Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knappe filmpjes

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Ik herinner me dat de Yariscuppers daar heel fanatiek in waren, allemaal heel-toe'en tot in de begrenzer


    Internet, met/zonder mobiel, met/zonder digitale tv. Creëer een totaalbeleving met entertainment. Alsook business internet & telefonie voor bedrijven.



    Heerlijk filmpje, dat zijn 1300 cc'ers met 115 pk... Cupracen is HARD
    Offline ofzo.



    Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Goh, ik denk dat 't blokkeren van voorwielen op een FWD een eerder theoretische situatie is, tijdens 't remmen zijn uw voorwielen toch zodanig beladen dat die zelfs bij stevig terugschakelen niet snel gaan blokkeren? (Ik gis maar, ik heb weinig ervaring met sportieve FWD's)
    Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Los van 't feit dat 't niet goed klinkt en overkomt zonder heel and toe is de nood eraan veel minder in een 911 hé, met al dat gewicht achteraan wordt 'ie bij het remmen niet licht op de achterwielen en gaan die bijgevolg nooit of niet blokkeren bij 't terugschakelen...
    O jawel! En maakt niet uit of je aandrijving via de voorwielen of de achterwielen geschiedt. Als je aan de maximale grip van je banden zit (in lengte- en breedterichting, samen altijd 100% dus als je maximaal remt en je gaat al wat lichtjes insturen moet je remdruk verminderen), en dan komt er plotseling nog 'es motorrem bij, dan kan je met een RWD oversturen maar een FWD onderstuur je dan pardoes. Is bij FWD even belangrijk als RWD, als je op de limiet aan 't rijden bent (wat ik bij racen of rondjes NS klokken toch mag veronderstellen denk ik).

    Allez, my 2 cents.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Onder de 8 min is indrukwekken, maar ik denk dat het in dit geval vooral aan de wagen ligt hoor.

      Die piloot daar zou ik geen vertrouwen mee hebben !

      Alleen al hoe hij zijn stuur vastneemt en voor elke bocht zijn handen verplaatst naar alles behalve de ideale positie

      En dat onderstuur, dat komt niet door de afstelling maar door zijn rijstijl ! Het is bijna alsof hij het uitlokt door zo halverweg de bocht nog wat extra te gaan insturen ...

      Ik moet wel toegeven dat hij ballen heeft, hij gaat hard maar naar mijn mening heeft hij de wagen niet onder controle.
      Hij heeft veel geluk dat hij in een goed afgestelde wagen zit.

      Laat hem doen wat hij daar doet op gladde ondergrond en hij haalt het nooit tot voorbij de 5de bocht !

      (waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat ik beter kan of dat ik een goeie piloot ben hé ! Maar ik wel hoe het moet en ik zie het vrij regelmatig hoe het moet )
      Ik moet eerlijk toegeven dat ik exact hetzelfde gevoel heb, ook met de nuance dat ik geenszins wil zeggen dat ik 't beter zou kunnen!

      Toen ik die video zag had ik alles behalve een goed gevoel bij die driver.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten


        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Op 4:18, met die Sportback, is dat den Stevy niet? Ziet er mijn 'n Belgische plaat uit, of ben ik verkeerd?

        (I know I know, er zijn meer koeien die Blaar heten én Stevy rijdt goe )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Op 4:18, met die Sportback, is dat den Stevy niet? Ziet er mijn 'n Belgische plaat uit, of ben ik verkeerd?

          (I know I know, er zijn meer koeien die Blaar heten én Stevy rijdt goe )
          Nope das stevy ni hij is nogni opde ring geweest.
          Stevy kan inderdaad goed rijden,ma opdie baantjes daar bij hem thuis is em compleet zot, zot zeggek u!!!!
          Nog nooit zoveel gedacht dat het leven wel schoon was geweest

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
            Echt zalig!

            Ik zou graag eens weten of er specifieke tips zijn voor het dieseldriften. Want, als ik drift heb ik nl. nogal last van wat hij beschrijft in zijn derde tip. de terugslag van de auto. Als ik drift met mijn grootmoe's 318i heb ik dat amper...
            Ik heb daar geen last van, elke auto is gewoon anders qua sturen en qua gas. Diesels zijn gewoon zo kut omdat je ze nauwelijks tot niet kunt blippen, noch bij 't inzetten van de drift, noch bij 't vasthouden van de drift.

            Volg 'es een cursus, ge leert er een pak. Ik ga de 17e januari naar Brustem een beetje sideways rijden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
              Oefenen en nog eens oefenen

              Die ene bocht in croix is ideaal vond ik. Maar hey...da heb je niet van mij gehoord hé
              Dat is 'ie ook, maar het mag dus niet (nogmaals bevestigd gekregen vanwege 't circuit zelf), en ik wil ZEKER geen newbies die aan het oefenen slaan op een trackday.

              Er zijn voldoende driftcursussen, waar je in alle veiligheid kan oefenen. En waar je meer leert dan je op je eentje "leert" al doende ook, trouwens.

              't Is jammer, ik had graag 1 of 2 uur driften ingelast mocht 't nat gelegen hebben in april, maar 't is echt een no go.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Offline ofzo.







                O jawel! En maakt niet uit of je aandrijving via de voorwielen of de achterwielen geschiedt. Als je aan de maximale grip van je banden zit (in lengte- en breedterichting, samen altijd 100% dus als je maximaal remt en je gaat al wat lichtjes insturen moet je remdruk verminderen), en dan komt er plotseling nog 'es motorrem bij, dan kan je met een RWD oversturen maar een FWD onderstuur je dan pardoes. Is bij FWD even belangrijk als RWD, als je op de limiet aan 't rijden bent (wat ik bij racen of rondjes NS klokken toch mag veronderstellen denk ik).

                Allez, my 2 cents.
                Ik volg je, ergens, maar de gripgrens van 'n beladen band is toch veel hoger dan een niet beladen band? (i.e. voorbanden tijdens het remmen vs. achterbanden tijdens het remmen)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Ik volg je, ergens, maar de gripgrens van 'n beladen band is toch veel hoger dan een niet beladen band? (i.e. voorbanden tijdens het remmen vs. achterbanden tijdens het remmen)
                  Ja, maar dat neemt niet weg dat je het extra afremmen op de voorwielen (door die ook nog 'es de motor in toeren moeten trekken tijdens 't koppelen) die al aan hun gripgrens zitten en er trouwens wél voor zorgen dat je niet in de vangrail zit maar de bocht nog met een correcte snelheid kan aansnijden, niét wil. Revmatchen is belangrijk, nuttig en zelfs essentieel bij gelijk welk soort auto met om 't even welk soort aandrijving, als je op de limiet aan het rijden bent. Zeker ook met gewone wegbanden, die zo goed als elke auto met stock remsysteem aan 't blokkeren krijgt. Een bijkomend punt is dat bij FWD auto's met ABS, je door het niet revmatchen en lomp koppelen, de wielen tijdelijk (kort) kan laten blokkeren wat de ABS-sensoren kan triggeren, wat leidt tot een behoorlijk pak verlies aan remvermogen (over een korte tijd bekeken), en dat kan een extra factor zijn die je de bocht doet missen en evt. tot erger kan leiden. Trouwens, een "beladen" band is beladen met een reden, meer redenen dan een "onbeladen" band so to speak -> vervult op dat moment meer functies (of belangrijker functies), en die kan je allemaal om zeep helpen door je band teveel te belasten. Grip van een band is a funny thing, ge moet 'es op trackdays aan 't trailbraken slaan, ik oefen het af en toe al 'es op circuit en het is fuckin' moeilijk... 't geeft meteen een gigantische les over wat een band kan en wat niet.

                  Geef me gelijk welke auto met manuele bak, en ik (en jij ook trouwens) kan meteen aantonen dat door lullig te schakelen/koppelen je een snel genomen bocht zo verkwanselt door het (zelfs kortstondig) verlies van grip en dus verlies van lijn e.d.

                  Allez, my 2 cents.


                  Maar ge hebt gelijk, de as waar het gewicht op komt (of méér gewicht op komt) heeft normaal gezien meer grip. Vandaar het natuurlijk voordeel van een RWD (tgo. FWD) bij 't accelereren, en b.v. ook 't simpel feit dat zo goed als alle auto's een performanter remsysteem hebben vooraan.
                  Last edited by ; 05/01/2009, 17:23.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                    O jawel! En maakt niet uit of je aandrijving via de voorwielen of de achterwielen geschiedt. Als je aan de maximale grip van je banden zit (in lengte- en breedterichting, samen altijd 100% dus als je maximaal remt en je gaat al wat lichtjes insturen moet je remdruk verminderen), en dan komt er plotseling nog 'es motorrem bij, dan kan je met een RWD oversturen maar een FWD onderstuur je dan pardoes. Is bij FWD even belangrijk als RWD, als je op de limiet aan 't rijden bent (wat ik bij racen of rondjes NS klokken toch mag veronderstellen denk ik).

                    Allez, my 2 cents.
                    Idd, het is gewoon altijd en overal beter.

                    En idd trailbraken is best wel moeilijk, ik kan het nog belange niet goed genoeg als ik zou willen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ja, maar dat neemt niet weg dat je het extra afremmen op de voorwielen (door die ook nog 'es de motor in toeren moeten trekken tijdens 't koppelen) die al aan hun gripgrens zitten en er trouwens wél voor zorgen dat je niet in de vangrail zit maar de bocht nog met een correcte snelheid kan aansnijden, niét wil. Revmatchen is belangrijk, nuttig en zelfs essentieel bij gelijk welk soort auto met om 't even welk soort aandrijving, als je op de limiet aan het rijden bent. Zeker ook met gewone wegbanden, die zo goed als elke auto met stock remsysteem aan 't blokkeren krijgt. Een bijkomend punt is dat bij FWD auto's met ABS, je door het niet revmatchen en lomp koppelen, de wielen tijdelijk (kort) kan laten blokkeren wat de ABS-sensoren kan triggeren, wat leidt tot een behoorlijk pak verlies aan remvermogen (over een korte tijd bekeken), en dat kan een extra factor zijn die je de bocht doet missen en evt. tot erger kan leiden. Trouwens, een "beladen" band is beladen met een reden, meer redenen dan een "onbeladen" band so to speak -> vervult op dat moment meer functies (of belangrijker functies), en die kan je allemaal om zeep helpen door je band teveel te belasten. Grip van een band is a funny thing, ge moet 'es op trackdays aan 't trailbraken slaan, ik oefen het af en toe al 'es op circuit en het is fuckin' moeilijk... 't geeft meteen een gigantische les over wat een band kan en wat niet.

                      Geef me gelijk welke auto met manuele bak, en ik (en jij ook trouwens) kan meteen aantonen dat door lullig te schakelen/koppelen je een snel genomen bocht zo verkwanselt door het (zelfs kortstondig) verlies van grip en dus verlies van lijn e.d.

                      Allez, my 2 cents.


                      Maar ge hebt gelijk, de as waar het gewicht op komt (of méér gewicht op komt) heeft normaal gezien meer grip. Vandaar het natuurlijk voordeel van een RWD (tgo. FWD) bij 't accelereren, en b.v. ook 't simpel feit dat zo goed als alle auto's een performanter remsysteem hebben vooraan.
                      Ik kan slechts akkoord gaan, moraal: altijd en overal tiphielen!, ik vraag niet liever.

                      Trouwens, had jij ooit niet 'ns een link gegeven van een boek over rijtechnieken e.d., zou graag wat aan 't lezen slaan...

                      Trailbraken in Croix een tiental rondjes geprobeerd om m'n onderstuur te onderdrukken in die eerste rechtse => voldoening als je 't er pats op hebt is zooooooo

                      Comment


                      • It is. En dan rijden wij enkel nog maar op ons uppie rond om ons te amuseren. Kan je nagaan hoe moeilijk dat moet zijn in een GTR-monster op een overvolle Nordschleife nadat je al 2,5 uur aan één stuk in 't donker rondjes draaide.

                        Driving Skills.

                        Dat boek? Zoek op "boekbespreking".

                        Comment


                        • + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                          Comment


                          • FAK ik wil dat!

                            Comment


                            • 2:03 oeps

                              AWD is toch duidelijk beter voor rally, als je ziet hoe sommigen sukkelen met het accelereren uit bochten.

                              sound is fantastisch

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

                                AWD is toch duidelijk beter voor rally, als je ziet hoe sommigen sukkelen met het accelereren uit bochten.

                                Hello, Sherlock.






                                Maar dit is veel vetter en meer sensatie en vetter en cooler en zaliger en meer sensatie en véél vetter!

                                Comment


                                • duuuuuh

                                  da's echt millimeter werk met het gaspedaal

                                  Comment


                                  • bwoaaaaaaaaaaa

                                    youtube + group B

                                    Comment


                                    • Het getrompetter van die GT3's is fantastisch.

                                      Comment


                                      • Dat is toch nog wat anders idd, snelheid ligt daar veel hoger heb ik de indruk..

                                        Alle respect voor rally en de kunst ervan, maar geef mij toch maar het gewone tarmac circuit

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door CH. Bekijk Berichten
                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                          Voor mij is dit een 10:00 min durend kippevelmoment!

                                          Wat een muziek komt er toch uit die chappies...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X