Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als je zo'n ding niet in de hand hebt zoekt het zwaarste deel van de wagen onder invloed van allerhande krachten en verkeerde stuurmanoeuvres altijd om eerst te komen (vooraan), dus ....
Niet zo zeer om eerst te komen, maar het deel met de grootste massa heeft de grootste invloed op het massamiddelpunt (logisch ook)
Neem een 2liter fles water, vol, en laat hem een salto draaien in de lucht... Leeg hem nu tot er nog een centimeter of 5 in is. En doe het zelfde, je ziet dat de fles een heel andere rotatie heeft.
Hetzelfde gebeurt dus als het zwaarste punt, de motor, achteraan zit, daarom is 't ook zo belangrijk om 50 - 50 gewichtsverdeling te krijgen.
Die bocht staat er trouwens om bekend, zoek maar op youtube, er zijn veel zo'n geval (en niet enkel met Porsches )
Niet zo zeer om eerst te komen, maar het deel met de grootste massa heeft de grootste invloed op het massamiddelpunt (logisch ook)
Neem een 2liter fles water, vol, en laat hem een salto draaien in de lucht... Leeg hem nu tot er nog een centimeter of 5 in is. En doe het zelfde, je ziet dat de fles een heel andere rotatie heeft.
Hetzelfde gebeurt dus als het zwaarste punt, de motor, achteraan zit, daarom is 't ook zo belangrijk om 50 - 50 gewichtsverdeling te krijgen.
Die bocht staat er trouwens om bekend, zoek maar op youtube, er zijn veel zo'n geval (en niet enkel met Porsches )
Niet zo zeer om eerst te komen, maar het deel met de grootste massa heeft de grootste invloed op het massamiddelpunt (logisch ook)
Neem een 2liter fles water, vol, en laat hem een salto draaien in de lucht... Leeg hem nu tot er nog een centimeter of 5 in is. En doe het zelfde, je ziet dat de fles een heel andere rotatie heeft.
Hetzelfde gebeurt dus als het zwaarste punt, de motor, achteraan zit, daarom is 't ook zo belangrijk om 50 - 50 gewichtsverdeling te krijgen.
Die bocht staat er trouwens om bekend, zoek maar op youtube, er zijn veel zo'n geval (en niet enkel met Porsches )
wat is er dan zo speciaal aan eau rouge? ik vraag me dat al jaren af op tv lijkt me dat altijd maar een een heuveltje met een bochtje... iemand die me wat wilt bijschaven?
Het maffe aan de mooiste bocht ter wereld is dat je de uitgang van de bocht niet ziet als je erin zit. Je komt nl van beneden, en je ziet dus niets over het topje. Het vraagt dus een stevig paar ballen om hier snel doorheen te gaan. Ook is er op de top een soort opwaartse kracht, aangezien je snel aankomt op het eind van de helling, en je wagen dus de neiging heeft om 'van de grond' te komen. Dit in combinatie met een zware achterkant geeft dus een soortgelijk resultaat.
wel ferm, maar ik vraag me af of dat op elke auto toepasbaar is. Ik betwijfel het zeer sterk. En of de veiligheid dan nog gegarandeerd is, betwijfel ik eveneens.
probeer beter deze link: disappearing doors, want de jouwe werkt niet zo goed.
Comment