Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto's en AI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Mercedes-designbaas: 'Mijn opvolger zal een computer zijn'

'Over 10 jaar heeft AI het meeste werk van auto-ontwerpers overgenomen'

​Over tien jaar worden nieuwe modellen van Mercedes-Benz misschien wel door AI en niet meer door auto-ontwerpers getekend. Zo denkt niemand minder dan Mercedes-designbaas Gorden Wagener erover.

Kunstmatige intelligentie maakt in steeds groter wordende mate deel uit van ons leven. Gorden Wagener – designbaas bij Mercedes – zegt tegen ABC News dat AI het werk van auto-ontwerpers in de toekomst misschien wel bijna volledig zal overnemen. "We werken nu met AI. 99 procent van wat dat oplevert is troep en je krijgt vooral héél veel. Dat is nu het grootste probleem: het kaf van het koren scheiden", zegt Wagener tegen ABC News.

Dat gaat in de toekomst naar verwachting van Wagener een stuk beter. "Slechts één procent van de AI-opbrengst is nu goed. We blijven leren en AI wordt elke dag beter. Het zal de manier waarop we auto's ontwerpen drastisch veranderen. Ik denk dat over tien jaar het grootste deel van het ontwerpen door AI zal worden gedaan. Ontwerpers worden straks misschien overbodig."

Wagener zegt daarbij ook met een knipoog te vrezen voor zijn eigen baan. "Mijn opvolger zal een machine zijn, die veel goedkoper is dan ik ben", aldus de designbaas tegen ABC News.

Bron: Autoweek

Autoforum.be
    Dit is niet met AI gemaakt, maar met AW (artificiële wansmaak).

Comment

AI is coming to your car: Why should you care?
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

How AI Powers Self-Driving Cars: The Future of Transportation
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Working...
        X