Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag nog een leuke discussie gehad met mensen die lenzen gebruikten die mij interesseren.

70-200 L IS:

F4.0 was volgens de gebruiker scherper dan de F2.8, maar de F2.8 is dan meer lichtsterkt en ideaal voor portret/binnenfotografie. + de F2.8 is een beetje zwaarder en gemakkelijker bij pannings. Mijn 70-300 'danst' soms 'n beetje.

100-400 L:

Die heb ik vandaag ook even in men handen gehad, leuke lens maar ik vind het wennen! Met het schuifsysteem van deze lens heb ik echt problemen, als je inzoomt (naar voren schuiven dus) val je echt mee voorover, het ding loopt ook stroef. En ik weet nu al dat ik de volle -400 mm niet ga benutten op circuit, mocht ik toch wat meer bereik willen heb ik de -300 nog altijd.

Mss later 'n -500 van bigma ofzo, eerst 'n F2.8 70-200 L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
      Vandaag nog een leuke discussie gehad met mensen die lenzen gebruikten die mij interesseren.

70-200 L IS:

F4.0 was volgens de gebruiker scherper dan de F2.8, maar de F2.8 is dan meer lichtsterkt en ideaal voor portret/binnenfotografie. + de F2.8 is een beetje zwaarder en gemakkelijker bij pannings. Mijn 70-300 'danst' soms 'n beetje.

100-400 L:

Die heb ik vandaag ook even in men handen gehad, leuke lens maar ik vind het wennen! Met het schuifsysteem van deze lens heb ik echt problemen, als je inzoomt (naar voren schuiven dus) val je echt mee voorover, het ding loopt ook stroef. En ik weet nu al dat ik de volle -400 mm niet ga benutten op circuit, mocht ik toch wat meer bereik willen heb ik de -300 nog altijd.

rood:

Comment

• Een pak zwaarder zeker?

Comment

Bigma

Ik zou de 70-200 f2.8 IS nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
            Een pak zwaarder zeker?
            meer dan dubbel zo zwaar ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
              meer dan dubbel zo zwaar ja
              Maar kvind em dan ook wel stabieler

Comment

Maar kvind em dan ook wel stabieler
                Ja da's wel een feit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  Ik ga tegen eind dit jaar waarschijnlijk een nieuwe lens kopen ter vervanging van mijn 18-55, ik twijfel tussen de 17-40 f/4 L en de 17-55 f/2.8 IS, kan er eens iemand zeggen welke ik het beste neem?

Positieve punten van de 17-40:

*) L-glas
                  *) vaste lichtsterkte

Positieve punten 17-55:

*) IS
                  *) zeer lichtsterk (ook vast)

Negatieve punten 17-55:

*) iets duurder
                  *) enkel compatibel met niet-fullframecamera's
                  Optisch is de 17-55 zeker en vast de beste van de 2. Ze is lichtsterker, heeft een groter bereik en IS.
                  Nadeel is dat ze wel serieus last heeft van flare ( in vergelijking met de 17-40 dan ) en dat de bouw voor een lens van die prijsklasse maar povertjes is, de 17-40 is een tank daarentegen. Vergeet ook niet dat de 17-40 een stuk kleiner en lichter is en er een zonnekap standaard bijzit.

Als je nu zeker weet dat je bij 1.6crops zal blijven dan zou ik de EF-S zeker en vast overwegen gewoon omdat dit op een cropcam de beste en meest veelzijdige walkaround lens is die er te krijgen valt.
                  Ben je echter later van plan FF of 1D camera’s te gebruiken dan zou ik de 17-40 nemen, wil je perse de lichtsterkte dan moet je ook eens uitkijken naar een tweedehands 16-35L, ook niet slecht ( in tegenstelling tot wat er wordt beweerd meestal.
                  Persoonlijk gebruik ik de 17-40L , die lens gebruik ik toch meestal op m’n 5D voor landschappen op kleinere diafragma’s. Als ik lichtsterkte echt nodig heb dan gebruik ik een 24 1.4L of 35 1.4L.

Comment

• Beste om de verveling te verbijten: photoshoppen!

Voor

Na

... en ja, ik ben mij bewust dat de foto niet scherp getrokken is 't Is ook maar een probeerselke...

Hoe dit te doen? Koop Zoom.NL magazine van deze maand en lees de tutorial...

Comment

• Zalig gedaan! En 't ziet er helemaal niet 'fake' uit.
                      1991 Mazda MX-5 NA
                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Detailfoto van m'n nieuwe cam

Comment

• héhé, zalig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                            Optisch is de 17-55 zeker en vast de beste van de 2. Ze is lichtsterker, heeft een groter bereik en IS.
                            Nadeel is dat ze wel serieus last heeft van flare ( in vergelijking met de 17-40 dan ) en dat de bouw voor een lens van die prijsklasse maar povertjes is, de 17-40 is een tank daarentegen. Vergeet ook niet dat de 17-40 een stuk kleiner en lichter is en er een zonnekap standaard bijzit.

Als je nu zeker weet dat je bij 1.6crops zal blijven dan zou ik de EF-S zeker en vast overwegen gewoon omdat dit op een cropcam de beste en meest veelzijdige walkaround lens is die er te krijgen valt.
                            Ben je echter later van plan FF of 1D camera’s te gebruiken dan zou ik de 17-40 nemen, wil je perse de lichtsterkte dan moet je ook eens uitkijken naar een tweedehands 16-35L, ook niet slecht ( in tegenstelling tot wat er wordt beweerd meestal.
                            Persoonlijk gebruik ik de 17-40L , die lens gebruik ik toch meestal op m’n 5D voor landschappen op kleinere diafragma’s. Als ik lichtsterkte echt nodig heb dan gebruik ik een 24 1.4L of 35 1.4L.
                            Thanks, die 16-35 zat ook al in mijn gedachten maar ze is natuurlijk nieuw wel vreselijk duur, en ik kan nu nog niet zeggen of ik mijn leven lang bij cropcamera's zal blijven. Ik zal wel zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Detailfoto van m'n nieuwe cam

Ik geloof je niet, da's de cam van Rami

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                Ik geloof je niet, da's de cam van Rami
                                Full custom made

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                                  Ik scherp altijd 1 X op in photoshop, soms aanpassing saturatie!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                                  "1x opscherpen"
                                  saturatie kom ik bijna nooit aan eigenlijk
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                                  1 keer op die knop 'sharpen' drukken tsjien
                                  met PS?
                                  dat zou ik afraden daarmee kan je niet regelen hoeveel je opscherpt en ga je vaak je foto eerder verneuken dan verbeteren...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                                  Hoe scherp jij dan op in PS?
                                  Zijn we hier niet heel hard off topic aant gaan? mss best dit gesprek ergens anders voeren

Eigenlijk wel ja.

Comment

Eigenlijk wel ja.

unsharp mask is what you need!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten

unsharp mask is what you need!
                                      Thanks for the tip!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten

Hoe dit te doen? Koop Zoom.NL magazine van deze maand en lees de tutorial...
                                        Lekker moeilijk zeg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                          Lekker moeilijk zeg...
                                          selecteren, zoom blur, save

Comment

Working...
                                          X