Oorspronkelijk geplaatst door TTN
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk BerichtenIk zou een aantal foto's moeten nemen voor een plechtige communie.
Aangezien ik echt geen groot licht ben op gebied van fotografie graag advies van experten.
Om foto's te nemen van personen met een 'flou' achtergrond zal ik moeten spelen met de diafragma opening om de scherpte diepte bij te stellen. Moet de A(perture) waarde kleiner zijn of groter voor portretfotografie?
Ik heb geen zin en tijd om te experimenteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk BerichtenIk zou een aantal foto's moeten nemen voor een plechtige communie.
Aangezien ik echt geen groot licht ben op gebied van fotografie graag advies van experten.
Om foto's te nemen van personen met een 'flou' achtergrond zal ik moeten spelen met de diafragma opening om de scherpte diepte bij te stellen. Moet de A(perture) waarde kleiner zijn of groter voor portretfotografie?
Ik heb geen zin en tijd om te experimenteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenNee, jij hebt de F2.8 getest op de Audi-meeting @ Kallo.
Comment
-
flou is het nederlands voor wazig, blurry in't spaans
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten'Flou', dof?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichtenflou is het nederlands voor wazig, blurry in't spaans
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtentis nog te zien voorlopig, zal ook maar voor eind dit jaar zijn. Een 40D zal 't niet worden kan ik nu wel al zeggen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenEen 5DmkII of 1DIII zou de juiste keuze zijn , aangezien je grote handen hebt zou ik gaan voor de 1D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenik zit idd wat op de opvolger van de 5D te wachten... 1Ds mark II tweedehands is eventueel ook 't overwegen waard, 1D is iets minder voor mij... ik heb de snelheid van een 1D niet nodig maar des te meer de resolutie van de andere 2 en de grote zoeker... afwachten wat de specs en vooral de lanceerprijs gaan zijn van de 5DmkII of 6D of wat de naam ook moge zijn...
We weten natuurlijk nog niet wat een opvolger van de 5D gaat geven, voor hetzelfde geld blaast ie beeldkwalitatief gezien de 1D weg...
Als ik nu beelden vergelijk tussen m'n 5D en 1DIII dan geef ik zonder schroom toe dat de 5D van 3 jaar oud toen en nu nog steeds een fantastische camera is ! Ik snap niet dat ondanks de lage prijzen van de 5D nu er nog steeds zoveel mensen voor een 40D kiezen, ze weten niet wat ze missen ! ( ik heb een 40D, die is goed, maar komt toch nog niet in de buurt als het op beelkwaliteit aankomt... )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenProbleem van de 5DII zal de prijs zijn denk ik.... met een beetje meer heb je een 1D en da's qua handling nog steeds andere koek ( hoezeer ik ook van m'n 5D hou ) , nu als je echt breedhoek wil dan is FF nog steeds de beste keus.
We weten natuurlijk nog niet wat een opvolger van de 5D gaat geven, voor hetzelfde geld blaast ie beeldkwalitatief gezien de 1D weg...
Als ik nu beelden vergelijk tussen m'n 5D en 1DIII dan geef ik zonder schroom toe dat de 5D van 3 jaar oud toen en nu nog steeds een fantastische camera is ! Ik snap niet dat ondanks de lage prijzen van de 5D nu er nog steeds zoveel mensen voor een 40D kiezen, ze weten niet wat ze missen ! ( ik heb een 40D, die is goed, maar komt toch nog niet in de buurt als het op beelkwaliteit aankomt... )
Ik denk dat veel kopers van een 40D vooral mensen zijn die zich laten verleiden door gadgets als het grotere lcd-scherm, live-view, meer fps,... en dat de goedkopere EF-S objetieven er op passen. Ik snap vaak ook niet waarom men de 5D zo vaak links laat liggen... nu anderzijds moet ik ook wel zeggen dat die 5D ook wel vraagt om de betere objectieven, een FF is veel minder vergevingsgezind op lensfouten dan een crop hé dus als je budget niet zo groot is kan ik er ook wel inkomen.
Comment
-
Probleem is dat heel veel van die mooie in de studio gebruikte 1DsII's heel veel klikken achter de rug hebben, puur op beeldkwaliteit gezien zou ik liever een 5D kopen, zeker op hoge iso's is die echt wel beter. De enige reden waarom ik dan wel weer richting 1D zou kijken is de body en de extra pixels ( als je die al zou nodig hebben...) , de prijsjes van de 1D's gaan wel hard naar beneden, goed uitkijken en de tellerstand kontroleren is de boodschap, er zijn soms wel koopjes te doen !
Wat betreft die goede lenzen daar heb je wel een punt maar ik heb de indruk dat dit meestal nogal breed wordt uitgesmeerd terwijl er eigenlijk heel veel specifieke lensjes zijn die betaalbaar en heel goed zijn ( 35 2.0 - 50 1.4 - 85 1.8 , met zo'n setje op een FF kun je al heel wat ! ) , maar ik geef toe dat als je naar de L primes gaat het resultaat aardig beter gaat worden, echter niet zoveel beter in verhouding tot hun prijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenProbleem is dat heel veel van die mooie in de studio gebruikte 1DsII's heel veel klikken achter de rug hebben, puur op beeldkwaliteit gezien zou ik liever een 5D kopen, zeker op hoge iso's is die echt wel beter. De enige reden waarom ik dan wel weer richting 1D zou kijken is de body en de extra pixels ( als je die al zou nodig hebben...) , de prijsjes van de 1D's gaan wel hard naar beneden, goed uitkijken en de tellerstand kontroleren is de boodschap, er zijn soms wel koopjes te doen !
Wat betreft die goede lenzen daar heb je wel een punt maar ik heb de indruk dat dit meestal nogal breed wordt uitgesmeerd terwijl er eigenlijk heel veel specifieke lensjes zijn die betaalbaar en heel goed zijn ( 35 2.0 - 50 1.4 - 85 1.8 , met zo'n setje op een FF kun je al heel wat ! ) , maar ik geef toe dat als je naar de L primes gaat het resultaat aardig beter gaat worden, echter niet zoveel beter in verhouding tot hun prijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk BerichtenVeel van die 1DsII's hebben idd veel clicks, nu anderzijds durf ik wel gerust een camera met 100.000 clicks of meer kopen als de staat voor de rest perfect is... zeker als die camera goed verzorgd en in normale omstandigheden werd gebruikt kan die sluiter 200.000+ clicks aan. Je vindt er trouwens op e-bay ook wel enkele die nog maar net een nieuwe sluiter hebben dus dan is dat ook al van de baan. Ik heb me trouwens laten vertellen dat een nieuwe sluiter niet eens zo overdreven duur is, kan jij daar misschien een concreet getal op plakken. De 1Ds geniet bij mij toch de voorkeur tov een 5D omwille van de grip, hogere resolutie (ik ben verzot op grote prints en heb graag ook wat speelruimte als er eens gecropt moet worden), betere AF en ook wel de besturing. Beeldkwaliteit gaat op vlak van ruis natuurlijk nog iets beter zijn bij de 5D maar das ook vrij logisch natuurlijk als je meer pixels op een sensor van dezelfde grootte hebt... maar ik blijf toch altijd laag in iso dus eigenlijk maakt me dat niet zoveel uit. Maar bon voorlopig afwachten dus en een mens mag ook al eens dromen hé
Ik heb ooit eens de kans gehad om een gesneuvelde 1DII te kopen, een nieuwe sluiter en nazicht ( CPS lid ) zou me 265 euro gekost hebben , uiteindelijk heb ik voor een 5D gekozen naast m'n 1DII toen. Al bij al best goedkoop dus, voor een Ds zal de prijs wel niet te ver uiteen liggen.
Puur qua handling is een 1D nog steeds superieur, jammer ook dat de grip voor een 5D echt op niet veel trekt... ( Canon moet eens bij Nikon gaan leren grips ontwerpen... )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenIk heb ooit eens de kans gehad om een gesneuvelde 1DII te kopen, een nieuwe sluiter en nazicht ( CPS lid ) zou me 265 euro gekost hebben , uiteindelijk heb ik voor een 5D gekozen naast m'n 1DII toen. Al bij al best goedkoop dus, voor een Ds zal de prijs wel niet te ver uiteen liggen.
Puur qua handling is een 1D nog steeds superieur, jammer ook dat de grip voor een 5D echt op niet veel trekt... ( Canon moet eens bij Nikon gaan leren grips ontwerpen... )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenjullie snappen niet goed waarom zovele eerder een 40D kopen ipv een 5D?
De 5D kost wel 2 keer zoveel
5D kost idd nog een pak meer en toch ken ik heel wat mensen die twijfelen of twijfelden tussen deze 2 camera's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtendetails man, details
5D kost idd nog een pak meer en toch ken ik heel wat mensen die twijfelen of twijfelden tussen deze 2 camera's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtentwijfelen tussen een 40D en een 400D snap ik, maar tussen een 40D en 5D vind ik vreemd. Ik zou het dan wel weten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtentwijfelen is doorgaans niet iets waar ik last van heb, 't bekostigen daarintegen wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtendat is inderdaad een probleem voor ons simpele studentjes. Maar kan jij niet een statuut aanvragen van zelfstandige in bijberoep? Dat is toch pakken voordeliger voor u en je hebt toch genoeg jobkes die je kan inrekenen?
Comment
Comment