Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Idd sper heb je niet nodig, met een sper is het makkelijker in een drift te geraken, maar moeilijker te controleren!
Bij een LSD, neemt nu, je bent aan het driften en komt ineens op een gladdere ondergrond, met 1 wiel (op gras ofzo), dan zal de achterkant niet verder uitbreken, bij een sper wel! Ik weet dit uit ervaring in LFS, drift nu ook met een LSD, vroeger met sper, omdat dit iets makkelijker te controleren valt, zeker als je even het gras ofzo raakt.
LSD => Limited Slip Diffirential
Een sper is dus KLAK hetzelfde, alé, we spreken hier toch van een platen sper hé?
En met een sper (ik spreek dus altijd van een platensper, voor moest er verwarring ontstaan) is het net makkelijk je drift te controleren. Als ik wil dat de wagen net iets te dwars gaat geef ik gewoon een scheut gas bij, terwijl dat met een normaal diffirentieel niet het geval is. Daar word agressief op de gas gaan staan zelfs afgestraft.
Met een sper kan je echt gewoon het varken uithangen.
Persoonlijk vind ik, eerst leren (pogingen ondernemen tot) driften met een 316tje zonder sper, dan iets zwaardere motor zonder sper en eens je het wat onder de knie hebt een sper steken.
Toch eentje die mij gelijk heeft.
Ik zeg idd niet dat het gemakkelijk is, maar zal voor mij toch al iets makkelijker zijn aangezien ik weet wat ik moet doen, in welke omstandigheden ook, in theorie dan, van praktijk heb ik geen kaas gegeten, de kans nog niet gehad en ook het geld niet voor, binnekort ga ik wel cursus volgen!
Idd sper heb je niet nodig, met een sper is het makkelijker in een drift te geraken, maar moeilijker te controleren!
Bij een LSD, neemt nu, je bent aan het driften en komt ineens op een gladdere ondergrond, met 1 wiel (op gras ofzo), dan zal de achterkant niet verder uitbreken, bij een sper wel! Ik weet dit uit ervaring in LFS, drift nu ook met een LSD, vroeger met sper, omdat dit iets makkelijker te controleren valt, zeker als je even het gras ofzo raakt.
Verbeter mij als ik fout ben...
Ik stel voor om is allen LFS te gaan spelen en is te proberen om te driften! Als je er niks van kent zal het je zeker niet lukken! Moest is weten hoeveel uren ik al versleten heb op LFS + hoeveel tijd ik nodig gehad heb om deftig te driften. Het is niet zoals bij Need For Speed ofzo, waar alles zoveel makkelijker gaat...
'k Wil eens weten hoe je zo'n camera monteert bij de uitlaat, ik wil dat ook uitproberen.
Een nonkel van mij heeft 'm een soort van camera gekocht waar de lens apart aan een draad hangt en met een 'voetje' die je makkelijk op verschillende plaatsen kan aanbrengen. Aan de andere kant van de draad zit er een soort van tablet met een scherm en harde schijf waar alles wordt opgenomen en waar je opgenomen filmpjes kan nakijken. Hij heeft het specifiek gekocht om 't cameratje te bevestigen op een moto helm en naar 't schijnt marcheert het zeer goed en was het niet overdreven duur.
Een sper is dus KLAK hetzelfde, alé, we spreken hier toch van een platen sper hé?
En met een sper (ik spreek dus altijd van een platensper, voor moest er verwarring ontstaan) is het net makkelijk je drift te controleren. Als ik wil dat de wagen net iets te dwars gaat geef ik gewoon een scheut gas bij, terwijl dat met een normaal diffirentieel niet het geval is. Daar word agressief op de gas gaan staan zelfs afgestraft.
Met een sper kan je echt gewoon het varken uithangen.
Persoonlijk vind ik, eerst leren (pogingen ondernemen tot) driften met een 316tje zonder sper, dan iets zwaardere motor zonder sper en eens je het wat onder de knie hebt een sper steken.
Ja dat weet ik nu ook wel, dat met een sper de drift zelf beter te controleren valt! Ik bedoel, als je op gras terecht komt met, als je linksen bocht aan het driften bent en je rechter achterwiel het gras raakt of iets dergelijks dat glad is.
Bij sper zal het veel moeilijker zijn om dit te controleren dan bij een LSD.
Bij sper zal je miss wel tollen, bij LSD zal je auto gewoon recht getrokken worden.
Denk dat jullie mij verkeerd verstaan hebben.
Driften moet nu eenmaal met een sper, toch als je het goed en mooi wil doen!
Zelf heb ik een platensper, die zowiezo 25% spert, iets wat ideaal is voor te driften en toch ook ideaal voor circuit gebruik. Als ik op een engelstalig of amerikaans forum zit, dan praten die mannen zowiezo over een LSD, en nu zit er dan blijkbaar verschil op? Wat is platensper dan in het engels?
Zelf heb ik een platensper, die zowiezo 25% spert, iets wat ideaal is voor te driften en toch ook ideaal voor circuit gebruik. Als ik op een engelstalig of amerikaans forum zit, dan praten die mannen zowiezo over een LSD, en nu zit er dan blijkbaar verschil op? Wat is platensper dan in het engels?
Dat zie je inderdaad veel.
Stom voorbeeld: op MINI Belgium spreken ze van een Sperdifferentieel als optie, in UK spreken ze van LSD. (in de configurator)
Comment