Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ALs je gewoon op de limiet rijdt ja, maar al driften, dat betwijfel ik...
Kweet niet.
Stel: je bent aan het driften en je rechterachterwiel komt op een natte witte lijn => gladheid => rechterachterwiel spint door => rechterachterwiel draait sneller => wil de snoet van de auto naar links duwen. (aangezien in een bocht het buitenste wiel een grotere afstand moet afleggen en dus sneller draait).
In die bocht op de afrit (bocht naar rechts) zal als het rechterachterwiel doorspint de auto dus terug het juiste traject volgen.
Je hebt dus gelijk.
(verrassender zou het effect zijn als het linkerachterwiel doorslipt op een witte lijn in een bocht naar rechts, maar de bestuurder zal dan misschien wel zo geconcentreerd bezig zijn dat dit niet als 'onverwacht' komt voor hem)
edit: in een bocht naar rechts zal er op het linkerachterwiel een grotere normaalkracht komen te staan dan op het rechterachterwiel dus dat wiel zal ook al minder driften, dus de 'zwiep' zal grotendeels uitblijven.
We zijn een dag samen gaan rijden met de 2 130i's. En de mijne (zonder sper) was gewoon niet te driften !
Je kan hem schuin zetten, maar je kan hem gewoon niet houden ! Je vermogen gaan gewoon in rook op en je komt terug uit je hoek.
ECHT driften (zoals in de filmpjes van andré) is zonder sper gewoon niet mogelijk !
Dan mag jij eens bij mij in de auto stappen.
Voor zover mijn ervaring heb je:
- geen power nodig
- geen sper nodig
Dat kan ik ook, maar bvb een rond punt 3 keer rondgaan onder dezelfde hoek.
Als je dat kan zonder sper, chapeau ! Want zelf André kan het niet
Daar is nu eens niets aan, ik ben er zeker van dat jij dat kan en dat André dat kan terwijl 'ie de Albert Hein sinterklaasfolder uitpluist aangezien ik dat kan Smallaise dat kan en Matteo dat kan.
Wat niet wil zeggen dat ik uw punt niet volg, driften zoals je in z'n filmpje ziet kan niet zonder sper, maar een rondpunt dat nu eenmaal wel...
Daar is nu eens niets aan, ik ben er zeker van dat jij dat kan en dat André dat kan terwijl 'ie de Albert Hein sinterklaasfolder uitpluist aangezien ik dat kan Smallaise dat kan en Matteo dat kan.
Wel, ik ga het straks eens proberen
Maar ik kan mijn 130i nooit zo mooi controleren zoals die van andré. Daar ging dat echt allemaal zo soepel en vlot.
Ik kan hem direct zijn gat laten zetten maar ik kan hem gewoon niet daar houden omdat mijn binnenwiel begin te spinnen voor dood ! Je buitenwiel krijgt terug grip en je komt terug uit je drift. Dus totaal gecontroleerd driften zit er echt niet in !
Tenzij je je voet tegen de grond houd ,maar ik denk niet dat het héél gezond is voor je motor dat te doen
Comment