Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Je zal toch best eerst een de goeie basis aangeleerd moeten worden denk ik.

Na mijn cursus bij automobielbeheersing heb ik een enorme stap vooruit gemaakt hoor !
    Volledig akkoord. Sinds mijn cursus slippen/wagencontrole ben ik er enorm op vooruit gegaan.

Onlangs heb ik op een relatief vlak grasveld eens de "scandinavian flick" toegepast op de X5..

THAT was fun.
    Last edited by ; 06/12/2007, 09:40.

Comment

Dat is idd het belangrijkste , goeie stuurtechniek.
      Maar je kan nooit je handen op een vaste positie houden hé, behalve op een groot circuit zoals zolder of spa.
      Zeker in een rally je veel overnemen. En net dat overnemen is een belangrijkte techniek om te weten in welke richting je wielen staan.
      Een bocht van 90° zal je nooit halen met handen vast op het stuur, en als je zwaar moet tegensturen moet je ook overpakken. Dan maakt je stuuren een volledige omwenteling

Dat leer je dus allemaal bij automobielbeheersing
      ja idd, maar je begrijpt me mis. Altijd ervoor zorgen dat wanneer je overpakt je handen terug goed staan.
      Dit bedoel ik dus: bekijk deze onboard:

shakedown flimpje
      Last edited by ; 02/12/2007, 21:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
        ja idd, maar je begrijpt me mis. Altijd ervoor zorgen dat wanneer je overpakt je handen terug goed staan.

shakedown flimpje
        Knap gereden!

Comment

shakedown flimpje
          Dat is idd wat ik ook bedoel !
          Dat is volgens mij de juiste stuurtechniek

Kende het filmpje al en al veel bekeken

Comment

Dat is idd wat ik ook bedoel !
            Dat is volgens mij de juiste stuurtechniek

Kende het filmpje al en al veel bekeken
            Op een track is dat inderdaad de juiste stuurtechniek maar driften met één hand op het stuur kan ook leuk zijn.

Comment

I
              Daar je geen lsd hebt kan je de slip niet houden en ook niet uitdriften, dus in principe is dit niet driften want je houdt hem niet aan
              Wel grappig dat hij wél een lsd heeft. En aangezien de cam te snel wegdraait zie je het uitdriften en het erop volgende ge'pendel' niet.
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• ik weet niet of deze hier al gestaan heeft?

zoja nu zie je hem nog eens he

http://www.youtube.com/watch?v=ag4RS...related&search=

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                  ik weet niet of deze hier al gestaan heeft?

zoja nu zie je hem nog eens he

http://www.youtube.com/watch?v=ag4RS...related&search=

Machtig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Cummins...
                    hoe laten die gasten die diesels toch zo roken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                      Dit is zo vet.

Wil ik ook ooit eens onder de knie krijgen, dat gas-rem-driften. Maar is wel enkel mogelijk met een auto met wat power.
                      Als die afrit en rondepunt drift ook van hem zijn dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dit minder geslaagd vind. Is dat niet een beetje vals spelen volgens de regels van het driften? (Niet dat ik het beter kan hoor, verre van!) In principe zou je in mijn ogen maar 1 voet mogen gebruiken. Ofwel remmen ofwel gas geven, maar niet alle 2 tegelijkertijd.
                      Het beeld buiten de auto blijft natuurlijk knap om te zien. Een E46 M3 lijkt zelfs mooier sideways .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cubi Bekijk Berichten
                        Als die afrit en rondepunt drift ook van hem zijn dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dit minder geslaagd vind. Is dat niet een beetje vals spelen volgens de regels van het driften? (Niet dat ik het beter kan hoor, verre van!) In principe zou je in mijn ogen maar 1 voet mogen gebruiken. Ofwel remmen ofwel gas geven, maar niet alle 2 tegelijkertijd.
                        Het beeld buiten de auto blijft natuurlijk knap om te zien. Een E46 M3 lijkt zelfs mooier sideways .
                        Hoe kan links remmen valsspelen zijn !?
                        Dat is net de kunst ! ! !

Dat is de beste mannier om je wagen te controleren zowel kwa onder als overstuur.
                        Hoe ga je anders een bocht die lang begin en korter wordt kunnen doordriften ???

Ik denk niet dat er iemand op héél het forum is die kan rijden als André ! Behalve Lancerevo dan

Je moet eens met hem meerijden, het gaat allemaal zo soepel ! Echt onvoorstelbaar, hij gaat in een drift zonder de wagen te smijten ofzo, het gaat allemaal zo progressief.
                        Ook het terugkomen van de drift gaat zo soepel. Bij mij komt hij nog steeds bruusk terug

Comment

• . Daarom dat ik schreef "valsspelen". Een kunst is het zeker en vast, het ziet er fantastisch uit langs de buitenkant maar een bocht die nauwer wordt kan je die niet gewoon door glijden mits een beetje remmen (met uw rechter voet) als het te snel begint te gaan.
                          Niks op tegen hoor, ieder heeft zo zijn manier om het te doen maar ik heb het nog niet dikwijls op die manier gezien tenzij dan om echt "in slowmotion" door een bocht te gaan of om een "perfecte" donut te draaien.

Die kerel zijn rijkunsten zal ik niet snel in twijfel trekken als je ziet hoe strak hij die afrit en dat ronde punt neemt.

Comment

Deze vorm van left-foot braking is weldegelijk een techniek hoor.

Comment

. Daarom dat ik schreef "valsspelen". Een kunst is het zeker en vast, het ziet er fantastisch uit langs de buitenkant maar een bocht die nauwer wordt kan je die niet gewoon door glijden mits een beetje remmen (met uw rechter voet) als het te snel begint te gaan.
                              Niks op tegen hoor, ieder heeft zo zijn manier om het te doen maar ik heb het nog niet dikwijls op die manier gezien tenzij dan om echt "in slowmotion" door een bocht te gaan of om een "perfecte" donut te draaien.

Die kerel zijn rijkunsten zal ik niet snel in twijfel trekken als je ziet hoe strak hij die afrit en dat ronde punt neemt.
                              De tijd die je nodig hebt om van rem naar gas te gaan en omgekeerd is gewoon te lang om het zo spoel te kunnen doen. vooral omdat de wagen al uit ballans geraakt hierdoor.
                              Er zijn er die het kunnen, maar tis niet ideaal

Comment

Hoe kan links remmen valsspelen zijn !?
                                Dat is net de kunst ! ! !

Dat is de beste mannier om je wagen te controleren zowel kwa onder als overstuur.
                                Hoe ga je anders een bocht die lang begin en korter wordt kunnen doordriften ???

Ik denk niet dat er iemand op héél het forum is die kan rijden als André ! Behalve Lancerevo dan

Je moet eens met hem meerijden, het gaat allemaal zo soepel ! Echt onvoorstelbaar, hij gaat in een drift zonder de wagen te smijten ofzo, het gaat allemaal zo progressief.
                                Ook het terugkomen van de drift gaat zo soepel. Bij mij komt hij nog steeds bruusk terug
                                ik denk dat je al een bepaalde hoeveelheid pk's moet hebben alvorens dat dit soepel verloopt

Comment

• Nog een rally filmpje: Timmy lefevere tijdens tbr rally. Originele beelden van free time video

Comment

Nog een rally filmpje: Timmy lefevere tijdens tbr rally. Originele beelden van free time video

http://www.dailymotion.com/video/x3o2dh_obtimmy1_auto
                                    Dat is al een stuk minder kwa stuurtechniek

Comment

Dat is al een stuk minder kwa stuurtechniek
                                      idd maar wel leuk om zien. Gaat ook dwars.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        Deze vorm van left-foot braking is weldegelijk een techniek hoor.
                                        Dat zeker en vast, maar ik wou maar zeggen dat ik het nog niet dikwijls op die manier gezien had bij het driften. (kan aan mij liggen )

@Sliderke: een juiste verhouding pk's - gewicht op de achteras - grip. Swaeneveld drift wel met een corollatje met 160pk...

Comment

Dat zeker en vast, maar ik wou maar zeggen dat ik het nog niet dikwijls op die manier gezien had bij het driften. (kan aan mij liggen )

Wordt nochtans zéér vaak zo gedaan.

Comment

Working...
                                          X