Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trump lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Ik ben geen ss er maar stilaan vraag ik me of 6-6-44 bevrijding of bezetting is?
    Serieus? Dit meen je echt?
    Last edited by de.majoor; 02/09/2024, 11:57.
    2009 Alfa Romeo 147

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        ..Ik was onlangs in München bij bmw en het eerste dat je daar leest zijn excuses voor de holocaust,ik vind dat knap ..
        Misschien heb ik iets gemist, maar wat heeft BMW met de holocaust te maken ?
        Waarom moet iemand die ergens niks mee te maken heeft zich verontschuldigen tegenover iemand die er evengoed niks mee te maken heeft ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Misschien heb ik iets gemist, maar wat heeft BMW met de holocaust te maken ?
          Waarom moet iemand die ergens niks mee te maken heeft zich verontschuldigen tegenover iemand die er evengoed niks mee te maken heeft ?
          Google : Autobouwer BMW leverde twee- en vierwielige voertuigen aan Hitlers troepen, naast motoren voor jachtvliegtuigen. Voor de bouw hiervan haalde BMW dwangarbeiders uit de kampen Dachau, Buchenwald en Sachsenhausen.​
          ik ben geen twijfelaar
          allez ik denk dat toch

Comment

Wel, dat zou goed geweest zijn indien die specifieke gasten dan 80 jaar geleden zich verontschuldigd hadden tegenover de slachtoffers toen. Maar waarom moet dat daar dan nu nog te lezen staan ? De bazen van BMW nu hebben daar toch niks mee te maken, die hebben toch geen voertuigen geleverd aan Hitler, en de mensen die dat nu lezen zijn toch niet die dwangarbeiders die uit die kampen gehaald zijn ?
            Dus, nog eens : waarom moet er zich nu iemand die daar nooit iets mee te maken heeft gehad zich verontschuldigen tegenover iemand die geen slachtoffer is ?

Comment

Wel, dat zou goed geweest zijn indien die specifieke gasten dan 80 jaar geleden zich verontschuldigd hadden tegenover de slachtoffers toen. Maar waarom moet dat daar dan nu nog te lezen staan ? De bazen van BMW nu hebben daar toch niks mee te maken, die hebben toch geen voertuigen geleverd aan Hitler, en de mensen die dat nu lezen zijn toch niet die dwangarbeiders die uit die kampen gehaald zijn ?
              Dus, nog eens : waarom moet er zich nu iemand die daar nooit iets mee te maken heeft gehad zich verontschuldigen tegenover iemand die geen slachtoffer is ?
              Overdoe het niet, maar er zijn 2 factoren die nog kunnen spelen.

BMW is gegroeid en heeft kunnen investeren met geld van Hitler en dankzij te goekope arbeidskrachten. Zonder dat was BMW misschien kleiner geweest.

En de dwangarbeiders zijn er waarschijnlijk niet meer, maar de nakomelingen mogelijk wel.

Maar stoort het nu dat iemand excuses aanbiedt en fouten uit het verleden erkent?
              In elk geval, Trump zal dat nooit doen of hij nu in fout is of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                En de dwangarbeiders zijn er waarschijnlijk niet meer, maar de nakomelingen mogelijk wel.

Maar stoort het nu dat iemand excuses aanbiedt en fouten uit het verleden erkent?
                Ik vind dat eigenlijk soms wel storend, ja, al dat onnodig gedoe. Fouten uit het verleden worden wel degelijk erkend. Dat mag en moet, en dat gebeurt ook wel. Maar zich excuseren voor iets waar je niks mee te maken hebt aan iemand die er niks mee te maken heeft ? Daar hangt een raar woke geurtje aan. Het zijn trouwens ook dikwijls mensen die er al helemaal niks mee te maken hebben die het eisen.

Ik vind het bijvoorbeeld achterlijk dat Filip zich zou moeten verontschuldigen tegenover de Congolezen omdat zijn overovergrootnonkel dat daar 140 jaar geleden heeft gekoloniseerd.

Stel dat mijn overgrootvader één van de grote bazen van toen bij BMW was, moet ik mij dan nu verontschuldigen tegenover alle achterkleinkinderen van die dwangarbeiders van toen ?
                We zijn het er allemaal over eens dat het niet juist was, maar hopelijk hebben we er allemaal uit geleerd. De daders leven niet meer, de slachtoffers ook niet. De nakomelingen van beide partijen hebben er niks mee te maken.

Comment

Ik vind dat eigenlijk soms wel storend, ja, al dat onnodig gedoe. Fouten uit het verleden worden wel degelijk erkend. Dat mag en moet, en dat gebeurt ook wel. Maar zich excuseren voor iets waar je niks mee te maken hebt aan iemand die er niks mee te maken heeft ? Daar hangt een raar woke geurtje aan. Het zijn trouwens ook dikwijls mensen die er al helemaal niks mee te maken hebben die het eisen.

Ik vind het bijvoorbeeld achterlijk dat Filip zich zou moeten verontschuldigen tegenover de Congolezen omdat zijn overovergrootnonkel dat daar 140 jaar geleden heeft gekoloniseerd.

Stel dat mijn overgrootvader één van de grote bazen van toen bij BMW was, moet ik mij dan nu verontschuldigen tegenover alle achterkleinkinderen van die dwangarbeiders van toen ?
                  We zijn het er allemaal over eens dat het niet juist was, maar hopelijk hebben we er allemaal uit geleerd. De daders leven niet meer, de slachtoffers ook niet. De nakomelingen van beide partijen hebben er niks mee te maken.
                  Een deel van het kapitaal van Filip komt nog uit die periode....
                  Het gaat meer om de erkenning dan om de excuses.

Comment

BMW is gegroeid en heeft kunnen investeren met geld van Hitler en dankzij te goekope arbeidskrachten. Zonder dat was BMW misschien kleiner geweest.
                    Dat klopt, maar dat geldt dan niet alleen voor BMW, ook voor alle andere (toenmalige) Duitse merken en eigenlijk ook voor Amerikaanse/Engelse/Japanse/Italiaanse/Russische.... want die draaiden/groeiden allemaal onder de oorlogseconomie...

Dit klopt ook. Ik ben een nakomeling van een Belgische krijgsgevangene. Moet ik dan nog steeds rancune hebben naar Duitse generatiegenoten?

Dit stoort niet, maar wordt wel overroepen. Ons kolonisatieverleden is ook niet rooskleurig. Moet je je daar ook nog telkens voor willen excuseren in elk Belgisch bedrijf?
                    Last edited by de.majoor; 02/09/2024, 18:13.
                    2009 Alfa Romeo 147

Comment

Wat ik vooral bedoel is dat je nooit in Amerikaanse of Israëlische politiek verantwoordelijkheid ziet voor hun wandaden en dat ze altijd met het vingertje staan te wijzen.
                      Amerika gedraagt zich als een rechter op de wereld terwijl ze hun eigen land ver van op orde hebben.
                      Dit is verre van een goedprating van Rusland en China maar wel eens tijd om ook kritisch naar het westen te kijken.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten

Serieus? Dit meen je echt?
                          Goh...in mijn hart niet,maar als je de vergoddelijking van gasten als guy tsjoen,al die crack in Brussel,de overmacht van Amerikaanse sociale media,.... dan verlang ik ook wel naar discipline en simpele Germaanse cultuur
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Onzen bjorn zijn leugens vs wat er echt werd gezegd, heel de repo is niets meer dan zijn visie

Comment

Das dus je reinste desinfo waar op dit moment in uk mensen effectief voor in den bak worden gezet en waarvoor nu luidkeels door overwegend links europa en intussen ook nva twitter willen bannen

Voor mij hoeft en mag dat niet, das vvmu en die is heilig en je kunt geen enkel nieuws nog direct vertrouwen op 1 bron, zonder twitter staan we nergens meer en er zal nooit zoiets als een ministerie van waarheid mogen bestaan

Maar kan absoluut nooit bij staatsgesponsorde pers

Een bedreiging voor de democratie

Comment

Zeg, bobo, tegen wie zit gij hier nog te zeiken?
                                Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 06/09/2024, 18:50.

Comment

Gij, den tommie, de majoor….das toch al een toog

Comment

Beetje politiek,hou daar wel van ....ik keek gisteren naar mijn zoon en dochter en dacht...ubermenschen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Zeg, bobo, tegen wie zit gij hier nog te zeiken?
                                      Er zijn er hier toch een paar die terugpissen.

Allé bobo, de pers is een bedreiging voor de democratie, en jij gaat blindelings een gele aap achternalopen die wil beslissen over het lijf van anderen (abortus verbieden, scheidingen enkel bij zware fouten) en die een legitiem verkiezingsresultaat blijft ontkennen.

Ik ga naar een ander café. De pinten smaken, maar er zit verkeerd volk aan den toog.
                                      Dit forum is toch zo dood als een pier.

Comment

De tweet over soenens zijn leugens is intussen 512000 bekeken, daarom is x een bedreiging voor de DeMoCrAtIe

Comment

Comment

Working...
                                          X