Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Hier ga 'k niet mee akkoord. Okay, 'ie moet zelf koppelen en ontkoppelen ... maar een 997 GT3 RS is echt wel sneller dan een CSL, en 'ie rijdt niet weg dus 'ie houtdt m.i. wat in om samen te kunnen rijden (zie je trouwens ook op 'n bepaald moment dat 'ie inhoudt, duim opsteekt en de Schot antwoordt met hetzelfde teken). En zelfs mocht 'ie wél erg hard rijden, tegen 't kunnen van de GT3 aan, dan nog is die niet zo denderend veel moeilijker om proper op de lijnen te rijden, dat ding is werkelijk fenomenaal qua grip...

    Een CSL "zwalpt" (als je daar van kan spreken met die kar) m.i. meer dan een GT3.
    Ola, waarmee ga je niet akkoord? Met 't feit dat de GT3 mooiere lijnen rijdt (ik vermoed van niet aangezien je dat zelf aanhaalde) of met 't mijn uitspraak dat de GT3 de moeilijker te berijden wagen van de twee is?

    In 't laatste geval, ik vermoed dat enkel aangezien ik geen van beide ooit heb mogen besturen, het is gewoon mijn redenering op basis van motor in achteroverhang en geen rijhulp vs. motor achter de vooras en rijhulp...

    Afgaande op die redenering vermoed(!) ik dat wanneer je mij (zijnde een leek) in de CSL toertjes laat draaien op Fchamps ik cleaner zal rijden dan met de GT3 RS, al was het maar omdat ik in de CSL minder schrik zou hebben.

    Enfin de relevantie hiervan is ver te zoeken aangezien geen van beide chauffeurs me een leek lijkt te zijn, maar desalniettemin, hoed af voor de mooie lijnen v/d GT3!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Audi 5-cilinder sound



      Engine replaced by http://www.youtube.com/watch?v=n2nxOw9D_pU www.mfc-lungau.at



      Ook cool :

      http://www.youtube.com/watch?v=ylCtXK0z9us
      Die tweede (Sea Fury) is de motor die ze uit de oude rallywagen van Michèle Mouton vroeger gerecupereerd hebben.
      Last edited by ; 05/08/2008, 22:03.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
        Ola, waarmee ga je niet akkoord? Met 't feit dat de GT3 mooiere lijnen rijdt (ik vermoed van niet aangezien je dat zelf aanhaalde) of met 't mijn uitspraak dat de GT3 de moeilijker te berijden wagen van de twee is?

        In 't laatste geval, ik vermoed dat enkel aangezien ik geen van beide ooit heb mogen besturen, het is gewoon mijn redenering op basis van motor in achteroverhang en geen rijhulp vs. motor achter de vooras en rijhulp...

        Afgaande op die redenering vermoed(!) ik dat wanneer je mij (zijnde een leek) in de CSL toertjes laat draaien op Fchamps ik cleaner zal rijden dan met de GT3 RS, al was het maar omdat ik in de CSL minder schrik zou hebben.

        Enfin de relevantie hiervan is ver te zoeken aangezien geen van beide chauffeurs me een leek lijkt te zijn, maar desalniettemin, hoed af voor de mooie lijnen v/d GT3!
        Euhm, wel, nee, ik bedoelde geen van beiden. Ik denk dat in die situatie daar (da's niet "altijd", maar specifiek dus de rondjes met de CSL achter 'm) de GT3 niet moeilijker propere lijnen te rijden is, omdat 'ie niet 100% doorgeeft, je ziet 'm af en toe wachten op de CSL. Een GT3 is echt sneller dan een CSL, daarmee.

        Edit (toevoeging) : Ik heb maar kort in een GT3 gereden op de openbare weg, en dat tel ik niet mee als ervaring, maar 'k heb wel vorig jaar op de PFD de gelegenheid gehad om mee te rijden met verschillende P's -> de GT3 RS is zo verdomde efficiënt dat je echt héél erg ver moet gaan om de auto uit balans te brengen, of vreemd te doen reageren. Ik heb de indruk dat de GT3 RS langer dan de CSL blijft "optimaal" rijden, dus b.v. tot aan 97% van z'n kunnen zich optimaal blijft gedragen, terwijl de CSL al vanaf 94% van z'n kunnen begint te glijden, kontjeschuif e.d. Als je op circuit rijdt zijn de top 10% van het kunnen van een auto de enige regio waarin je vertoeft, dus zo gezien is de CSL dan veel vroeger al een rakker die z'n eigen willetje gaat tonen, zéker als je dan ook nog 'es even snel wil zijn als een 997 GT3 ... dan moet ge van goeien huize komen. Dus eigenlijk durf ik wel te stellen dat de GT3 zeker niet moeilijk de ideale lijn te rijden valt, ja. Ik denk zelfs, rekening houdend met de factoren die er op 'n trackday bij komen, makkelijker dan met de CSL yep.
        En rijhulpsystemen? Je bedoelt dus ESP? WTF? Die zet je af op 'n trackday. Tenzij je je remmen in rook wil zien verdwijnen na 3 rondjes scheuren. En een 997 GT3 heeft net zoals de CSL ook 'n tractiecontrole, dus dat maakt geen verschil.
        Om die twee te vergelijken : een CSL net zoals een GT3 zijn ultieme track-tools, maar ik omschreef m'n copilotenrondjes vorig jaar ook al als "zodanig efficient dat het bijna de fun er wat uit haalt". Die auto beweegt niks, blijft z'n opgedwongen pad volgen en doet dat stoicijns. De CSL, alhoewel vandaag de dag nog altijd een referentie en onmiskenbaar een sublieme track-auto, lijkt me speelser op circuit, omdat 'ie (vermoéd ik dus) wat vroeger al aan 't glijden gaat en da's leuk (ook al is het niet optimaal voor de tijden).

        Maar vooral 't feit dus dat de GT3 daar niet 100% geeft, maakt dat ik sowieso niet akkoord ga dat de GT3 daar in die video de moeilijker auto was om te rijden. Jij weet toch ook uit ervaring dat, als je na enkele rondjes 110% gegeven te hebben, effe 't tempo wat naar beneden haalt, dat je plots veel meer concentratie over hebt voor rijlijnen of andere zaken?
        Last edited by ; 06/08/2008, 10:30.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Euhm, wel, nee, ik bedoelde geen van beiden. Ik denk dat in die situatie daar (da's niet "altijd", maar specifiek dus de rondjes met de CSL achter 'm) de GT3 niet moeilijker propere lijnen te rijden is, omdat 'ie niet 100% doorgeeft, je ziet 'm af en toe wachten op de CSL. Een GT3 is echt sneller dan een CSL, daarmee.

          Edit (toevoeging) : Ik heb maar kort in een GT3 gereden op de openbare weg, en dat tel ik niet mee als ervaring, maar 'k heb wel vorig jaar op de PFD de gelegenheid gehad om mee te rijden met verschillende P's -> de GT3 RS is zo verdomde efficiënt dat je echt héél erg ver moet gaan om de auto uit balans te brengen, of vreemd te doen reageren. Ik heb de indruk dat de GT3 RS langer dan de CSL blijft "optimaal" rijden, dus b.v. tot aan 97% van z'n kunnen zich optimaal blijft gedragen, terwijl de CSL al vanaf 94% van z'n kunnen begint te glijden, kontjeschuif e.d. Als je op circuit rijdt zijn de top 10% van het kunnen van een auto de enige regio waarin je vertoeft, dus zo gezien is de CSL dan veel vroeger al een rakker die z'n eigen willetje gaat tonen, zéker als je dan ook nog 'es even snel wil zijn als een 997 GT3 ... dan moet ge van goeien huize komen. Dus eigenlijk durf ik wel te stellen dat de GT3 zeker niet moeilijk de ideale lijn te rijden valt, ja. Ik denk zelfs, rekening houdend met de factoren die er op 'n trackday bij komen, makkelijker dan met de CSL yep.
          En rijhulpsystemen? Je bedoelt dus ESP? WTF? Die zet je af op 'n trackday. Tenzij je je remmen in rook wil zien verdwijnen na 3 rondjes scheuren. En een 997 GT3 heeft net zoals de CSL ook 'n tractiecontrole, dus dat maakt geen verschil.
          Om die twee te vergelijken : een CSL net zoals een GT3 zijn ultieme track-tools, maar ik omschreef m'n copilotenrondjes vorig jaar ook al als "zodanig efficient dat het bijna de fun er wat uit haalt". Die auto beweegt niks, blijft z'n opgedwongen pad volgen en doet dat stoicijns. De CSL, alhoewel vandaag de dag nog altijd een referentie en onmiskenbaar een sublieme track-auto, lijkt me speelser op circuit, omdat 'ie (vermoéd ik dus) wat vroeger al aan 't glijden gaat en da's leuk (ook al is het niet optimaal voor de tijden).

          Maar vooral 't feit dus dat de GT3 daar niet 100% geeft, maakt dat ik sowieso niet akkoord ga dat de GT3 daar in die video de moeilijker auto was om te rijden. Jij weet toch ook uit ervaring dat, als je na enkele rondjes 110% gegeven te hebben, effe 't tempo wat naar beneden haalt, dat je plots veel meer concentratie over hebt voor rijlijnen of andere zaken?
          Inderdaad, hier sluit ik me volledig bij aan!

          Comment


          • Ruf Yellowbird, dát is moeilijk denk ik.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Ruf Yellowbird, dát is moeilijk denk ik.
              Moeilijk? Hoezo?

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              Bestuurder was schijnt deze man...



              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Last edited by ; 06/08/2008, 15:24.

              Comment


              • Miljaar.

                "Mama, waarom stuurt die meneer altijd naar de verkeerde kant?"

                Comment


                • Stefan Roser


                  Die man was GOD.
                  Last edited by ; 06/08/2008, 16:00.

                  Comment


                  • zo'n Yellowbird.. DAT is pas driver involvement

                    damn dat moet zo fucking exciting zijn dat op de limiet te rijden

                    Comment


                    • Voor de echte petrolhead en Ruf-fanaat, hier een prachtig artikel:

                      Comment


                      • Stefan Roser in een RT12
                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                        Comment


                        • fak ik wil dat ook kunnen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            fak ik wil dat ook kunnen

                            Had je maar een RWD moeten kopen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Had je maar een RWD moeten kopen.
                              lift-off oversteer

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                                Dass ist Wahnzin

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  lift-off oversteer

                                  Wannabe.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Wannabe.
                                    aargh


                                    zou je dat kunnen in een RS4

                                    Comment


                                    • Ik?


                                      Ik kan alles.

                                      Comment


                                      • zonder het voorste diff los te koppelen matteo

                                        edit: yeaahh

                                        Comment


                                        • Scandinavian flick.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X