              Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door kking158 Bekijk Berichten
                                Wij gebruiken mobiflow, en zijn daar zeer tevreden van. Ik vraag mij alleen af wat het nut is om een plugin hybride langs de baan op te laden? Of heb je een grote batterij?
                                Deze redenering begrijp ik niet.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #17
                                  De gratis Shell kaart kan je overal gebruiken.
                                  Geen opstart kosten, enkel de laad tarieven aan de paal.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb ook een Shell recharge kaart die ik om volgende reden nooit gebruik:

                                    Dezelfde laadpaal... en dit is overal zo...
                                    Ik heb ook nog de Mobilize kaart van Renault, en die zijn dikwijls nog duurder dan Shell.

                                    Shell recharge: 65 c/kWh


                                    Engie: 54 c/kWh

                                    Comment


                                    • #19
                                      De opstartkost is snel verdiend... na 3kwH reeds.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                        Deze redenering begrijp ik niet.
                                        Ik zal het proberen te verduidelijken Als je bvb naar uw werk rijdt, is het logisch dat je op uw werk oplaadt, maar stel dat je een reisje maakt van ong 500km, en je neemt over de middag een pauze van 45min, dan lijkt het me weinig nut te hebben om dan te betalen om uw hybride systeem op te laden, terwijl je dit op de autostrade toch niet zal gebruiken. Vandaar dat ik destijds met mijn XC40 PHEV nooit geopteerd heb voor een laadpas.

                                        Nuja, tis maar een gedachtengang van mezelf, tis zeker niet gebaseerd op keiharde cijfers ofzo
                                        Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                        Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                        (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

                                        Comment

                                        Working...
                                        X