Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zou er een groot verschil zijn tss de Canon EOS 450D en de Canon Powershot G9? De eerste kost ongeveer 400 € meer dan de tweede.
    En welke andere camera's scoren goed in deze klasse wel liefst dichter bij de prijs van de G9 dan van de EOS)?
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
      Euh, de eerste is een DSLR en de tweede een compact-camera.
      Redelijk groot verschil dus.
      Los daarvan natuurlijk. I'm not thàt stupid.
      Ik heb al gelezen dat je met de G9 zéér goeie foto's kan maken. Het is niet echt een compactje als een Ixus natuurlijk.
      Even de vraag anders formuleren: op wat voor foto's heb je dan het grootste verschil?
      En alternatieven?

Edit:
      En is het verschil zijn meerprijs écht waard?

Edit 2:
      Wat met het verschil tss de 400D en de 450D? De eerste heeft een Digic II-processor, wat mij nogal verouderd aandoet, daar de Digic III toch al een tijdje uit is. Of merk je daar niets van? Andere verschillen: minder pixels en een kleiner scherm voor de 400D. Niet echt belangrijk, maar ik geef het gewoon even mee. Mss zijn er nog wel verschillen.
      Last edited by Beta; 20/02/2008, 13:46.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Thanks, ge zijt ne schat!
        Er ligt er ene opzij! De zaterdag heb ik mijne D3

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
        Nice, ik heb net 'n D2h bijgekocht (naast mijn D1)
        Als ge eens ne keer wil spelen ermee willen we gerust afspreken!

Op voorwaarde wel dat ge met den Diablo komt
        Porsche 997 S

Comment

• Krijg ik dan die D200?

Comment

• Die blijft schoon bij mij ... heb ik ene DX camera en ene FX
            Porsche 997 S

Comment

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet uitmaken of je al dan niet met verwisselbare lenzen wil werken.
              Hierin moet xitje gelijk geven.

Comment

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet uitmaken of je al dan niet met verwisselbare lenzen wil werken.
                Het is niet direct de bedoeling een arsenaal aan lenzen aan te leggen. Zo'n 450D is al duur genoeg, dus ik zou het (voorlopig) wel houden bij een 18 - 55 mm-lens. Redelijk standaard dus. Ik veronderstel dat de lens van de G9 niet beter is of meer zoomt?
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                  Ik veronderstel dat de lens van de G9 niet beter is of meer zoomt?
                  de lens van de G9 zoomt een pak meer ook verlies je een klein beetje groothoek bij de G9

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                    de lens van de G9 zoomt een pak meer ook verlies je een klein beetje groothoek bij de G9
                    Dus met een EOS met die ene lens, ben je niet bepaald veel?
                    De G9 zoomt tot 6 x, geloof ik.
                    En het verschil tss de 400D en de 450D? Merk je daar wat van?
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Dus met een EOS met die ene lens, ben je niet bepaald veel?
                      De G9 zoomt tot 6 x, geloof ik.
                      En het verschil tss de 400D en de 450D? Merk je daar wat van?
                      ik word echt gek van die zoveel x zoom omdat je er niets mee weet ksnap eigenlijk niet goed van waar dat plots komt, voor de digitale revolutie werd alles in mm uitgedrukt en nu plots in zoveel x zoom
                      De G9 heeft een mooi bereik van groothoek tot tele (35 tot 210mm) en die 18-55 lens komt eigenlijk overeen met een 28-90mm (tja met die cropfactor maken ze 't wel nie gemakkelijk voor de leek, da geef ik toe)
                      De 18-55 heeft dus een klein beetje meer groothoek maar de G9 heeft veel meer tele.
                      Kheb nog geen 450D kunnen testen helaas, maar voor iemand die van een compact komt lijkt me dat niet veel uit te maken eigenlijk... kvond de veranderingen niet zo spectaculair

Comment

Los daarvan natuurlijk. I'm not thàt stupid.
                        Ik heb al gelezen dat je met de G9 zéér goeie foto's kan maken. Het is niet echt een compactje als een Ixus natuurlijk.
                        Even de vraag anders formuleren: op wat voor foto's heb je dan het grootste verschil?
                        En alternatieven?

Edit:
                        En is het verschil zijn meerprijs écht waard?

Edit 2:
                        Wat met het verschil tss de 400D en de 450D? De eerste heeft een Digic II-processor, wat mij nogal verouderd aandoet, daar de Digic III toch al een tijdje uit is. Of merk je daar niets van? Andere verschillen: minder pixels en een kleiner scherm voor de 400D. Niet echt belangrijk, maar ik geef het gewoon even mee. Mss zijn er nog wel verschillen.
                        Als je zelf nog niet echt weet of je een compact of een DSLR neemt dan gaat het nog minder uitmaken of er nu een DigiII of DigicIII processor inzit denk ik

Los daarvan, ik heb een G7 die altijd in m’n tas zit en die ik puur enkel en alleen didactisch voor het werk gebruik. Daarnaast bezit ik een Canon 1DIII , 5D en 40D , vergelijken met een compact is eigenlijk niet aan de orde volgens mij. Een compact is nu eenmaal iets anders… MAAR je kan met beiden heel mooie foto’s maken. Wat me het meeste tegenvalt aan een compact ( m’n eerste die ik koop trouwens ) is hoe traag zo’n ding is en hoe slecht de beeldkwaliteit wel is als de lichtomstandigheden niet heel goed zijn. Ook het gebrek aan breedhoek is een groot gemis.

Kwalitatief ben je zoiezo beter af met een 400D met een kitlens ( en dan liefst de IS versie daarvan ) , dat je minder zoombereik hebt daar zou ik me absoluut geen zorgen in maken, leer eerst foto’s nemen in een standaard bereik, later kun je dan bijkopen wat je wil. ( en neem gerust van me aan dat dit mega zoombereik van zo’n G7 of G9 ook niet allemaal rozegeur en maneschijn is )
                        Vergelijken tussen een 400D en een 450D zal je nog niet kunnen want ie is er nog niet hé. Al bij al denk ik dat als beginner een 400D meer dan voldoende is, als je er tenminste leert mee werken en bereid bent je een goed boekje “ basisprincipes” fotografie aanschaft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                          Na lang twijfelen heb ik de koop doorgehakt en ga ik mij de Nikon D3 aanschaffen. Weet iemand winkels in BE of NL waar ze die op voorraad hebben? De besteltermijnen zijn echt erg dacht ik momenteel ...
                          Proficiat met de aankoop ! Hopelijk heb je ook goed glaswerk om er op te zetten want dat ga je nodig hebben , hopelijk wordt je wachttijd niet te lang want er zijn veel liefhebbers in de rij denk ik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Proficiat met de aankoop ! Hopelijk heb je ook goed glaswerk om er op te zetten want dat ga je nodig hebben , hopelijk wordt je wachttijd niet te lang want er zijn veel liefhebbers in de rij denk ik!
                            Thanks! Ik heb een D3 gevonden in NL, dankzij ikzit zijn links. Zaterdag ga ik hem ophalen. Mijne goeie maat heeft al ne D3 voor een half jaar in bestelling staan, en hij krijgt em pas binnen 2 weken. Die lachte redelijk groen toen ik vertelde dat ik gisteren *eindelijk* beslist had om ook voor ne D3 te gaan EN dat ik em al ging hebben dit weekend.

Mja ik heb dus in m'n lenzencollectie 3 DX lenzen waar ik ferm 'gekloot' mee zit.

- Nikkor 18-200 DX F3.5-5.6
                            - Nikkor 17-55 DX F2.8
                            - Nikkor 12-24 DX F4

Met deze lenzen moet ik dus op 6MP fotograferen. Voorlopig hou ik mijne D200 nog even. Ik denk niet dat ik die ooit ga wegdoen, daar die met de 18-200 een lichte rondwandelsetup is. De 17-55 gaat nu kort de deur uitvliegen en die gaat, met wat opleg, ingeruild worden voor de nieuwe Nikkor 24-70 F2.8 ... spijtig wel dat er geen VR opzit.

Ben wel gelukkig dat mijn duurste lenzen geen DX zijn, ma toch ... ik kan er nie mee lachen, daar ik altijd zei: "Op uwe body moogde besparen in't begin, maar uw lenzen houdt ge voor de rest van uw leven".

Langs den andere kant ben ik benieuwd, wat de kwaliteit van foto's is op 6MP als ik de D3 in DX modus gebruik. Als de foto's zo scherp zouden zijn, als de D2H dan mag het 'maar' 6MP zijn!

God ik ben zo blij als een klein kind, om mijn speelgoed deze zaterdag te gaan halen.
                            Porsche 997 S

Comment

• Mijn ervaring is dat je op een FF gewoon best met goede lichtsterke primes aan de slag gaat, pas dan zie je echt het kwaliteitsverschil, anders kan je net zo goed met een cropcam en een 17-55 lens blijven fotograferen. Met primes werken is in het begin wel wat wennen maar eens je er mee bezig bent wil je niks anders meer.

Die DX lenzen ben je zo kwijt als je wilt en voor een goede prijs, da’s met EF-S lenzen ook zo trouwens, ik heb daar weinig geld op verloren indertijd.

Dat je gekloot bent, tja, wat moeten wij dan zeggen wij kunnen zelfs geen EF-S lenzen zetten op een 1D of 5D , niet dat ik het zou willen maar soit.

Comment

• Maar een prime gebruiken op het circuit .... 'k weet het niet ... beperkt toch aardig je mogelijkheden?
                                Porsche 997 S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                  ik word echt gek van die zoveel x zoom omdat je er niets mee weet ksnap eigenlijk niet goed van waar dat plots komt, voor de digitale revolutie werd alles in mm uitgedrukt en nu plots in zoveel x zoom
                                  De G9 heeft een mooi bereik van groothoek tot tele (35 tot 210mm) en die 18-55 lens komt eigenlijk overeen met een 28-90mm (tja met die cropfactor maken ze 't wel nie gemakkelijk voor de leek, da geef ik toe)
                                  De 18-55 heeft dus een klein beetje meer groothoek maar de G9 heeft veel meer tele.
                                  Kheb nog geen 450D kunnen testen helaas, maar voor iemand die van een compact komt lijkt me dat niet veel uit te maken eigenlijk... kvond de veranderingen niet zo spectaculair
                                  Het hoeft ook niet per sé een 6 X te zijn hoor. Mijn Ixus 430 heeft een 3 X optische zoom, en dat volstaat.
                                  Enfin, ik zie het nog wel. In feite wordt die camera mijn verjaardagscadeau, dus ik heb niet alles in de pap te brokken. En het zal er dan ook nog van afhangen of mijn vriendin die alleen betaalt, of dat er nog mensen bijleggen.
                                  Zelf bijleggen ga ik evenwel niet doen. We hebben dit jaar immers al genoeg kosten (huis + heel de inboedel nieuw aankopen).
                                  Ik zie het wel op 26 juni. Feit is wel dat mijn "schoonmoeder" meer voor de EOS is dan voor de G9.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je zelf nog niet echt weet of je een compact of een DSLR neemt dan gaat het nog minder uitmaken of er nu een DigiII of DigicIII processor inzit denk ik

Los daarvan, ik heb een G7 die altijd in m’n tas zit en die ik puur enkel en alleen didactisch voor het werk gebruik. Daarnaast bezit ik een Canon 1DIII , 5D en 40D , vergelijken met een compact is eigenlijk niet aan de orde volgens mij. Een compact is nu eenmaal iets anders… MAAR je kan met beiden heel mooie foto’s maken. Wat me het meeste tegenvalt aan een compact ( m’n eerste die ik koop trouwens ) is hoe traag zo’n ding is en hoe slecht de beeldkwaliteit wel is als de lichtomstandigheden niet heel goed zijn. Ook het gebrek aan breedhoek is een groot gemis.

Kwalitatief ben je zoiezo beter af met een 400D met een kitlens ( en dan liefst de IS versie daarvan ) , dat je minder zoombereik hebt daar zou ik me absoluut geen zorgen in maken, leer eerst foto’s nemen in een standaard bereik, later kun je dan bijkopen wat je wil. ( en neem gerust van me aan dat dit mega zoombereik van zo’n G7 of G9 ook niet allemaal rozegeur en maneschijn is )
                                    Vergelijken tussen een 400D en een 450D zal je nog niet kunnen want ie is er nog niet hé. Al bij al denk ik dat als beginner een 400D meer dan voldoende is, als je er tenminste leert mee werken en bereid bent je een goed boekje “ basisprincipes” fotografie aanschaft.
                                    Tuurlijk ben ik van plan meer over fotografie te lezen, ook als het een G9 wordt. Mijn "schoonmoeder" kan mij ook vanalles uitleggen, want die is al met spiegelreflexcamera's bezig van toen ik nog een ukkiepukkie was.
                                    En zoals hierboven reeds gezegd: de zoom van mijn Ixus heb ik nog nooit ontoereikend gevonden, dus dat is niet echt een issue. Feit is wel dat ik niet meer 100 % tevreden ben van de Ixus. Alleen al het feit dat een aantal foto's (gedeeltelijk) wazig kunnen zijn. En de foto's die je met dat ding maakt, zijn ook ietsje te gewoontjes. Ligt natuurlijk gedeeltelijk aan mij.
                                    En OK, ik weet dat pixels niet belangrijk zijn, maar eerlijk gezegd: ik vind 4 MP te weinig. Niet om af te drukken natuurlijk, maar wel als je op computer wil inzoomen.
                                    Enfin, zelfs de D400 heeft 10 MP, dus dat zal wel volstaan. De G9 en D450 hebben zelfs 12,1 MP.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                                      Maar een prime gebruiken op het circuit .... 'k weet het niet ... beperkt toch aardig je mogelijkheden?

Beperken, tja, ik weet het niet, hangt ook een beetje af van je fotografiestijl en wat anticiperen en het juiste stekje uitkiezen. Ook wat je wil uitgeven aan primes natuurlijk.
                                      Ik hou met de jaren meer en meer van m'n primes, 7 van m’n 10 lenzen zijn primes en de enige zoom die ik eigenlijk regelmatig gebruik is een 70-200 2.8.
                                      Eigenlijk heeft Nikon maar één zoomlens die ik zou willen en dat is een 200-400 F4 VR en die is perfect bruikbaar op circuit natuurlijk. Andere zoom’s voor circuit op een D3 zetten is gewoon zonde voor die D3, geen kat zal het verschil zien met een foto uit een D200 ofzo. M’n meest geliefkoosde prime voor sport is en blijft nog steeds een 300 2.8 ( zowel de Nikon als de Canon ) met eventueel een 1.4 extender, niks is sneller en scherper in dat bereik. Kost jammer genoeg wel wat geld maar als je 4000 euro aan een body kan geven zou het zonde zijn om ook niet met topglas te werken daarop hé , hou er maar rekening mee dat de stap van een 1.5crop naar FF je lenzenarsenaal deftig zal mogen uitlengen , het verschil is best groot !

Comment

Beperken, tja, ik weet het niet, hangt ook een beetje af van je fotografiestijl en wat anticiperen en het juiste stekje uitkiezen. Ook wat je wil uitgeven aan primes natuurlijk.
                                        Ik hou met de jaren meer en meer van m'n primes, 7 van m’n 10 lenzen zijn primes en de enige zoom die ik eigenlijk regelmatig gebruik is een 70-200 2.8.
                                        Eigenlijk heeft Nikon maar één zoomlens die ik zou willen en dat is een 200-400 F4 VR en die is perfect bruikbaar op circuit natuurlijk. Andere zoom’s voor circuit op een D3 zetten is gewoon zonde voor die D3, geen kat zal het verschil zien met een foto uit een D200 ofzo. M’n meest geliefkoosde prime voor sport is en blijft nog steeds een 300 2.8 ( zowel de Nikon als de Canon ) met eventueel een 1.4 extender, niks is sneller en scherper in dat bereik. Kost jammer genoeg wel wat geld maar als je 4000 euro aan een body kan geven zou het zonde zijn om ook niet met topglas te werken daarop hé , hou er maar rekening mee dat de stap van een 1.5crop naar FF je lenzenarsenaal deftig zal mogen uitlengen , het verschil is best groot !
                                        Ik heb momenteel de 70-200 2.8 VR in mijn bezit, alsook de 200-400 F4 VR. Beiden behoren tot Nikon's beste lenzen (qua zoom dan) en dan vraag ik me af of ik met een 300 F2.8 geen onnodige kosten ga doen.

Alleszins m'n maat die alsook die D3 heeft besteld, heeft ook onlangs de 300 F2.8 gekocht. Ik ben alleszins benieuwd hoe die presteert (we doen toch constant aan ruilhandel als we samen op zwier zijn), en of de manier van schieten me aanstaat. Vooral qua pannen lijkt een prime me raar ... ik ben wel benieuwd iig.

Ik ga die cropfactor echt wel missen ... moet je me niet vertellen!
                                        Porsche 997 S

Comment

• wat is dat nu, een cropfactor? Is dat een deel van de sensor dat gebruikt wordt en zoja of zonee, wat is het voordeel ervan?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X