Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

Waarom 'ie sowieso ontkoppelt bij 't terugschakelen is me een raadsel, dat is normaalgezien niet nodig...
    bij de oudere wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      bij de oudere wel.
      Zijn schoenen verraden een modernere wagen...

Is dat niet gewoon om 't materiaal wat te sparen?

Comment

Zijn schoenen verraden een modernere wagen...

Is dat niet gewoon om 't materiaal wat te sparen?
        wss wel ja. met die straight cut vertanding zal het anders niet lang meegaan.

al die shit maakt racerij tegenwoordig S T O M.

Comment

wss wel ja. met die straight cut vertanding zal het anders niet lang meegaan.

al die shit maakt racerij tegenwoordig S T O M.
          Goh, 't is niet dat dankzij die techniek een noob met zo'n kar een race kan rijden hé...

Liever dit dan flippers aan 't stuur die automatisch blippen bij 't opschakelen, etc...

Comment

• Dat is in Autstralië.
            Misschien willen ze daar speciaal doen ofzo?
            Ik denk niet dat het hier op circuit vaak gebruikt wordt, of wel?

Comment

• tuurlijk niet, maar het maakt alles wel een pak eenvoudiger. Je ziet geen misshift meer, geen leuke voet/schakel beelden meer, ...

Comment

de voorlopig van de volledig gerobotiseerde bak, nog met schakelpatroon. Al gebruikt in de rally in jaren '80.

Bij opschakelen activeer je een schakelaar die de gas toeknijpt en ontkoppelt. vanaf dat de volgende versnelling ingeschakeld is koppelt ie terug... makkelijk voor de chauffeur, hoewel het naar het schijnt wel wennen is om bij opschakelen niet te ontkoppelen, en het bij het terugschakelen wel nog te moeten doen.

ik vind het dikke rommel iig. Laat ze allemaal eens terug schakelen zoals vroeger.
                ah ok, thanks

Dat is dan zo'n genre van boite die een Fiesta Trophy zit als ik me niet vergis. Daarin was je ook niet verplicht van te ontkoppelen bij 't acceleren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                  ah ok, thanks

Dat is dan zo'n genre van boite die een Fiesta Trophy zit als ik me niet vergis. Daarin was je ook niet verplicht van te ontkoppelen bij 't acceleren.
                  Moest je bij die Fiesta Trophy revmatchen? Zo'n dog box heeft geen synchromeshen zitten, dus revmatchen is noodzakelijk bij het terugschakelen!

Comment

geen leuke voet/schakel beelden meer, ...
                    Ik vind dit anders toch wel nog een knap filmpje om naar te kijken.
                    Ok ja, bij het opschakelen zie je die snelle voetwissel niet bij iedere versnelling, daar heb je een punt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Moest je bij die Fiesta Trophy revmatchen? Zo'n dog box heeft geen synchromeshen zitten, dus revmatchen is noodzakelijk bij het terugschakelen!
                      Ik denk het niet. Maar ik herinner me alleszins dat je niet moest ontkoppelen. Is dat dan nog een ander systeem?

Comment

• waarom noemt dat dan in godsnaam een dog box?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          waarom noemt dat dan in godsnaam een dog box?
                          Omwille van de "tanden" (6?) die op elke versnelling staan, in de "ontvanger" (ik ken de nederlandse term niet) heb je dan overeenstemmende gaten waar die tanden in passen...

Die ontvanger moet je dan dmv. tiphielen op dezelfde snelheid brengen om zo terug te kunnen schakelen...

Min of meer, ben geen techneut
                          Last edited by ; 30/12/2008, 14:52.

Comment

Ja sowieso, hij zou 't moeten doen, ik wil maar zeggen, iemand die ZO goed kan rijden (-8min op de Nordschleife ), die zal sowieso wel kunnen tiphielen, ik vermoed dat hij wel een (door mij niet te verzinnen) reden zal hebben om het niet te doen?

Mits genoeg circuitkennis zie ik mij nu ook wel onder 9min duiken, maar ik wil maar aantonen dat 't niet evident moet zijn om zoals die tip met zo'n kar op de limiet van je grip te rijden, die limieten liggen een pak hoger dan wat wij gewoon zijn hé...
                            Ik versta het nog altijd niet waarom 'ie het niet doet, maar ja voor de rest kan ik me wel vinden in uw redenering.

Comment

Waarom 'ie sowieso ontkoppelt bij 't terugschakelen is me een raadsel, dat is normaalgezien niet nodig...
                              ---->

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              waarom noemt dat dan in godsnaam een dog box?
                              Dat heet een dogbox omdat de versnellingen (straight-cut ipv helical cut) 'dogged' achter elkaar zitten..

Allez, dat denk ik toch

Comment

• ok ik begrijp er niks van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                  ---->

Dat heet een dogbox omdat de versnellingen (straight-cut ipv helical cut) 'dogged' achter elkaar zitten..

Allez, dat denk ik toch
                                  Dat denk ik niet, het één sluit het andere immers niet uit, je kan toch een dogbox hebben zonder straight-cut versnellingen, en straight-cut versnellingen met synchro's?

"Dogbox" slaat op 't schakelmechanisme bij mijn weten?

Comment

Dat denk ik niet, het één sluit het andere immers niet uit, je kan toch een dogbox hebben zonder straight-cut versnellingen, en straight-cut versnellingen met synchro's?

"Dogbox" slaat op 't schakelmechanisme bij mijn weten?
                                    Hmm je doet me twijfelen

Dogbox maakt altijd zo'n 'whine' wat komt door de straight-cut gears.. maar volgens u kan je dat ook zonder die straight-cut gears krijgen?

Confused

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                      Ik denk het niet. Maar ik herinner me alleszins dat je niet moest ontkoppelen. Is dat dan nog een ander systeem?
                                      Fiesta Trophy is sequentieel

Maar dat is ook met rechte vertandingen en zonder synchro's
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        Hmm je doet me twijfelen

Dogbox maakt altijd zo'n 'whine' wat komt door de straight-cut gears.. maar volgens u kan je dat ook zonder die straight-cut gears krijgen?

Confused
                                        Dogbox = rechte vertandingen en zonder synchro's ja

Dogleg = eerste linksonder

Misschien is dat een deel van de verwarring?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                          Fiesta Trophy is sequentieel

Maar dat is ook met rechte vertandingen en zonder synchro's
                                          ben je dat zeker?

Comment

Working...
                                          X