Hey,
waarschijnlijk is het voor jullie even onduidelijk als voor mij, maar wie weet?
Rond de zomer wil ik een EV kopen, waarschijnlijk een jonge 2dehandse Model Y (max. 9 maanden, 10.000km).
Op dit moment zijn dat voornamelijk nog AWD versies met +500pk.
Zelf heb ik dat niet nodig, maar heeft wel het grootste bereik.
Ik denk dat binnen 2-3 jaar toch wel verkeersbelasting geheven gaat worden op EVs.
Maar hoe gaat men de belasting berekenen?
Cilinderinhoud lukt niet natuurlijk.
Vermogen? (Is eigenlijk altijd al een deel van de berekening geweest)
Gewicht? (Nederland en Wallonië neigen hier naar toe)
Verbruik? (valt goed mee bij Tesla)
Ik maak me een beetje zorgen dat zo'n AWD vrij duur gaat zijn als het gebaseerd is op vermogen.
waarschijnlijk is het voor jullie even onduidelijk als voor mij, maar wie weet?
Rond de zomer wil ik een EV kopen, waarschijnlijk een jonge 2dehandse Model Y (max. 9 maanden, 10.000km).
Op dit moment zijn dat voornamelijk nog AWD versies met +500pk.
Zelf heb ik dat niet nodig, maar heeft wel het grootste bereik.
Ik denk dat binnen 2-3 jaar toch wel verkeersbelasting geheven gaat worden op EVs.
Maar hoe gaat men de belasting berekenen?
Cilinderinhoud lukt niet natuurlijk.
Vermogen? (Is eigenlijk altijd al een deel van de berekening geweest)
Gewicht? (Nederland en Wallonië neigen hier naar toe)
Verbruik? (valt goed mee bij Tesla)
Ik maak me een beetje zorgen dat zo'n AWD vrij duur gaat zijn als het gebaseerd is op vermogen.
Comment