Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Komen er nog eigenlijk leuke EV's? Coupé's, cabrio's?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Komen er nog eigenlijk leuke EV's? Coupé's, cabrio's?

    Ik rij dus nu bijna een jaar met een Tesla Model Y op de zaak.
    Leuke EV, snel genoeg, goed bereik, ruim.
    Graag zou ik voor eind 2026 een andere EV op de zaak kopen om zo lang mogelijk die aan 100% te kunnen inbrengen.
    Aan de ene kant heb ik geen behoefte aan een grote wagen: kinderen gaan de deur uit, Model Y is groot genoeg.
    Dus iets leuk, ietwat sportief zou tof zijn, graag onder de 80k. Moet toch kunnen?
    Moet niet duur zijn, maar aan de andere kant: als ik hem zo lang mogelijk wil inbrengen, moet ik dat ook niet doen met een 2dehands e-208.

    Maar wat?
    Er lijkt bitter weinig in de pijplijn te zitten.
    - Alpine a290? Leuk,maar aan de andere kant weet ik nu al dat een Model 3 RWD sneller gaat zijn, ruimer, groter rijbereik en waarschijnlijk zelfs goedkoper.
    - MG Cyberster? Was ik lang fan van, maar ik begin toch minder te voelen voor een Chinese auto, en dat ding is ook serieus zwaar en groot van buiten, maar klein van binnen.
    - Honda Prelude concept? Ik vrees dat het eerder een PHEV gaat zijn dan een BEV. En zal er waarschijnlijk niet zijn voor 2027.
    - Neta GT: leuke wagen, maar van een onbekend Chinees merk, dus nog maar de vraag of dat nog zal bestaan. Afwerking is ook niet geweldig naar het schijnt. Zeker niet duur!

    Wat zeker te duur gaat zijn, en mogelijk niet op tijd:
    - Porsche Cayman/Boxter EV
    - Tesla Roadster
    - Dodge Charger Daytona
    - Fisker Ronin: ja, die gaat zeker niet meer komen
    - Polestar 6: die toekomst is twijfelachtig

    Voor de rest is het landschap tegenwoordig alleen maar vreselijk saaie SUVs.
    Er gaat toch nog iets anders moeten komen ook?

    Een Tesla Model 3 Coupé zou ik nog wel zien zitten.
    Neem de Model 3 tot en met de voordeuren. Ofwel geef je hem een klein kofferdeksel, ofwel geef je hem een aangepaste versie van Model Y koffer. (denk aan laatste generatie Celica)
    Dat moet toch niet de duur zijn om te maken en zal toch redelijk goed verkopen? In het land van blinden is éénoog koning, toch?
    Misschien moet ik een bedrijf starten dat dit in coachbuilding doet?
    We horen toch al lang dat dit met dedicated EV platformen gemakkelijk zou zijn.

  • #2
    Ik denk dat die dingen ooit wel komen, maar pas als de markt wat volwassener geworden is.
    Van Tesla zouik het zeker niet verwachten, maar mogelijk wel van BMW of Polestar.

    Comment


    • #3
      Markt vraagt om SUV's dus gaan ze die blijven maken. BMW gaat de productie van de Z4 en 8 coupé en cabrio ook binnenkort staken. Dus elektrisch gaat die categorie van wagens voorlopig niet aangeboden worden. (of toch niet aan een redelijke prijs)

      Comment


      • #4
        Ik kan nog begrijpen dat er minder vraag is, maar waar moet je binnenkort nog terecht voor een cabrio onder de 50k?
        MX-5 is reeds de goedkoopste cabrio op de markt. Dat was 20 jaar geleden lang niet zo.

        Nu dat ik eindelijk zelf kan beslissen wat ik koop en binnenkort de kinderen de deur uit zijn, is de markt enkel SUV's. Triestig...
        20 jaar geleden kon je als 50-jarige zelfstandige een leuke auto op de zaak kopen. Nu is er maar amper keuze en ben je dief van je eigen portemonnee als het geen EV is.
        En niks tegen EV's. Een EV versie van een Audi A5/BMW 3/CLK coupé of cabrio zou ik direct zien zitten. Of een Prelude, Celica, ...

        BMW is held in het maken van 1001 carrosserie varianten op dezelfde basis: 3, 4, X3, X4, i varianten, ... Maar als het een EV is, dan "nee sorry, enkel de iX3 of i4, geen coupé of cabrio".
        Terwijl begot een EV met het skateboard design ( Tesla, Kia, Hyundai, ...) amper verstevigingen nodig heeft om er een cabrio van te maken!

        Comment


        • #5
          Ik begrijp je hoor, maar ik denk dat de autoindustrie momenteel grotere zorgen heeft dan een cabrio op de markt te zetten.

          Ze moeten in heel snel tempo zo veel mogelijk EV's op de markt krijgen, de prijs naar beneden duwen, en ondertussen toch nog wat werken aan de benzineversies. En sommigen willen dan de diesel ook nog recht houden.
          Die ontwikkelingsbudgetten zijn niet oneindig, laat staan dat je genoeg ingenieurs kan vinden.

          Comment


          • #6
            Het beste moet nog komen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ik begrijp je hoor, maar ik denk dat de autoindustrie momenteel grotere zorgen heeft dan een cabrio op de markt te zetten.

              Ze moeten in heel snel tempo zo veel mogelijk EV's op de markt krijgen, de prijs naar beneden duwen, en ondertussen toch nog wat werken aan de benzineversies. En sommigen willen dan de diesel ook nog recht houden.
              Die ontwikkelingsbudgetten zijn niet oneindig, laat staan dat je genoeg ingenieurs kan vinden.
              Inderdaad, dan is zo'n cabrio of coupé een nagedachte.

              Maar aan de andere kant:
              - op autoweek.nl zitten er dan veel te zeggen dat BMW slim is, want ze wedden niet enkel op EV, maar ook op benzine, diesel, BEV, waterstof. Maar als je een beetje van alles probeert te doen, dan ben je niet met focus bezig. Ze hebben het nu gedaan gekregen dat de Euro 7 norm serieus is afgezwakt, dus waarschijnlijk kunnen ze met minimale investeringen hun huidige benzinemotoren nog tot 2030 of later verkopen. Dan kunnen ze toch meer inzetten op BEV?
              - vooral van BMW vind ik het raar dat ze toch niet aan een i4 coupé denken. Aan de i4 zie je amper verschil met de BMW 4. Daar heb je wel een coupé versie van, dus je zou denken dat die maken gemakkelijk is.
              - enne, ingenieurs vinden? Daar had BMW aan moeten denken voordat ze het team achter de i3 en i8 geen toekomst meer boden. Zijn bijna allemaal naar Koreaanse en Chinese fabrikanten gegaan.


              Net wel heel enthousiast geworden over deze wagen: SC-01.


              This is a bit of a personal project for me - ever since hearing about the SC01 sports car and placing a deposit I have wanted to meet its founder, Feng Xiaot...


              Maar eigenlijk een soort skunk works project, dus zal waarschijnlijk nooit tot hier geraken, als het al productie haalt.

              Comment


              • #8
                Nieuwe Maserati Ev

                Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

                Comment


                • #9

                  Comment


                  • #10
                    Knap ding irl

                    Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

                    Comment

                    Working...
                    X