Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
    Als je zo aant driften bent is zijn laatste zorg waarschijnlijk dat zijn achterwiel zou doorslippen op de witte lijn

Voorwiel resulteert toch niet in problemen in dit geval
    Ik dacht altijd dat dat voor een onverwachte 'zwiep' kon zorgen. Al zal dat misschien vooral in beginnershanden zijn dat dit problemen zal opleveren.

Comment

• ALs je gewoon op de limiet rijdt ja, maar al driften, dat betwijfel ik...

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Ik dacht altijd dat dat voor een onverwachte 'zwiep' kon zorgen. Al zal dat misschien vooral in beginnershanden zijn dat dit problemen zal opleveren.

Comment

ALs je gewoon op de limiet rijdt ja, maar al driften, dat betwijfel ik...
        Kweet niet.

Stel: je bent aan het driften en je rechterachterwiel komt op een natte witte lijn => gladheid => rechterachterwiel spint door => rechterachterwiel draait sneller => wil de snoet van de auto naar links duwen. (aangezien in een bocht het buitenste wiel een grotere afstand moet afleggen en dus sneller draait).
        In die bocht op de afrit (bocht naar rechts) zal als het rechterachterwiel doorspint de auto dus terug het juiste traject volgen.

Je hebt dus gelijk.

(verrassender zou het effect zijn als het linkerachterwiel doorslipt op een witte lijn in een bocht naar rechts, maar de bestuurder zal dan misschien wel zo geconcentreerd bezig zijn dat dit niet als 'onverwacht' komt voor hem)
        edit: in een bocht naar rechts zal er op het linkerachterwiel een grotere normaalkracht komen te staan dan op het rechterachterwiel dus dat wiel zal ook al minder driften, dus de 'zwiep' zal grotendeels uitblijven.
        Last edited by ; 29/12/2007, 12:56.

Comment

• Maar in een drift spint je achterwiel sowieso al door dus....

Comment

Maar in een drift spint je achterwiel sowieso al door dus....
            Doet er niets toe. Plotseling draait het nog veel vlugger door.

Comment

Hm op mijn manier heb ik 't toch ook altijd al kunnen doen werken

Kan zijn hoor
              Zo zal het ook lukken, maar 'k vind het meer werk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                LOL, zonder sper kan je niet van driften spreken

We zijn een dag samen gaan rijden met de 2 130i's. En de mijne (zonder sper) was gewoon niet te driften !
                Je kan hem schuin zetten, maar je kan hem gewoon niet houden ! Je vermogen gaan gewoon in rook op en je komt terug uit je hoek.

ECHT driften (zoals in de filmpjes van andré) is zonder sper gewoon niet mogelijk !

Dan mag jij eens bij mij in de auto stappen.

Voor zover mijn ervaring heb je:
                - geen power nodig
                - geen sper nodig

om mooi te kunnen driften.

Comment

• ik beaam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Dan mag jij eens bij mij in de auto stappen.

Voor zover mijn ervaring heb je:
                    - geen power nodig
                    - geen sper nodig

om mooi te kunnen driften.

Matteo is inderdaad echt geschift!

Comment

• Zonder LSD

+ YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        ik beaam

Oorspronkelijk geplaatst door Malaise Bekijk Berichten
                        Matteo is inderdaad echt geschift!

Neen.

Niet waar.

Ik wil absoluut niet zeggen dat ik een 'pro' ben, en ik vergelijk mezelf al hélemaal niét met die André, of met M-optic, etc...

Maar ik weet wél dat je mooi kan driften zonder sper.

Comment

Neen.

Niet waar.

Ik wil absoluut niet zeggen dat ik een 'pro' ben, en ik vergelijk mezelf al hélemaal niét met die André, of met M-optic, etc...

En toch ben je geschift, 'k wou dat ik klak 't zelfde kon/durf

(Geschift in de zin van: je kan deftig aan je stuur draaien)

Comment

Neen.

Niet waar.

Dat kan gewoon niet

Ik heb het over ECHT driften hé, dus doorgaan ...

Niet hard de bocht in komen, de kont laten gaan en dan terug komen.
                            En ook niet traag de bocht in en op het gas gaan staan zodat de kont rondkomt.

Dat kan ik ook, maar bvb een rond punt 3 keer rondgaan onder dezelfde hoek.
                            Als je dat kan zonder sper, chapeau ! Want zelf André kan het niet

Comment

Dat kan gewoon niet

Ik heb het over ECHT driften hé, dus doorgaan ...

Niet hard de bocht in komen, de kont laten gaan en dan terug komen.
                              En ook niet traag de bocht in en op het gas gaan staan zodat de kont rondkomt.

Dat is dus exact waar ik geen énkel probleem mee heb. Hier zitten denk ik voldoende mensen op't forum die dat kunnen beamen.

Maar denk maar gerust dat het onmogelijk is hoor, ik houd je zeker niet tegen.

Comment

• Zelf Malaise kan dat toch? staat ergens in een filmpje dacht ik?

Comment

Daar is nu eens niets aan, ik ben er zeker van dat jij dat kan en dat André dat kan terwijl 'ie de Albert Hein sinterklaasfolder uitpluist aangezien ik dat kan Smallaise dat kan en Matteo dat kan.

Wat niet wil zeggen dat ik uw punt niet volg, driften zoals je in z'n filmpje ziet kan niet zonder sper, maar een rondpunt dat nu eenmaal wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    Wat niet wil zeggen dat ik uw punt niet volg, driften zoals je in z'n filmpje ziet kan niet zonder sper, maar een rondpunt dat nu eenmaal wel...

Ja.

Maar dan nog eigenlijk. Zolang je voldoende lastwissels kan creëeren, en de bochten elkaar mooi opvolgen, kan je dat zonder sper ook.

Comment

• Eigenlijk moet er een drift topic, met een deftige openingspost, principe, techniek, types, ....

Comment

Eigenlijk moet er een drift topic, met een deftige openingspost, principe, techniek, types, ....

Dan toch niet in't openbare gedeelte...

Tenzij dat je specifiek naar een circuit gaat om te gaan driften... maarja, wie doet dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                          Daar is nu eens niets aan, ik ben er zeker van dat jij dat kan en dat André dat kan terwijl 'ie de Albert Hein sinterklaasfolder uitpluist aangezien ik dat kan Smallaise dat kan en Matteo dat kan.
                                          Wel, ik ga het straks eens proberen
                                          Maar ik kan mijn 130i nooit zo mooi controleren zoals die van andré. Daar ging dat echt allemaal zo soepel en vlot.

Ik kan hem direct zijn gat laten zetten maar ik kan hem gewoon niet daar houden omdat mijn binnenwiel begin te spinnen voor dood ! Je buitenwiel krijgt terug grip en je komt terug uit je drift. Dus totaal gecontroleerd driften zit er echt niet in !
                                          Tenzij je je voet tegen de grond houd ,maar ik denk niet dat het héél gezond is voor je motor dat te doen

Comment

Working...
                                          X