Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
    Zijn pedalen staan ook wel zeer goed om goed te tiphielen..
    Iets wat in vele normale wagens niet het geval is.
    Idd, in mijn Saab 900 is het gewoon onmogelijk, het gaspedaal staat veel verder naar binnen tov het rempedaal, echt spijtig. Een BMW E21 waarin ik reed, had zo'n gaspedaal dat ongeveer gelijkstond met de rem en nog eens lekker groot was ook, daarin lukte het me meteen en ik vind het echt meer involving, zeker wanneer je wat sportiever rijdt, maar ook bij gewone rijstijl kan het handig zijn.
    Wat is eigenlijk het verschil tussen rev-matching en heel-and-toe?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Idd, in mijn Saab 900 is het gewoon onmogelijk, het gaspedaal staat veel verder naar binnen tov het rempedaal, echt spijtig. Een BMW E21 waarin ik reed, had zo'n gaspedaal dat ongeveer gelijkstond met de rem en nog eens lekker groot was ook, daarin lukte het me meteen en ik vind het echt meer involving, zeker wanneer je wat sportiever rijdt, maar ook bij gewone rijstijl kan het handig zijn.
      Wat is eigenlijk het verschil tussen rev-matching en heel-and-toe?
      Maar als goed doorrijdt en je rem dus goed induwt, zal dit wss wel op een vrij goed niveau tegenover elkaar staan

      Rev-matching = terugschakelen zonder dat je een "schok" voelt, dus voordat je je koppeling terug laat opkomen geef je gas bij om het toerental van je versnellingsbak te synchroniseren met je motortoerental. In de regel ga je hierbij dus niet afremmen.
      Heel-toe = met de bal van je voet op je rem duwen, terwijl je met je hiel hetzelfde doet als bij rev-matching.


      Wss dat iemand anders hier dit veel duidelijker kan uitleggen, maar ja, een mens kaan maar proberen hé

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
        Zijn pedalen staan ook wel zeer goed om goed te tiphielen..
        Iets wat in vele normale wagens niet het geval is.
        Klopt, bij VW en Renault bvb staat die pedalen echt niet goed..

        Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
        William Blake ?
        Wel ja hij laat zijn koppeling genoeg slippen om geen al te grote schok te krijgen van de versnellingsbak.. 'pakt' alles op z'n koppeling.. ik wil toch wel 'es weten hoe lang die zal meegaan bij die rijstijl.

        't Is toch niet al de best voor de koppeling, je gaat 'em zeker ruiken na een paar rondjes..

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
          Zijn pedalen staan ook wel zeer goed om goed te tiphielen..
          Iets wat in vele normale wagens niet het geval is.
          Jep, klopt. In de ene mazda hier staan ze perfect, in de andere veel te weinig plaats.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Aanschouw

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


            Als ik echt goed m'n best doe zit ik hoogstens op 80-85 % van wat die kerel hier presenteert.. die z'n (voeten-)snelheid
            Gisteren tijdens mijn pauze ook constant naar zo'n filmpjes gezocht op youtube, en dan kom je vaak dezelfde tegen. Gisteren kwam ik dit filmpje tegen, dat ook bij bovenstaand filmpje bij de gerelateerde video's staat.
            Geschift hoe snel die kerel opschakelt, en vanaf 0:30 kan je zien hoe die altijd al met z'n linkervoet de rem even aantikt vooraleer hij echt begint te remmen.
            Magic!

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


            • Geniaal! Zalig hoe hij even rem aantikt op de rechte stukjes om z'n remmen al 'klaar' zetten voor de actie.

              Is dat nu een dogbox? Straight-cut gears

              Comment


              • Aangezien die énorm snel schakelt kan het inderdaad zijn dat die een dogbox heeft zitten.
                Eens kijken of er meer te vinden valt over die kar.

                Comment


                • Dit vond ik:

                  Transmission -
                  These guys actually know how to use an "H pattern" gearbox! An Australian made Hollinger six speed dog box is used. Only one set of gear ratios is allowed. Both makes use a fabricated nine-inch crown wheel and pinion with specified ratios of 3.25:1, 3.5:1, and 3.7:1.

                  Comment


                  • Vet! Meestal hoor je dat ook gewoon, door die 'transmission whine'

                    Vergelijkbaar als je bvb achteruit rijdt met je auto, dat maakt die ook zo'n geluid.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      Vet! Meestal hoor je dat ook gewoon, door die 'transmission whine'

                      Vergelijkbaar als je bvb achteruit rijdt met je auto, dat maakt die ook zo'n geluid.
                      Nu je het zegt, ik had nog niet aan die herkenningsmethode gedacht!
                      Een achteruit is inderdaad ook meestal niet gesynchroniseerd!

                      Comment


                      • Best Motoring blijft echt

                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          Ik ben er zeker van als hij zijn voetenwerk nog wat verbeterd dat daar zeker kostbare seconden te rapen vallen!

                          Hij laat z'n koppeling erg traag opkomen, soms iets te snel en hoor je dat een lichte 'chirp' van de banden.. bij heel-and-toe kan je uw koppeling erg snel lossen..

                          Elke keer moet die motor zich 'herpakken' bij het terugschakelen.. en je hebt nog steeds die schok wat de wagen altijd een beetje beweegt.

                          'k Vond het toch wel zonde van het filmpje..

                          Enneuh.. jij in die kar in die omstandigheden (gesteld dat je al wat ervaring met de wagen hebt) moet dat zeker kunnen onder 9 minuten.
                          Ja sowieso, hij zou 't moeten doen, ik wil maar zeggen, iemand die ZO goed kan rijden (-8min op de Nordschleife ), die zal sowieso wel kunnen tiphielen, ik vermoed dat hij wel een (door mij niet te verzinnen) reden zal hebben om het niet te doen?

                          Mits genoeg circuitkennis zie ik mij nu ook wel onder 9min duiken, maar ik wil maar aantonen dat 't niet evident moet zijn om zoals die tip met zo'n kar op de limiet van je grip te rijden, die limieten liggen een pak hoger dan wat wij gewoon zijn hé...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            daar begon de rotzooi dus..

                            rommel is het.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                              hoe die ouwe die F50 bestuurt... damn die kan rijden (met respect voor de mechaniek)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Gisteren tijdens mijn pauze ook constant naar zo'n filmpjes gezocht op youtube, en dan kom je vaak dezelfde tegen. Gisteren kwam ik dit filmpje tegen, dat ook bij bovenstaand filmpje bij de gerelateerde video's staat.
                                Geschift hoe snel die kerel opschakelt, en vanaf 0:30 kan je zien hoe die altijd al met z'n linkervoet de rem even aantikt vooraleer hij echt begint te remmen.
                                Magic!

                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Dit snap ik niet. Hoe komt het dat hij soms ontkoppelt bij het opschakelen en soms niet? En bij het terugschakelen sowieso?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                  Dit snap ik niet. Hoe komt het dat hij soms ontkoppelt bij het opschakelen en soms niet? En bij het terugschakelen sowieso?
                                  hij ontkoppelt volgens mij maar in 1 versnelling ? ik snap het ook niet

                                  Comment


                                  • semi-automatiesch ofzo?
                                    Hij lost wel gas bij het opschakelen wanneer hij niet ontkoppelt. Doet me een beetje denken aan het overdrive-knopje dat Volvo vroeger had op z'n turbodiesels.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • Avantus zal dat vermoedelijk wel weten. Waar zittie ergens?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                        Dit snap ik niet. Hoe komt het dat hij soms ontkoppelt bij het opschakelen en soms niet? En bij het terugschakelen sowieso?
                                        bij nen dogshift moet je niet ontkoppelen, enkel in de laagste versnelling, voor de rest volstaat het heel snel te schakelen en licht gas te lossen. Minpunt is wel dat je verplicht ben te revmatchen bij 't terugschakelen omdat je geen synchro's hebt.

                                        Waarom 'ie sowieso ontkoppelt bij 't terugschakelen is me een raadsel, dat is normaalgezien niet nodig...

                                        Comment


                                        • de voorlopig van de volledig gerobotiseerde bak, nog met schakelpatroon. Al gebruikt in de rally in jaren '80.

                                          Bij opschakelen activeer je een schakelaar die de gas toeknijpt en ontkoppelt. vanaf dat de volgende versnelling ingeschakeld is koppelt ie terug... makkelijk voor de chauffeur, hoewel het naar het schijnt wel wennen is om bij opschakelen niet te ontkoppelen, en het bij het terugschakelen wel nog te moeten doen.

                                          ik vind het dikke rommel iig. Laat ze allemaal eens terug schakelen zoals vroeger.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X