Oorspronkelijk geplaatst door matteus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Knappe filmpjes
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
En ... for what it's worth ... virtueel drift ik ook aardig, zeker aan hoge snelheden. Maar in 't écht? Aan hoge snelheden heb ik 't nog nooit gedaan, omdat het zo friggin' scary is. Aan lage snelheden (maximaal 2e) is 't inderdaad goed doenbaar, en mits de juiste settings (natte baan, lage snelheid, rond punt of rond een paaltje continu in dezelfde richting) is 't zelfs niet echt moeilijk ('t gaat 'm meer om 't durven dan het kunnen in die omstandigheden) ... maar nog altijd ENORM verschillend van het virtuele gedoe. En op 't droge is 't helemaal tricky, zeker als je 't op de openbare weg doet (= little room for error).
Beweren dat je in no time in 't echt zal kunnen driften omdat je 't virtueel goed kan én ook weet wat/hoe ... 't is je reinste zever.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn ... for what it's worth ... virtueel drift ik ook aardig, zeker aan hoge snelheden. Maar in 't écht? Aan hoge snelheden heb ik 't nog nooit gedaan, omdat het zo friggin' scary is.
Aan hoge snelheden heb je vooral het probleem dat je véél sneller moet kunnen reageren en corrigeren. En die moeilijkheid is zéér afhankelijk van de auto, imo.
Wél een feit is dat je voor hogesnelheidsdriften al helemaal geen sper nodig hebt, omdat de oorzaak van je drift = het gewicht van de auto, en niet de aandrijving.
Maar inderdaad heb je een punt: lagesnelheidsdriften op kurkdroge ondergrond zonder sper = bijna niet doenbaar. En al zeker niet langdurige drifts.
Maar ik blijf erbij: wie drift op het droge (op niet-circuits, en met een baan-auto) is niet goed wijs.en vooral dom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenBeweren dat je in no time in 't echt zal kunnen driften omdat je 't virtueel goed kan én ook weet wat/hoe ... 't is je reinste zever.
²²²²²
Eén van de grootste aspecten die je mist, in zo'n computerspelletje, is de fysieke ervaring, de krachten die worden uitgeoefend op je auto, maar vooral OP JOU. Een wagen mooi blijven controleren in een highspeed drift, terwijl er bijna 1G onder een hoek van 40 graden op je lichaam inwerkt... not thàt easy..
Bijkomend zijn de verschillen in rij-eigenschappen tussen verschillende auto's imo véél doorslaggevender/invloedrijker IRL dan in een spelletje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten²²²²²
Eén van de grootste aspecten die je mist, in zo'n computerspelletje, is de fysieke ervaring, de krachten die worden uitgeoefend op je auto, maar vooral OP JOU. Een wagen mooi blijven controleren in een highspeed drift, terwijl er bijna 1G onder een hoek van 40 graden op je lichaam inwerkt... not thàt easy..
Bijkomend zijn de verschillen in rij-eigenschappen tussen verschillende auto's imo véél doorslaggevender/invloedrijker IRL dan in een spelletje.
Maar zeggen dat ge kunt driften omdat je het op pc goed kunt... laat me niet lachen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenMaar zeggen dat ge kunt driften omdat je het op pc goed kunt... laat me niet lachen!
+ YouTube Video
Moet wel toegeven dat ik LFS toch realistischer vindt dan GT4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dodge Bekijk Berichten
Moet wel toegeven dat ik LFS toch realistischer vindt dan GT4.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenEn dezelfde Jeremy Clarkson die jij aanhaalt als bron heeft ook een test gedaan. Door zelf een ronde neer te zetten in een video game en het daarna in het echte leven te proberen op Laguna Seca, en het was een ramp...
@Dodge: Ik speel zelf alleen GT4, maar LFS is qua weggedrag van de wagens idd een stap realistischer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk BerichtenJeremy Clarkson is ook geen coureur, hij is een presentator. Hij heeft totaal geen talent om een auto hard over een circuit te sturen. Zijn talent ligt bij het presenteren. Clarkson is dan ook niet de persoon om zo'n test te doen. Daarbij reed hij zeer waarschijnlijk in GT4 ook met veel zachtere banden, waardoor zijn tijd ondanks de slechte lijnen nog steeds onrealistisch snel was. Deze test heeft dan ook louter amusementswaarde
@Dodge: Ik speel zelf alleen GT4, maar LFS is qua weggedrag van de wagens idd een stap realistischer!
En ik denk dat clarkson op circuit 90% van de aanwezigen hier verloren rijdt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenEn nog geen klein beetje ook! Ik bedoel maar: als je dat vergelijkt met die phil van autoTV... Neenee, zowel Clarckson als Hammond kunnen een stukje rijden hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenWe hebben hier te maken met een paar hardcore gamers me dunkt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenInderdaad, om nog maar te zwijgen over Tiff Needle...
En dienen Jason Hoeheetemweer
zalig!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
En dienen Jason Hoeheetemweer
zalig!
Plato? ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHet is dat Dodge coureur is, en geen gamefreak...
Ik was aanwezig toen op de ring de opnamen bezig waren voor die "Ring-aflevering" en zijn rijden was niet zo spectaculair
Het is niet slecht, maar niet te vergelijken met mensen zoals bvb Chris Harris, die echt kunnen rijden
Clarkson geef ook zelf toe dat hij niet de beste chaufeur is en dat de meeste van de mooie sliding shots in topgear uitgevoerd worden door andere mensen terwijl hij nog wat aan zijn script schrijft ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenKdenk het ook. Maar hey, als ze 1000u op circuit gereden hebben zullen ze misschien ook wel zo goed kunnen rijden als ze 1000u gegamed hebben. Al acht ik de kans zéér klein dat één van hen dat ooit zal doen.
Ik ben grote fan van GTR(2), zowat dé beste racesimulator. Maar of ik door dat game een goed piloot zou zijn..., ik betwijfel het!
Comment
Comment