In races blijft de tragere piloot in elk geval op de ideale lijn. Er kan niet met pinkers gewerkt worden en toestanden, alles zit zeer sterk tegen de limiet, dus er wordt op zeker gespeeld wat dat betreft. Beide partijen weten wat hen te wachten staat.
http://uk.youtube.com/watch?v=Shjn8Lprbm4 (FIA GT Zolder 2007)
Als een tragere wagen dan tóch ostentatief van de rijlijn gaat net voor of in een bocht om een snellere concurrent te laten passeren (vooral gezien in de nationale racerij), zorgt dat niet zelden voor problemen.
Trackdays zijn een andere materie, maar van mij mag dat daar ook toegepast worden. Duidelijkheid = veiligheid (al is het hier =/= snelheid voor wat betreft de snellere deelnemer)
http://uk.youtube.com/watch?v=Shjn8Lprbm4 (FIA GT Zolder 2007)
Als een tragere wagen dan tóch ostentatief van de rijlijn gaat net voor of in een bocht om een snellere concurrent te laten passeren (vooral gezien in de nationale racerij), zorgt dat niet zelden voor problemen.
Trackdays zijn een andere materie, maar van mij mag dat daar ook toegepast worden. Duidelijkheid = veiligheid (al is het hier =/= snelheid voor wat betreft de snellere deelnemer)
Comment