Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    steekt die nu zijn duim op om te intimideren of om te zeggen "goeie save"????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
      steekt die nu zijn duim op om te intimideren of om te zeggen "goeie save"????
      Ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
        Ja.
        wa ja?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
          wa ja?
          Aja oei.

Ik dacht dat je gewoon vroeg of hij zijn duim opstak om te zeggen goeie save!

Wel de bestuurder van de GTR heeft een serieuze crash vermeden! En het is toch wel moeilijk om je wagen zo te kunnen weg te houden van de vangrail. Vandaar die duim.

Comment

• Fok zeg, zo druk. Precies 'n autostrade overdag tijdens de week.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              De schuld van die GT3 die daar geweldig traag op de ideale rijlijn zit
              I disagree. Voorop = voorrang. Als ge inhaalt of sneller zijt moet ge maar zien dat ge voorrang verleent en plaats maakt/zoekt, en desnoods (veel) vertraagt. Ge kunt een tragere deelnemer niks verwijten naar een spin van een achteropligger toe, zelfs al sneed die vreemd aan.

Comment

• ik weet niet wat hier vet aan is .
                met een bmw 130i op een circuit .
                had het nu nog driften geweest .
                ik had het liever uit de cockpit van die porsche gezien ,die rijd "iets" sneller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  I disagree. Voorop = voorrang. Als ge inhaalt of sneller zijt moet ge maar zien dat ge voorrang verleent en plaats maakt/zoekt, en desnoods (veel) vertraagt. Ge kunt een tragere deelnemer niks verwijten naar een spin van een achteropligger toe, zelfs al sneed die vreemd aan.
                  I disagree.

Voorop = voorrang, akkoord, maar dat moet genuanceerd. Je kan niet verwachten dat je op circuit rekening moet houden met letterlijk uitbollende wagens op de ideale rijlijn achter elke bocht, dan is meteen de charme van circuitrijden eraf, dat gevoel van niet moeten opletten wat er achter de bocht "staat".

Je mag een uitrijtoertje maken, maar zet je dan compleet aan de kant met je vier pinkers aan. Ik weet niet wat die GT3 hier aan 't doen was, maar 'ie reed te traag om die plaats op 't circuit in te nemen. Ik ben akkoord dat je steevast je voorganger z'n plaats moet gunnen op circuit, maar er zijn grenzen aan het "moeten rekening houden met het onverwachte" op een gesloten circuit... IMO!

Comment

I disagree.

Voorop = voorrang, akkoord, maar dat moet genuanceerd. Je kan niet verwachten dat je op circuit rekening moet houden met letterlijk uitbollende wagens op de ideale rijlijn achter elke bocht, dan is meteen de charme van circuitrijden eraf, dat gevoel van niet moeten opletten wat er achter de bocht "staat".

Je mag een uitrijtoertje maken, maar zet je dan compleet aan de kant met je vier pinkers aan. Ik weet niet wat die GT3 hier aan 't doen was, maar 'ie reed te traag om die plaats op 't circuit in te nemen. Ik ben akkoord dat je steevast je voorganger z'n plaats moet gunnen op circuit, maar er zijn grenzen aan het "moeten rekening houden met het onverwachte" op een gesloten circuit... IMO!
                    Ja, uiteraard heb je gelijk maar in die situatie daar is daar geen sprake van. Die GT3 (was het zei je? ni op gelet) was al van ver op voorhand te zien, en 'ie reed duidelijk zichtbaar trager. Dan is het imo die Skyline z'n eigen fout : te snel in die bocht op die voorligger toerijden, en lift-off. Die GT3-bestuurder valt daar (in dat geval, voor zover je op dat filmpje kan voortgaan) niks te verwijten. Imo.

Uiteraard doe je 'n uitlooprondje trager en houd je rekening met achteropkomend verkeer. En ja, zelfs 'n pinkertje (géén 4 !!) om aan te duiden waar je gaat blijven rijden vind ik ook vanzelfsprekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                      ik weet niet wat hier vet aan is .
                      met een bmw 130i op een circuit .
                      had het nu nog driften geweest .
                      ik had het liever uit de cockpit van die porsche gezien ,die rijd "iets" sneller
                      Logisch dat 'ie sneller is, da's een sportkar met vet veel vermogen méér.

Zo'n video's geven NO WAY het gevoel weer dat je hebt IRL. Wacht tot je ooit 'es zelf met eender welke voiture op circuit rijdt, en dan de inboard video ziet. Verschil is enorm.

En met een 130i op circuit moet MODDERvet zijn.

Comment

Ja, uiteraard heb je gelijk maar in die situatie daar is daar geen sprake van. Die GT3 (was het zei je? ni op gelet) was al van ver op voorhand te zien, en 'ie reed duidelijk zichtbaar trager. Dan is het imo die Skyline z'n eigen fout : te snel in die bocht op die voorligger toerijden, en lift-off. Die GT3-bestuurder valt daar (in dat geval, voor zover je op dat filmpje kan voortgaan) niks te verwijten. Imo.

Uiteraard doe je 'n uitlooprondje trager en houd je rekening met achteropkomend verkeer. En ja, zelfs 'n pinkertje (géén 4 !!) om aan te duiden waar je gaat blijven rijden vind ik ook vanzelfsprekend.
                        Akkord, geen 4, de rest van de discussie voer ik liever begeleid door bier!

Comment

Akkord, geen 4, de rest van de discussie voer ik liever begeleid door bier!
                          *visuals van Pronker die met een leeg vatje PerfectDraft een slowke danst op de dansvloer van balzaal De Koornblomme in Veurne*

Comment

• Nog 'es de video herbekeken, die witte GT3 die volgens jou de schuldige zou zijn, rijdt daar écht niet verkeerd, nam de rechtse bocht helemaal links, ook daar waar de snellere rijders uiteraard uitwaaieren, maar blijft daar ook met z'n linkerwielen op de witte lijn links rijden, dus écht wel weg van de ideale lijn. Schuld = entirely de Skyline, vind ik.

Comment

Nog 'es de video herbekeken, die witte GT3 die volgens jou de schuldige zou zijn, rijdt daar écht niet verkeerd, nam de rechtse bocht helemaal links, ook daar waar de snellere rijders uiteraard uitwaaieren, maar blijft daar ook met z'n linkerwielen op de witte lijn links rijden, dus écht wel weg van de ideale lijn. Schuld = entirely de Skyline, vind ik.
                              Ten eerste, de naam "Skyline" is blijven hangen bij de R34 GT-R, ten tweede, ik had liever ook het filmpje eens herbekeken alvorens in deze discussie te stappen, maar m'n bovenstaande theorie blijft wel staande, al maakt die GT3 zich er niet (helemaal) aan schuldig.

Ik heb 't op Zolder al een paar keer aan de hand gehad dat stevig in de remmen moet gaan omdat er iemand aan 't uitlopen is op de ideale rijlijn, onder het motto "voorganger = voorrang", vandaar m'n reactie!

Geen perfect draft voor mij, liever gewone pintjes van 't vat, ik wacht op een uitnodiging

Comment

• iemand dit al gezien

Comment

• R35 dan, zeur!

Je theorie onderschrijf ik, maar minder extreem dan jij. Ik vind dat je in zo'n situaties (=/= race, = plezier) met iedereen rekening houdt, maar vooral de snellere met de tragere karren.

Laatste keer Zolder (met Sabine) reed ik volle pétard naar de 90° toe, brugje af (ge weet wel), en een véél snellere stripped E36 kwam op me toegereden. Ik knipperde onmiddellijk links, ook al zat ik links op de ideale lijn, en tipte m'n rem aan om te laten zien dat ik (vroeger dan ik anders zou doen) vertraagde. Kerel kwam naast me rijden en vond het nog nodig om net toen 'ie half voor me zat (punt waar je moet insturen), nog een klein rukje naar links te geven, om me wat te intimideren. Compleet onnodig, zoiets.

Die Skyl...R35 moest daar simpelweg vroeger van 't gas zijn afgegaan, die witte GT3 was van 2 bochten op voorhand al te zien. Volgens mij was 'ie zo hard op de limiet bezig om die P die filmde af te schudden dat 'ie zich gewoon verkeek op die tragere deelnemer.

What the hell, dat zou dan willen zeggen dat, moest dat geen GT3 geweest zijn, maar een Clio'ke 1800 die volle gaaas daar reed (aan dezelfde snelheid als die GT3) ook van z'n ideale lijn af moest omdat meneer GT-R eraan komt?
                                  Als gij van dien gedachte zijt, wil ik eigenlijk ni teveel in uw buurt rijden op trackdays. (beetje als lol bedoeld maar ook beetje gemeend)

Comment

What the hell, dat zou dan willen zeggen dat, moest dat geen GT3 geweest zijn, maar een Clio'ke 1800 die volle gaaas daar reed (aan dezelfde snelheid als die GT3) ook van z'n ideale lijn af moest omdat meneer GT-R eraan komt?
                                    Als gij van dien gedachte zijt, wil ik eigenlijk ni teveel in uw buurt rijden op trackdays. (beetje als lol bedoeld maar ook beetje gemeend)
                                    How how how, ik heb gezegd dat ik het filmpje had moeten herbekijken, daarmee toegevend dat ik in DEZE situatie, de fout bij de GT-R leg, wel enkel omdat 'ie van enkele bochten voordien al zichtbaar was, en die Nissan-driver dat bijgevolg beter had moeten inschatten.

Verder geen onnodige uitvergrotingen gaan maken hé, die GT3 reed daar niet aan een snelheid die een Clio 1800 aan volle pétard op circuit haalt hé, die reed een pak trager dan dat. En ja, ik ga van m'n ideale lijn af wanneer ik volle pétard aan 't geven ben, en ik zie een snellere deelnemer afkomen, net zoals jij dat deed met die E36. Dan is 't toch niet zo absurd dat die hypothetische Clio dat ook zou mogen doen (ik vermijd "moeten)?

Ik ben compleet akkoord met u betreffende dat haantjesgedrag van de vaak snellere deelnemers aan trackdays, ik heb daar een bloedhekel aan, voornamelijk omdat ik zelf bij de tragere deelnemers ben.
                                    M'n enige punt, dat ik staande wil houden is, trager en uitbollend => step aside en geef dit aan, om gevaarlijke situaties achter blinde bochten te voorkomen...

Comment

• Dan gaan we akkoord.

Hoe snel aanzie jij een achterligger als een snellere rijder? Stel dat er eentje nauwelijks sneller is dan jij maar 'ie ligt wel in je poepeke te boren heel den tijd omdat je 'm de ruimte niet geeft (of nog niet gaf) om er voorbij te gaan ... ga je dan ook opzij?

Comment

• Ik ga altijd opzij voor een snellere wagen op voorwaarde dat ikzelf niet achter een tragere wagen hang...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Hmm, ik niet, ik blijf niet m'n plaats opeisen achter een tragere voorligger als er een snellere achter me zit. Als er wie dan ook iets doet waardoor ik schade heb aan m'n kar, mag ik 't wel zelf betalen. Dan ga ik nog wat meer van 't gas af en laat de snellere die eerst achter me zat de kastanjes uit 't vuur halen, en dan kan ik toekijken hoe die nét iets tragere die voor me zat, omgaat met ingehaald worden. Als 'ie superclose invoegt en dus echt aan het "racen" is, dan laat ik ze rijden (half afkoelrondje), 'k heb geen zin dat er zich ene miskijkt in m'n lijnen en m'n bumper of flank kust, of (zéér typisch) na ingehaald te worden pissed is en dan de bocht erna wat te laat remt en je in de kont ramt.

Comment

Working...
                                          X