Ik rij dus nu bijna een jaar met een Tesla Model Y op de zaak.
Leuke EV, snel genoeg, goed bereik, ruim.
Graag zou ik voor eind 2026 een andere EV op de zaak kopen om zo lang mogelijk die aan 100% te kunnen inbrengen.
Aan de ene kant heb ik geen behoefte aan een grote wagen: kinderen gaan de deur uit, Model Y is groot genoeg.
Dus iets leuk, ietwat sportief zou tof zijn, graag onder de 80k. Moet toch kunnen?
Moet niet duur zijn, maar aan de andere kant: als ik hem zo lang mogelijk wil inbrengen, moet ik dat ook niet doen met een 2dehands e-208.
Maar wat?
Er lijkt bitter weinig in de pijplijn te zitten.
- Alpine a290? Leuk,maar aan de andere kant weet ik nu al dat een Model 3 RWD sneller gaat zijn, ruimer, groter rijbereik en waarschijnlijk zelfs goedkoper.
- MG Cyberster? Was ik lang fan van, maar ik begin toch minder te voelen voor een Chinese auto, en dat ding is ook serieus zwaar en groot van buiten, maar klein van binnen.
- Honda Prelude concept? Ik vrees dat het eerder een PHEV gaat zijn dan een BEV. En zal er waarschijnlijk niet zijn voor 2027.
- Neta GT: leuke wagen, maar van een onbekend Chinees merk, dus nog maar de vraag of dat nog zal bestaan. Afwerking is ook niet geweldig naar het schijnt. Zeker niet duur!
Wat zeker te duur gaat zijn, en mogelijk niet op tijd:
- Porsche Cayman/Boxter EV
- Tesla Roadster
- Dodge Charger Daytona
- Fisker Ronin: ja, die gaat zeker niet meer komen
- Polestar 6: die toekomst is twijfelachtig
Voor de rest is het landschap tegenwoordig alleen maar vreselijk saaie SUVs.
Er gaat toch nog iets anders moeten komen ook?
Een Tesla Model 3 Coupé zou ik nog wel zien zitten.
Neem de Model 3 tot en met de voordeuren. Ofwel geef je hem een klein kofferdeksel, ofwel geef je hem een aangepaste versie van Model Y koffer. (denk aan laatste generatie Celica)
Dat moet toch niet de duur zijn om te maken en zal toch redelijk goed verkopen? In het land van blinden is éénoog koning, toch?
Misschien moet ik een bedrijf starten dat dit in coachbuilding doet?
We horen toch al lang dat dit met dedicated EV platformen gemakkelijk zou zijn.
Leuke EV, snel genoeg, goed bereik, ruim.
Graag zou ik voor eind 2026 een andere EV op de zaak kopen om zo lang mogelijk die aan 100% te kunnen inbrengen.
Aan de ene kant heb ik geen behoefte aan een grote wagen: kinderen gaan de deur uit, Model Y is groot genoeg.
Dus iets leuk, ietwat sportief zou tof zijn, graag onder de 80k. Moet toch kunnen?
Moet niet duur zijn, maar aan de andere kant: als ik hem zo lang mogelijk wil inbrengen, moet ik dat ook niet doen met een 2dehands e-208.
Maar wat?
Er lijkt bitter weinig in de pijplijn te zitten.
- Alpine a290? Leuk,maar aan de andere kant weet ik nu al dat een Model 3 RWD sneller gaat zijn, ruimer, groter rijbereik en waarschijnlijk zelfs goedkoper.
- MG Cyberster? Was ik lang fan van, maar ik begin toch minder te voelen voor een Chinese auto, en dat ding is ook serieus zwaar en groot van buiten, maar klein van binnen.
- Honda Prelude concept? Ik vrees dat het eerder een PHEV gaat zijn dan een BEV. En zal er waarschijnlijk niet zijn voor 2027.
- Neta GT: leuke wagen, maar van een onbekend Chinees merk, dus nog maar de vraag of dat nog zal bestaan. Afwerking is ook niet geweldig naar het schijnt. Zeker niet duur!
Wat zeker te duur gaat zijn, en mogelijk niet op tijd:
- Porsche Cayman/Boxter EV
- Tesla Roadster
- Dodge Charger Daytona
- Fisker Ronin: ja, die gaat zeker niet meer komen
- Polestar 6: die toekomst is twijfelachtig
Voor de rest is het landschap tegenwoordig alleen maar vreselijk saaie SUVs.
Er gaat toch nog iets anders moeten komen ook?
Een Tesla Model 3 Coupé zou ik nog wel zien zitten.
Neem de Model 3 tot en met de voordeuren. Ofwel geef je hem een klein kofferdeksel, ofwel geef je hem een aangepaste versie van Model Y koffer. (denk aan laatste generatie Celica)
Dat moet toch niet de duur zijn om te maken en zal toch redelijk goed verkopen? In het land van blinden is éénoog koning, toch?
Misschien moet ik een bedrijf starten dat dit in coachbuilding doet?
We horen toch al lang dat dit met dedicated EV platformen gemakkelijk zou zijn.
Comment