Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
    excuseer?
    IS

Ik dacht eerst dat 'ie het over dat statiefvoetje had

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
      excuseer?
      Ik heb dat ooit eens gehoord/gelezen en ik vond het wel een leuke verklaring voor IS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
        Ik gaf de prijs van Canon,excuseer

np dude,

maar die kerel van rabbitmountain zei een filter te kopen omdat die 70€ was en een lens een veelvoud daarvan. Dat snap ik wel beter een filter bekrast dan een lens van xxxx €.

Waar welke filter moet je nemen dan? en wat is het verschil ? of kan je daar andere effecten mee geven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
          np dude,

maar die kerel van rabbitmountain zei een filter te kopen omdat die 70€ was en een lens een veelvoud daarvan. Dat snap ik wel beter een filter bekrast dan een lens van xxxx €.

Waar welke filter moet je nemen dan? en wat is het verschil ? of kan je daar andere effecten mee geven?
          Inderdaad. Tgoh, je hebt vanalles! Een uv-filter is er voor schadelijke zonnestralen tegen te houden enz. Een polarisatiefilter om reflectie's op wagens te ondrukken en mooiere vollere kleuren weer te geven. Dan heb je nog 'n infrarood enz...

Comment

• Rabbitmontain.

Comment

• sorry ik verengels nogal rap soms

Comment

• Voor de mannen die hier een budget telelens zoeken vergeet eens al die 70-300 lensjes, die 18-250 megazooms enz... Probeer eens een nieuwe Canon 55-250 IS , niet duur en optisch heel goed, qua bouw niet super maar er zitten er hier maar weinig die er hun brood mee moeten verdienen denk ik ? Voor z'n geld een heel mooi ding! pakken beter dan veel van die andere superzooms in elk geval !

Wat die IS betreft, die kun je bij bepaalde IS lenzen op mode 2 zetten, hierdoor worden enkel vertikale trillingen gecompenseerd, zodat je mooi kan meepannen met IS , bij mij staat IS altijd aan ook al gebruik ik het op een heel erg zware Gitzo die makkelijk 20Kg draagt , ik slaag er in om perfecte scherpe foto's te maken op statief met IS aan bij focuslengtes van 1000mm en een sluiter van 1/100 , mits draadonspanner en spiegelopklap ( deze laastste is héél belangrijk, doe maar eens wat testjes, je zou kunnen verschieten )
                Last edited by Audidriver; 11/02/2008, 22:33.

Comment

Inderdaad. Tgoh, je hebt vanalles! Een uv-filter is er voor schadelijke zonnestralen tegen te houden enz. Een polarisatiefilter om reflectie's op wagens te ondrukken en mooiere vollere kleuren weer te geven. Dan heb je nog 'n infrarood enz...
                  Je moet er wel op letten: elke filter verdonkert je foto een klein beetje.

Comment

sorry ik verengels nogal rap soms
                    Np, ik vond het écht grappig, en ik lachte niet met jou.

Wel professionele mensen die van Konijnenberg vind ik, wel allemaal noorderburen maar maakt niet uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                      Voor de mannen die hier een budget telelens zoeken vergeet eens al die 70-300 lensjes, die 18-250 megazooms enz... Probeer eens een nieuwe Canon 55-250 IS , niet duur en optisch heel goed, qua bouw niet super maar er zitten er hier maar weinig die er hun brood mee moeten verdienen denk ik ? Voor z'n geld een heel mooi ding! pakken beter dan veel van die andere superzooms in elk geval !
                      Bij een superzoom denk ik al aan de -400 . Maar ergens heb je wel gelijk ja!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                        Np, ik vond het écht grappig, en ik lachte niet met jou.

Wel professionele mensen die van Konijnenberg vind ik, wel allemaal noorderburen maar maakt niet uit.

yup en op minder dan 15min van mijn deur

Handig dat je daar alles mag uitproberen, en dan een bakkie koffie zuipen zoals zij het zeggen

Comment

Ze geven 'n heel goede en nauwkeurige uitleg en nemen daar ook te tijd voor, dat is hier bij de andere fotozaken minder het geval eigenlijk. Bij Bartok (Hasselt) hebben ze ooit ons eens gewoon laten staan terwijl ik duidelijk aankoopplannen had.

Comment

Waar welke filter moet je nemen dan?

een gewone UV-filter

Comment

• Audidriver, jij weet wat kwaliteit is. Kan je eens eerlijk zijn, en zeggen wat je vindt van de foto's die ik hier een pagina of drie terug gezet heb? Technisch / compositie?
                              + Zie je dat het met een "minderwaardige" lens getrokken is, en zo ja, aan wat? Ik wil echt ook dat verschil kunnen zien he

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichten
                                wie wel? dan kan ik aan die zenne arm gaan hangen
                                *kuch*
                                presenteer mij de foto's op een blaadje en ik doe er misschien wel iets mee de volgende avonden...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ze geven 'n heel goede en nauwkeurige uitleg en nemen daar ook te tijd voor, dat is hier bij de andere fotozaken minder het geval eigenlijk. Bij Bartok (Hasselt) hebben ze ooit ons eens gewoon laten staan terwijl ik duidelijk aankoopplannen had.
                                  Ja hier in Antwerpen Grobet en in Merksem Rembrandt zijn ze ook niet echt vriendelijk en verkoopsgezind moet ik zeggen...

Comment

Gelukzak.
                                    Neen, heel veel nachtjes voor gewerkt

Comment

UV-filter dient eigenlijk enkel als bescherming bij een digitale camera, UV-licht kan, in tegenstelling tot bij analoog, geen kwaad daar.

En die Infraroodfilters ben je niets mee tenzij je je camera laat ombouwen of analoog werkt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        *kuch*
                                        presenteer mij de foto's op een blaadje en ik doe er misschien wel iets mee de volgende avonden...
                                        Ik heb er ook nog geen deftige gevonden hoor.

Komaan Andy, chop chop!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                          Neen, heel veel nachtjes voor gewerkt
                                          Ik heb ook moeten werken voor mijn lens hoor.

Comment

Working...
                                          X