Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veiligheidsgesjoemel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Veiligheidsgesjoemel

Toyota, Mazda, Subaru en Daihatsu sjoemelden bij crashtests | Auto55.be | Nieuws

Toch wel heftig verhaal....voor mij veel misdadiger dan het VW sjoemel verhaal

BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Heftig en misdadig ? Ik zou eerder zeggen : weinig concreet artikel.
    Wat zijn we nu wijzer na dit gelezen te hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Toyota, Mazda, Subaru en Daihatsu sjoemelden bij crashtests | Auto55.be | Nieuws

Toch wel heftig verhaal....voor mij veel misdadiger dan het VW sjoemel verhaal

Hier gaan doden vallen door slechte bescherming bij ongevallen, bij VW vallen doden door te veel uitstoot. Allebei van dezelfde orde: gewoon onacceptabel. Laat ons hopen dat de verantwoordelijken even hard gestraft worden in beide bedrijven, dan zal dit gedrag wel verdwijnen.

Comment

Ik wil dat toch wel eens lezen bij een andere recente bron. De linken die in het artikel weergegeven worden dateren allemaal van 2016 en 2017. Ik had er nog nooit iets over gelezen of gezien.

Volgens mij is het na het bashen (daar zijn topics van) door topic starter op Opel, Dacia, Renault enz. nu tijd om de Japanners ervan langs te geven. Wij zouden ondertussen toch moeten weten dat er buiten BMW en Rover geen auto's bestaan die het rijden waard zijn
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Hier gaan doden vallen door slechte bescherming bij ongevallen,..
          Ik heb het niet kunnen opmaken uit het artikel, jij blijkbaar wel. Kan je even verduidelijken wat er precies slecht is aan welke bescherming bij welke auto ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Ik heb het niet kunnen opmaken uit het artikel, jij blijkbaar wel. Kan je even verduidelijken wat er precies slecht is aan welke bescherming bij welke auto ?
            Als Daihatsu gesjoemeld heeft met de testresultaten, dan betekent dit dat ze voor bepaalde modellen de normen niet haalden, en dat deze auto's eigenlijk niet verkocht mochten worden, tenzij er verbeteringen worden aangebracht. Een voorbeeld is dat staal van lagere kwaliteit.

En je gaat toch geen resultaten vervalsen als het niet nodig is...

" Bij Daihatsu, een dochteronderneming van Toyota die al ruim 10 jaar niet meer actief is op de Europese markt, is met bijna elk model gesjoemeld. Van de betrokken auto’s mag je veronderstellen dat ze eenvoudigweg niet zo veilig zijn als het merk beloofd."
            Last edited by Tommie1; 21/12/2023, 14:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Een voorbeeld is dat staal van lagere kwaliteit.
              Slecht voorbeeld. Dat is niet waar het artikel over ging, maar het werd er wel bijgesleurd omdat het anders niet indrukwekkend genoeg was.

Comment

Hallo Tommie ? Ben je daar nog ? Ground Control to Major Tommie : Welke bescherming is bij welke auto hoe slecht dat er doden gaan door vallen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                  Hallo Tommie ? Ben je daar nog ? Ground Control to Major Tommie : Welke bescherming is bij welke auto hoe slecht dat er doden gaan door vallen ?
                  Ben ik je ergens een antwoord verschuldigd of zo, en denk je dat ik hier 24/7 op zit te kijken of iemand me een vraag stelt?

Als de veiligheid van een auto bij een crashtest niet zo hoog is als beloofd, of als de norm, en je zet 100000 auto’s op de markt, dan gaan er x ongevallen gebeuren waarbij mensen erger gekwetst worden of dood gaan.

Of die in Europa geleverd werden is niet duidelijk, maar doet er niet toe. Het management moet dit geweten hebben en die hebben dat intrinsiek toegestemd.

Comment

Ik wil wel eerst eens wat betrouwbare bronnen over die 'verschrikkelijke' Japanse autoschandalen lezen want als TS dit erger vindt als het VW gesjoemel dan heb ik er toch nooit veel over gehoord de voorbije jaren.

Zo kunnen we over elk merk wel een topic openen om er wat op te bashen, zelfs over BMW en Rover zaliger (snik)

Alles lijkt slecht aan Japanse auto's in dit 'vreemd' artikel terwijl deze karren in elk (betrouwbaar) tevredenheidsonderzoek bovenaan staan en dat bewijzen ze al jarenlang. Hoog tijd dat ik er eentje ga proberen
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ik bash niets,ik geef gewoon een gebeurtenis mee....

En mijn mening over Japanse auto's is al altijd dezelfde; Ofwel wereldtop (Honda NSX;Lexus LFA,Toyota Century,Toyota LC V8,Mazda MX5,....) ofwel onveilige rommel (Nissan Pixo,Toyota Dcat motoren,Nissan QQ,....) hangt puur af van de markt waarvoor ze ontwikkeld zijn
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

heb het een tijd geleden ook in de toyota draad gepost, is idd nooit aandacht voor geweest in de be leugenpers...auto55 komt er nu nogal laat mee af

diesel killen en onze eigen eu verarmen staat gewoon veel hoger op de agenda 2030 dan de veiligheid van toyota's

was ook een verstevigingsbalk die wel in het testexemplaar voor de crashtest was gemonteerd, maar nooit op de modellen geleverd aan de klanten...ging evenwel niet over auto's bedoeld voor de eu

Comment

The Japanese carmaker admitted it had falsified safety tests for many of its vehicles.

even goegelen, heb het in april bij uitbraak ergens gepost

"There's no suggestion at the moment that the actual products were unsafe, but what seems to have happened is that they tested a car with components in and then sold a car with different components in, so that's become a major issue".

oa

Comment

nederlands pers is ook wakker...behalve het grootste gedeelte dat is overgenomen door de grote belgische bedrijven die hier in ons land het monopolie hebben en hier gesponsord worden door de belastingbetaler
                            Last edited by bobo; 27/12/2023, 09:15.

Comment

het gaat hier nogal vaak over 'bronnen' meestal door de fervente lezer van het moreel wanend superieure de standaard, het merendeel van fake-news is in feite het 'niet publiceren' van aktua...omdat het tegen het overheidsnarratief ingaat of omdat de adverteerders te groot zijn om te missen

Comment

Wat een gezeik alweer Wat heeft de pers eraan om dit in de doofpot te stoppen en het VW schandaal niet dan?

Comment

Zeg, wij moeten hier meermaals daags het gezeik over de experten aanhoren, dan kan dit ook nog wel eens

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    Zeg, wij moeten hier meermaals daags het gezeik over de experten aanhoren, dan kan dit ook nog wel eens
                                    Nog wel eens? In elk topic al dat extreem rechts geleuter op een autoforum, het meeste niet eens auto gerelateerd

Tja, die Mercedes experten zijn nu eenmaal incompetent, de rest van de wereld mag dat ook weten, juiste plaats hier om dat te vermelden.

Maar da's in ieder geval geen dagelijkse Trump en Musk enz lofzang uit 't Scheldt en Het Pallieterke. Van fake news gesproken

Comment

Ingenieur van Tesla gewond nadat hij wordt “aangevallen” door defecte robot https://www.hln.be/nieuws/ingenieur-...obot~a3b9c1d9/

Wat een verschil met de berichtgeving over tesla

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

vaak word ik als de basher gezien maar het is wel zo wat bobo ook laat weten dat voor heimat auto's juist iedereen eerder klaar is om ze bashen. Korte periode kettingproblemen van BMW wordt over gedaan alsof alle BMW motoren hier zwakte in hebben....wie spreekt over rammelende kettingen bij Kia en Hyundai die veel meer verspreid zijn over het gamma? Of olieverbruik van Toyota en Nissan? Niemand,maar olie bijvullen bij een VW is honderden artikels waard.

Comment

Working...
                                        X