Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid koper 2e hands wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betrouwbaarheid koper 2e hands wagen?

Onze Ford Focus break staat nu enkele weken te koop. Los van heel wat telefoons en berichtjes is er nog niets heel concreet uit de bus gekomen.
    Nu is er 1 koper die wel "echt" geïnteresseerd lijkt en ondertussen een bod gedaan heeft waar we ons (net) in kunnen vinden.
    Alvorens toe te happen heb ik enkele bedenkingen en vragen. Gezien we geen ervaring hebben met 2e hands wagens verkopen informeer ik toch graag eerst even.

* Het chatverkeer op 2ehands liep niet bijzonder vlot. Terwijl we reeds contact hadden stuurde dezelfde persoon opnieuw een standaard 2ehands bericht "hallo ik ben geïnteresseerd,... is deze nog beschikbaar?".
    Precies alsof hij het voorgaande communicatie "vergeten" was. Stuurt deze persoon lukraak naar heel wat verkopers? Het lijkt wel een chatbot,...
    De persoon is 4 maand actief op 2e hands en er zijn geen reviews of dergelijke te vinden.

* Nu we het eens zijn over de prijs zou de persoon langskomen maar zou hij slechts tot het treinstation in de buurt (20 min rijden) kunnen komen en vraagt als ik hem daar kan oppikken. Is dit te vertrouwen? Wat denken jullie?

Bedankt,

op zich...20 min rijden om je kar te verkopen is nu niet de grootste moeite
    als je je niet volledig veilig voelt, vraag volk mee indien mogelijk
    uw kar verkopen vergt altijd wel wat vertrouwen onderling, als dat moeilijk tot stand komt, blijft er nog wijkopenauto's of inleveren bij nieuwe auto mogelijk

succes

Comment

Nee niet op in gaan, als ze nog niet in staat zijn om zelfstandig tot bij u aan de deur te geraken, dan zal er waarschijnlijk ook niet genoeg money in de portemonee zitten om uw wagen te kopen

Comment

Er zit uiteindelijk ook niet genoeg pingping in zijne portemonnee.. Hij stuurt me net een bericht dat hij geen financiering krijgt bij de bank voor het totaalbedrag van de auto. Er loopt toch wat rond

Comment

Een auto verkopen via internet, dan komen altijd de "mooiste figuren" boven water, het is echt een kunst om het kaf van het koren te scheiden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Een auto verkopen via internet, dan komen altijd de "mooiste figuren" boven water, het is echt een kunst om het kaf van het koren te scheiden
            Klopt, maar als koper is het ook niet simpel.
            Mensen zetten een annonce, en als je ze contacteert krijg je 3 dagen later een reactie.
            Als je dan antwoordt dat je al iets gevonden hebt… worden ze kwaad.
            Of je wil afspreken, maar ja, donderdag komt nonkel Ammedee, vrijdag moeten ze gaan kaarten, zaterdag komen de kleinkinderen en volgende week zitten ze aan de caravan in Blankenberge, bel binnen 2 weken eens terug….

Of je gaat kijken, en wat ze verkopen lijkt in de verste verte niet op wat ze er op zetten.

Als de communicatie al niet vlot gaat, dan kapik het zelf ‘kort achter de zak af’.

Comment

Working...
            X