Ga je Nikon in Duitsland halen (topfoto.de, neem wel cash mee want visa nemen ze nie, zelf mogen meemaken jammer genoeg). De nikon komt bij hen 579 en dan krijg je nog eens 100 euro terug van Nikon, koop daarbij een externe flits of beter, een degelijke lens (en er zijn er een paar nieuwe van Nikon die zeer belovend zijn als je de reviews mag lezen) en haal je nederlandse handleiding af van het internet! Is wel effe wennen om er mee te werken, je kan veel zelf veranderen en je moet een beetje experimenteren, maar dat lukt wel!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
nikon d50
dank voor de info
en inderdaad de lenzen zijn van groot belang ! heb ik vandaag ook vernomen van collega die daar veel van weet en zijn advies was : body met degelijke lens(lichtgevoeligheid)
dus mijn aankoop is even uitgesteld.
De body kan ik wel vinden op internet maar welke zou de betere lens zijn voor circuit fotografie !
Comment
-
Hmm, er zijn anderen die het beter weten, maar als je echt een goede lens wilt hebben, ben je veel geld kwijt. Als je echt enorm veel aan circuit fotografie doet, moet je eens aan raceshots, F40Fan of Vroem-Vroem vragen. Zij weten er meer over. Je zal zowiezo een lens met een degelijke zoom moeten hebben. Reken toch op zeker 400-500 euro (zeker in België) en dan heb je nog maar een basis lens!
Comment
-
Ten eerste een d50 is volgens mij niet de ideale dslr om race shots te maken.
Wat ge niet kunt is een zware lens op een licht toestel plaatsen.
Probeer maar eens in de winkel.
Een licht sterke lens is door de band te zwaar.
Beter is te werken met een beeld stabilitatie op dit toestel.
Maar goedkoop kunt ge niet met zeer dure lenzen uitrusten denk ik .
Anders ben je verkeerd bezig.
Een dslr van +-600€ uitrusten met een lens van +-1000€ - 2000€ .
Kan wel maar naar mijn gevoel toch niet in ver houding.
PS: beste lens voor race foto's 600mm met licht sterkte van 4.0 maar de prijs?Last edited by jurbe; 07/12/2005, 17:15.Nissan QQ driver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbeTen eerste een d50 is volgens mij niet de ideale dslr om race shots te maken.
Wat ge niet kunt is een zware lens op een licht toestel plaatsen.
Probeer maar eens in de winkel.
Een licht sterke lens is door de band te zwaar.
Beter is te werken met een beeld stabilitatie op dit toestel.
Maar goedkoop kunt ge niet met zeer dure lenzen uitrusten denk ik .
Anders ben je verkeerd bezig.
Een dslr van +-600€ uitrusten met een lens van +-1000€ - 2000€ .
Kan wel maar naar mijn gevoel toch niet in ver houding.
PS: beste lens voor race foto's 600mm met licht sterkte van 4.0 maar de prijs?
kben trouwens van dezelfde mening dat toestel en lenzen in verhouding moeten zijn... maar een circuitlens moet niet zo lichtsterk zijn vind ik; bv een 75-300 f4-5,6 is zeker lichtsterk genoeg voor de meeste gevallen en anders gaje veel te veel uitgeven volgens dat je dat toch bijna niet nodig hebt...
blauw: waarom? de meeste circuitfoto's worden toch met korte sluitertijden gemaakt dus dan heb je geen beeldstabilisator nodig... panning is iets anders maar daarvoor kan je ook wel zonder
Comment
-
nikon d50
over dat aanbod van photohall (999€) dit zijn de lenzen die in dat pakket zitten :
AF-S DX 18 - 55 mm F3.5 - F5.6G ED & AF-S DX 55 - 200 mm F4.0 - F5.6G ED
Body heb ik al gevonden voor +/- 540€ (nederland)
dus kan er een lens af van 400-500€
is dit een betere lens om maar een vb te geven :
http://www.pixmania-pro.be/be/nl/110...m-f2-8-dg.html
Comment
-
Nogmaals, ik ben niet de meest geschikte persoon, maar ik zal je al een beetje proberen te helpen.
Ik denk dat je met die lens een beetje to kort gaat komen op een circuit. Ik dank dat je minimum een 125 en beter eens 200mm lens neemt. Vermenigvuldig dit met 1,5 (de crop factor van de Nikon D50 meen ik) en je hebt een zeer degelijke zoom. Sigma heeft een zeer goede lens (in verhouding tot de prijs) in zijn gamma, de 18-200mm. In Duitland vind je deze voor 350 euro (nieuw). Anders heb je ook een Tamron lens met dezelfde waarden en deze word ook aangeraden en goed gevonden door sommigen. Beter, maar ook duurder zijn die nieuwe Nikon lenzen. Ik ken nu die lenzen review sites niet meer vanbuiten, maar typ eens in in google en je vind er heel wat!
Hopende je met mijn beperkte kennis van dienst te zijn geweest...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mitChillNogmaals, ik ben niet de meest geschikte persoon, maar ik zal je al een beetje proberen te helpen.
Ik denk dat je met die lens een beetje to kort gaat komen op een circuit. Ik dank dat je minimum een 125 en beter eens 200mm lens neemt. Vermenigvuldig dit met 1,5 (de crop factor van de Nikon D50 meen ik) en je hebt een zeer degelijke zoom. Sigma heeft een zeer goede lens (in verhouding tot de prijs) in zijn gamma, de 18-200mm. In Duitland vind je deze voor 350 euro (nieuw). Anders heb je ook een Tamron lens met dezelfde waarden en deze word ook aangeraden en goed gevonden door sommigen. Beter, maar ook duurder zijn die nieuwe Nikon lenzen. Ik ken nu die lenzen review sites niet meer vanbuiten, maar typ eens in in google en je vind er heel wat!
Hopende je met mijn beperkte kennis van dienst te zijn geweest...
en die sigma 18-200 zou ik net als de tamron 18-200 afraden; zo'n groot bereik in zo'n compacte lens steken is eigenlijk om problemen vragen en dat zie je ook wel aan de foto's... in theorie is het natuurlijk prachtig zo'n groot bereik in 1 compacte; niet eens zo dure lens maar in realiteit...
as said before; meer uitleg als ik ooit eens meer tijd vind
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanik denk dat hij die lens als standaardlens aanhaalt... waarvoor het wel een behoorlijk goed lensje is maar je mist wel wat groothoek op een DSLR aangezien een D50 zoals je zegt een cropfactor van 1,5x heeft. Als circuitlens zou ik eigenlijk zeggen minimum 200mm tenzij je een perskaart hebt...
en die sigma 18-200 zou ik net als de tamron 18-200 afraden; zo'n groot bereik in zo'n compacte lens steken is eigenlijk om problemen vragen en dat zie je ook wel aan de foto's... in theorie is het natuurlijk prachtig zo'n groot bereik in 1 compacte; niet eens zo dure lens maar in realiteit...
as said before; meer uitleg als ik ooit eens meer tijd vind
Een prime is het summum , een zoom met 3 a 4x factor kan nog zeer goed zijn , en al de rest is in m'n ogen bagger...
Comment
-
Vandaag eens in de Fnac geweest om de digicams te bekijken en ik twijfel momenteel nog tussen de Kodak Z700, Nikon Coolpix 4600 en de Fuji A-350. Wat zou de beste keuze zijn, de nikon en de kodak hebben slechts 4MP in vgl met de 5 van de Fuji, maar de Kodak heeft dan weer een objectief van 35-175mm Iemand die me in deze moeilijke keuze kan bijstaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PirreVandaag eens in de Fnac geweest om de digicams te bekijken en ik twijfel momenteel nog tussen de Kodak Z700, Nikon Coolpix 4600 en de Fuji A-350. Wat zou de beste keuze zijn, de nikon en de kodak hebben slechts 4MP in vgl met de 5 van de Fuji, maar de Kodak heeft dan weer een objectief van 35-175mm Iemand die me in deze moeilijke keuze kan bijstaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fantip: kijk niet teveel naar die megapixels; zo belangrijk is dat niet... en het verschil tussen 4 en 5MP is ook niet zo groot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirreidd, met budget van +-200 euro kijk ik zowieso al meer naar de 4MP, maar ik weet gewoon niet zo goed wat het beste qua aankoop is; ken er echt bitterweinig van
Wat het verschil tussen 4 en 5 MP. Ik heb mij ook eerst blind gestaard op MP, maar eigenlijk is dat niet het belangrijkste. 4MP is meer dan voldoende voor op 10x15 af te drukken, dus geen zorgen daarvoor.
@F40Fan: ik weet dan een lens met een groot zoombereik nooit dezelfde kwaliteit en mooie foto's zal afleveren als een prime of als een lens met beperktere zoom. Maar voor velen (en mij inclusief) is zo een Sigma meer als voldoende. Ik heb al veel voorbeeldfoto's bekeken en vergeleken en zo slecht zijn die niet. Er is natuurlijk nog altijd een verschil met de Canon L lenzen of andere goede lenzen, maar het prijsverschil is er dan ook naar. Ik ga mij binnenkort wss zo een lens halen, en kijken of ik er tevreden van ben en welk bereik ik voornamelijk gebruik. Ben ik tevreden van de lens dan hou ik hem. Ik ben nu ook niet de professionele fotograaf die 1000 euro of meer spendeer aan lenzen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mitChillKijk eens rond op internet en reviewsites! Een aantal voorbeelden: dcviews.com, dcreview.com en vooral dpreview.com. Deze laatste is zeker een aanrader! Je kan kijken bij reviews en dan rangschikken op rating. Dan heb je een heel overzicht en kan je kijken welke binnen je budget valt en welke een goede camera is. Best is dat je even rond kijkt wat binnen je budget valt en dan eens op die site gaat lezen. Nu, zoals je weet, voor 200 euro heb je geen supersonisch ding, maar kan je wel al iets degelijks vinden!
Wat het verschil tussen 4 en 5 MP. Ik heb mij ook eerst blind gestaard op MP, maar eigenlijk is dat niet het belangrijkste. 4MP is meer dan voldoende voor op 10x15 af te drukken, dus geen zorgen daarvoor.
@F40Fan: ik weet dan een lens met een groot zoombereik nooit dezelfde kwaliteit en mooie foto's zal afleveren als een prime of als een lens met beperktere zoom. Maar voor velen (en mij inclusief) is zo een Sigma meer als voldoende. Ik heb al veel voorbeeldfoto's bekeken en vergeleken en zo slecht zijn die niet. Er is natuurlijk nog altijd een verschil met de Canon L lenzen of andere goede lenzen, maar het prijsverschil is er dan ook naar. Ik ga mij binnenkort wss zo een lens halen, en kijken of ik er tevreden van ben en welk bereik ik voornamelijk gebruik. Ben ik tevreden van de lens dan hou ik hem. Ik ben nu ook niet de professionele fotograaf die 1000 euro of meer spendeer aan lenzen...
ohja over die lenzen: het belangrijkste is de fotograaf; met die sigma's kan je zéér goede resultaten halen als die sigma in goede handen is; terwijl er ook knoeiers zijn die met L-glas foto's maken die echt niets waard zijn... 't belangrijkste element is en blijft de fotograaf; een echt goede fotograaf kan met gelijk welke lens en toestel schitterende foto's afleveren...
rood: that's the spirit! btw met een 4MP is het zeker mogelijk prints te maken op A4-formaat van erg goede kwaliteit!
oranje: yepz; dat raad ik ook aan... vanaf volgende week kan ik ook weer vragen beantwoorden indien gewenst; dan zijn mijn examens gedaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JupkeIk ga wsl na nieuwjaar m'n lensje halen.
Ofwel een 50-200 owel een 75-300 (waarschijnlijk van sigma)
Iemand pro's en contra's van deze lenzen?
Met die 75-300 heb ik nu een tijdje geschoten en was er wel redelijk tevreden van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanhuh? jij had je toch sony met vaste lens gekocht of mis ik weer iets
ohja over die lenzen: het belangrijkste is de fotograaf; met die sigma's kan je zéér goede resultaten halen als die sigma in goede handen is; terwijl er ook knoeiers zijn die met L-glas foto's maken die echt niets waard zijn... 't belangrijkste element is en blijft de fotograaf; een echt goede fotograaf kan met gelijk welke lens en toestel schitterende foto's afleveren...
rood: that's the spirit! btw met een 4MP is het zeker mogelijk prints te maken op A4-formaat van erg goede kwaliteit!
oranje: yepz; dat raad ik ook aan... vanaf volgende week kan ik ook weer vragen beantwoorden indien gewenst; dan zijn mijn examens gedaan...
En wat je van die lenzen zegt, klopt idd. Dus na Kerstmis eens gaan kijken voor die lens en dan kan ik eindelijk zoomen, want met die standaard lens :s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mitChillrood:ik heb een canon EOS350D gekocht ja Na de commentaar die ik toen kreeg (hier op forum), durfde ik dat niet te zeggen, uit schrik van de reacties die ik ging krijgen. Achteraf gezien ben ik zeer blij dat ik toch door gezet heb. Als ik zie wat ik eigenlijk zocht in een camera, was het die. Na een dikke week prullen en eigenlijk niet veel oefenen wegens voorlopig tijdsgebrek, slaag ik er al in betere foto's te trekken dan de automatische standen (voornamelijk binnen wel). Plus ook de shutter lag die nihil is als het aantal foto's dat ik na elkaar kan trekken (wat bij andere digitale camera's niet het geval zou zijn geweest)... Ben echt verkocht en heb nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Is wel wat duurder, maar het plezier dat ik er mee heb en mooie foto's die ik trek wegen er niet tegen op. Dus sorry voor je commentaar naast me neer te leggen, maar heb ik er geen spijt van gehad! En begrijp me niet verkeerd, ik moet nog veel leren! En ik wil ook in geen geval je kennis of deskundigheid in twijfel trekken, in geen geval! Daar ben ik nog lang niet aan toe!
En wat je van die lenzen zegt, klopt idd. Dus na Kerstmis eens gaan kijken voor die lens en dan kan ik eindelijk zoomen, want met die standaard lens :s
welke lens heb je bij die 350D? de 18-55 kitlens?
proficiat met uw aankoop en post eens wat foto's hé!!
Comment
Comment