Oorspronkelijk geplaatst door Porker
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Knappe filmpjes
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenbij de oudere wel.
Is dat niet gewoon om 't materiaal wat te sparen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenZijn schoenen verraden een modernere wagen...
Is dat niet gewoon om 't materiaal wat te sparen?
al die shit maakt racerij tegenwoordig S T O M.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenwss wel ja. met die straight cut vertanding zal het anders niet lang meegaan.
al die shit maakt racerij tegenwoordig S T O M.
Liever dit dan flippers aan 't stuur die automatisch blippen bij 't opschakelen, etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtende voorlopig van de volledig gerobotiseerde bak, nog met schakelpatroon. Al gebruikt in de rally in jaren '80.
Bij opschakelen activeer je een schakelaar die de gas toeknijpt en ontkoppelt. vanaf dat de volgende versnelling ingeschakeld is koppelt ie terug... makkelijk voor de chauffeur, hoewel het naar het schijnt wel wennen is om bij opschakelen niet te ontkoppelen, en het bij het terugschakelen wel nog te moeten doen.
ik vind het dikke rommel iig. Laat ze allemaal eens terug schakelen zoals vroeger.
Dat is dan zo'n genre van boite die een Fiesta Trophy zit als ik me niet vergis. Daarin was je ook niet verplicht van te ontkoppelen bij 't acceleren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenah ok, thanks
Dat is dan zo'n genre van boite die een Fiesta Trophy zit als ik me niet vergis. Daarin was je ook niet verplicht van te ontkoppelen bij 't acceleren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtengeen leuke voet/schakel beelden meer, ...
Ok ja, bij het opschakelen zie je die snelle voetwissel niet bij iedere versnelling, daar heb je een punt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenMoest je bij die Fiesta Trophy revmatchen? Zo'n dog box heeft geen synchromeshen zitten, dus revmatchen is noodzakelijk bij het terugschakelen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenwaarom noemt dat dan in godsnaam een dog box?
Die ontvanger moet je dan dmv. tiphielen op dezelfde snelheid brengen om zo terug te kunnen schakelen...
Min of meer, ben geen techneut
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenJa sowieso, hij zou 't moeten doen, ik wil maar zeggen, iemand die ZO goed kan rijden (-8min op de Nordschleife), die zal sowieso wel kunnen tiphielen, ik vermoed dat hij wel een (door mij niet te verzinnen) reden zal hebben om het niet te doen?
Mits genoeg circuitkennis zie ik mij nu ook wel onder 9min duiken, maar ik wil maar aantonen dat 't niet evident moet zijn om zoals die tip met zo'n kar op de limiet van je grip te rijden, die limieten liggen een pak hoger dan wat wij gewoon zijn hé...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenWaarom 'ie sowieso ontkoppelt bij 't terugschakelen is me een raadsel, dat is normaalgezien niet nodig...
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenMoest je bij die Fiesta Trophy revmatchen? Zo'n dog box heeft geen synchromeshen zitten, dus revmatchen is noodzakelijk bij het terugschakelen!
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenwaarom noemt dat dan in godsnaam een dog box?
Allez, dat denk ik toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten---->
Dat heet een dogbox omdat de versnellingen (straight-cut ipv helical cut) 'dogged' achter elkaar zitten..
Allez, dat denk ik toch
"Dogbox" slaat op 't schakelmechanisme bij mijn weten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenDat denk ik niet, het één sluit het andere immers niet uit, je kan toch een dogbox hebben zonder straight-cut versnellingen, en straight-cut versnellingen met synchro's?
"Dogbox" slaat op 't schakelmechanisme bij mijn weten?
Dogbox maakt altijd zo'n 'whine' wat komt door de straight-cut gears.. maar volgens u kan je dat ook zonder die straight-cut gears krijgen?
Confused
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenIk denk het niet. Maar ik herinner me alleszins dat je niet moest ontkoppelen. Is dat dan nog een ander systeem?
Maar dat is ook met rechte vertandingen en zonder synchro's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenHmm je doet me twijfelen
Dogbox maakt altijd zo'n 'whine' wat komt door de straight-cut gears.. maar volgens u kan je dat ook zonder die straight-cut gears krijgen?
Confused
Dogleg = eerste linksonder
Misschien is dat een deel van de verwarring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenFiesta Trophy is sequentieel
Maar dat is ook met rechte vertandingen en zonder synchro's
Comment
Comment