Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• oja @ mitChill: je moet ook begrijpen dat het voor mij erg moeilijk is om advies te geven... ik ken je niet persoonlijk; ik heb nog nooit foto's van u gezien en ik weet niet welke toestellen je in het verleden al hebt gehad... aan de hand van wat ik hoor en van het vooropgestelde budget kan ik u wel in een bepaald profiel plaatsen en van daaruit tot enkele mogelijke toestellen komen maar dat profiel klopt lang niet altijd (om bovenvermelde redenen) Ik ontraad gewoon in de meeste gevallen een DSLR omdat velen achteraf dan zwaar ontgoocheld zijn omdat ze er niet de resultaten mee halen die sommige anderen halen... en meestal maak ik ook de redenering dat iemand die klaar is voor een DSLR geen nood heeft aan advies en dat zelf uitzoekt maar blijkbaar klopt dat lang niet altijd... zeker met "instap" DSLR's de dag vandaag heb je dat steeds minder blijkbaar... maar ja tis moeilijk om het kaf van het koren te scheiden voor ons en te zeggen voor wie een DSLR is wat hij zoekt en voor wie niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
      oja @ mitChill: je moet ook begrijpen dat het voor mij erg moeilijk is om advies te geven... ik ken je niet persoonlijk; ik heb nog nooit foto's van u gezien en ik weet niet welke toestellen je in het verleden al hebt gehad... aan de hand van wat ik hoor en van het vooropgestelde budget kan ik u wel in een bepaald profiel plaatsen en van daaruit tot enkele mogelijke toestellen komen maar dat profiel klopt lang niet altijd (om bovenvermelde redenen) Ik ontraad gewoon in de meeste gevallen een DSLR omdat velen achteraf dan zwaar ontgoocheld zijn omdat ze er niet de resultaten mee halen die sommige anderen halen... en meestal maak ik ook de redenering dat iemand die klaar is voor een DSLR geen nood heeft aan advies en dat zelf uitzoekt maar blijkbaar klopt dat lang niet altijd... zeker met "instap" DSLR's de dag vandaag heb je dat steeds minder blijkbaar... maar ja tis moeilijk om het kaf van het koren te scheiden voor ons en te zeggen voor wie een DSLR is wat hij zoekt en voor wie niet...
      Oef, ik word toch al niet meer uitgelachen

Ik wou eerst die Sigma erbij nemen, maar met de dure periode in het vooruitzicht heb ik e rnog even mee gewacht (gelukkig maar!) en de kitlens genomen. Echt mooie foto's heb ik nog niet genomen, alleen van binnenshuis of in de tuin. Ben nog altijd aan het wachten op een ECHT vrije dag op er eens op uit te trekken. Misschien dat ik er dit weekend eens aan toe kom. Ik ga met mijn vriendin MISSCHIEN naar Duitsland om wat kerstsfeer op te snuiven en dan pak ik mijn camera mee.

Wat je hierboven zegt, klopt allemaal. De personen achter de nickname ken je meestal niet dus is het idd moeilijk een oordeel te vellen. Maar toch, iedereen heeft baat bij je posts! Alleen heb ik één keer toch mijn willetje doorgedreven.

Ben nu alleen nog wat aan uitkijken voor die Sigma 18-200 lens, want met het bereik wat ik nu heb, verdomme :s Maar, voor het leren maakt het niet uit. Nu alleen hopen dat ik dit weekend eens ergens geraak waar ik nuttige foto's kan nemen en niet mijn huisgenoten moet lastig vallen

Succes nog met je examens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
        Oef, ik word toch al niet meer uitgelachen

Ik wou eerst die Sigma erbij nemen, maar met de dure periode in het vooruitzicht heb ik e rnog even mee gewacht (gelukkig maar!) en de kitlens genomen. Echt mooie foto's heb ik nog niet genomen, alleen van binnenshuis of in de tuin. Ben nog altijd aan het wachten op een ECHT vrije dag op er eens op uit te trekken. Misschien dat ik er dit weekend eens aan toe kom. Ik ga met mijn vriendin MISSCHIEN naar Duitsland om wat kerstsfeer op te snuiven en dan pak ik mijn camera mee.

Wat je hierboven zegt, klopt allemaal. De personen achter de nickname ken je meestal niet dus is het idd moeilijk een oordeel te vellen. Maar toch, iedereen heeft baat bij je posts! Alleen heb ik één keer toch mijn willetje doorgedreven.

Ben nu alleen nog wat aan uitkijken voor die Sigma 18-200 lens, want met het bereik wat ik nu heb, verdomme :s Maar, voor het leren maakt het niet uit. Nu alleen hopen dat ik dit weekend eens ergens geraak waar ik nuttige foto's kan nemen en niet mijn huisgenoten moet lastig vallen

Succes nog met je examens!
        ik zie niet in waarom ik daarmee zou lachen zeker als ik hoor welke evolutie je in vrij korte tijd hebt doorgemaakt denk ik dat je interesse in fotografie behoorlijk groot is dus dan is zo'n toestel zeker niet aan u verloren... Toen ik mijn 20D kocht hebben velen me zot verklaard en me ronduit uitgelachen; nu ik hen foto's kan voorleggen is het mijn beurt eens om te lachen dan hoor je ze plots niets meer... tenzij ze plots foto's nodig hebben; dan staan ze daar direct natuurlijk...
        nuja ik dwaal weer af...

Kitlens is goed om de stiel te leren; in combinatie met een 350D/20D komt die wel erg goedkoop uit... is niet echt mijn ding (ik heb dan ook geen) maar als beginnend reflexgebruiker zeker goed genoeg.
        Hmm dus je kijkt uit voor een 18-200? ik zou je eerder aanraden uit te kijken voor een 55-200 of iets dergelijks van sigma of tamron... 18-55 bereik heb je al hé en als je een 55-200 neemt zal je goedkoper uitkomen én zal de lens kwalitatief beter zijn.
        Of anders kan ik vanuit ervaring ook de sigma 70-300 aanraden; goede lens voor een schappelijke prijs en als je bv circuitfotografie wil doen schiet een 200mm wel wat te kort; een 300mm is dan beter.
        En zwijg me van een gebrek aan bereik... zit zelf met een bereik van 17 tot 105 mm (een EF-S 17-85 en een EF 35-105). Heb een tele op het oog maar helaas de financiën laten het niet toe; die lens valt precies toch nog ietsje duurder uit dan verwacht... nuja we zien wel wat er nog van komt; 't streefdoel is tegen eind juni iets van tele te hebben; of het lukt wordt nog afwachten.

Tja de winter is geen ideaal seizoen voor foto's meestal... maar om te leren heb je niet veel nodig; een tuin of een park levert al eindeloos veel mogelijkheden op veel plezier met het ontdekken van je 350D!
        En thx voor het succeswensen het einde is in zicht maar de laatste loodjes wegen het zwaarst nietwaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
          Vandaag eens in de Fnac geweest om de digicams te bekijken en ik twijfel momenteel nog tussen de Kodak Z700, Nikon Coolpix 4600 en de Fuji A-350. Wat zou de beste keuze zijn, de nikon en de kodak hebben slechts 4MP in vgl met de 5 van de Fuji, maar de Kodak heeft dan weer een objectief van 35-175mm Iemand die me in deze moeilijke keuze kan bijstaan?
          hmm was je ff vergeten

indien mogelijk kan ik u maar 1 ding aanraden: ga naar een fotozaak en test alledrie de toestellen eens kort; dan zal snel blijken welkeen uw voorkeur zal dragen
          ze staan alledrie bekend als goede merken maar persoonlijke ervaring heb ik er niet mee... en om zoiets echt goed te beoordelen moet je daar eigenlijk eens een paar foto's mee hebben gemaakt; een dezer dagen zal ik anders eens naar de specs kijken... daaruit valt al héél veel uit af te leiden.
          Zoom is zoals je aanhaalt ook erg belangrijk natuurlijk en afwerkingskwaliteit vind ik persoonlijk ook erg belangrijk; net als het design. Ik vind als je een toestel koopt moet het er een zijn dat goed in de hand ligt en waar je je goed bij voelt... als je je niet goed voelt bij een toestel of tis niet zo handig in de bediening zal de drive om echt te spelen met dat toestel er minder zijn en zullen de foto's minder goed zijn... allé zo denk ik er toch over

Comment

ik zie niet in waarom ik daarmee zou lachen zeker als ik hoor welke evolutie je in vrij korte tijd hebt doorgemaakt denk ik dat je interesse in fotografie behoorlijk groot is dus dan is zo'n toestel zeker niet aan u verloren... Toen ik mijn 20D kocht hebben velen me zot verklaard en me ronduit uitgelachen; nu ik hen foto's kan voorleggen is het mijn beurt eens om te lachen dan hoor je ze plots niets meer... tenzij ze plots foto's nodig hebben; dan staan ze daar direct natuurlijk...
            nuja ik dwaal weer af...

Kitlens is goed om de stiel te leren; in combinatie met een 350D/20D komt die wel erg goedkoop uit... is niet echt mijn ding (ik heb dan ook geen) maar als beginnend reflexgebruiker zeker goed genoeg.
            Hmm dus je kijkt uit voor een 18-200? ik zou je eerder aanraden uit te kijken voor een 55-200 of iets dergelijks van sigma of tamron... 18-55 bereik heb je al hé en als je een 55-200 neemt zal je goedkoper uitkomen én zal de lens kwalitatief beter zijn.
            Of anders kan ik vanuit ervaring ook de sigma 70-300 aanraden; goede lens voor een schappelijke prijs en als je bv circuitfotografie wil doen schiet een 200mm wel wat te kort; een 300mm is dan beter.
            En zwijg me van een gebrek aan bereik... zit zelf met een bereik van 17 tot 105 mm (een EF-S 17-85 en een EF 35-105). Heb een tele op het oog maar helaas de financiën laten het niet toe; die lens valt precies toch nog ietsje duurder uit dan verwacht... nuja we zien wel wat er nog van komt; 't streefdoel is tegen eind juni iets van tele te hebben; of het lukt wordt nog afwachten.

Tja de winter is geen ideaal seizoen voor foto's meestal... maar om te leren heb je niet veel nodig; een tuin of een park levert al eindeloos veel mogelijkheden op veel plezier met het ontdekken van je 350D!
            En thx voor het succeswensen het einde is in zicht maar de laatste loodjes wegen het zwaarst nietwaar...
            Warom die 18-200? Omdat ik dan ook nog een beetje breedhoek heb en ik deze eigenlijk als wandellens wil gebruiken. Als ik een 55-200 of 70-300 neem, mis ik heel wat! Ik weet, dan ga ik een deel (18-55) overlappen, maa rop die manier moet ik niet dikwijls wisselen en is de kans dat er stof binnen komt ook kleiner. Zo bekijk ik het ook.

Ander vraagje misschien nog. Weet je ergens een goeie site ivm basisdingen fotografie en een overzicht van instellingen bij welke omstandigheden min of meer? Ik heb al hier en daar wat, maar toch een degelijk overzicht is welkom.

En één ding is mij nog niet 100% duidelijk. Op je camera heb je zo ergens een instelling die gaat van -2 tot +2, de naam ontgaat mij even... Bijvoorbeeld als je foto's van een sneeuwlandschap trekt moet je deze aanpassen. Wanneer mloet je dit doen en gebruik je dit veel? (hopelijk begrijp je wat ik bedoel )

Thx!

Comment

• Ik zou ook zeker de 18-200 niet nemen , ik heb de 55-200 USM gehad , kost denk ik ongeveer 200 euro en is voor deze prijs zeker een leuke lens waar ik in m'n leerperiode zeker leuke dingen heb mee gedaan , ik heb ze deze zomer verkocht om een 70-200L te kopen , deze is dan op zijn beurt weer onevenaarbaar...
              Qua lenzen wisselen en stof , tja , ik heb de indruk dat dit soms nogal sterk overroepen is , ik hou bij het wisselen steeds de body met de vatting naar beneden toe en blaas telkens met zo'n Hama blaaspeertje alles even schoon en ik heb maar zeer weinig last van stof , heb in een goed 1.5 jaar slechts 2 maal een sensor gekuist en dan was het eigenlijk nog niet echt nodig want vanaf f16 zag je er eigenlijk niks van...

de-2 naar +2 is de belichtingskompensatie , niet onbelangrijk...

ga eens kijken naar belgiumdigital.com , en je zal wel wat leesvoer hebben voor een tijdje !

Comment

• Ah gadverdamme, jullie doen mij weer twijfelen ivm die lens! (verdere uitleg volgt)

Gisteren met mijn camera foto's trachten te trekken tijdens de avond van gebouwen. Ben een beetje teleurgesteld. Heb ISO waarden tussen 400 en 1600 gebruikt en verschillende sluitertijden (2" tot 1/60), maar geen enkele was scherp. Ok, ik heb vanuit de auto getrokken, maar toch. Blijkbaar heb ik dus werkelijk geen vaste hand of is dit normaal?

Voilà en door dat ben ik ook beginnen te twijfelen, want als ik een lens met veel zoom neem en er is geen IS... Misschien dat ik beter een lens met minder zoom neem en met IS? Ik weet het niet Ik wil zowiezo en wandellens met een degelijk bereik!

Daarom mijn vraag nu. Welke lens van deze of andere, raden jullie mij aan? (zowiezo als ik hem koop, test ik hem eens, maar wil ook eens jullie mening horen!) De vereisten zijn dus een goede wandellens (wat dus wil zeggen, maximum 28mm minumum brandpuntafstand) binnen mijn budget (wat de grootste uitdaging gaat worden, maximum 500 euro) met voldoende (en liefst meer) zoom. Volgende zijn altijd al in aanmerking gekomen, maar andere voorstellen zijn welkom:
                • Canon 28-105: zeer goede lens voor die prijs, niet zoveel zoom, maar levert naar het schijnt echt wel mooie foto's
                • Canon 28-135 IS: met image stabilizor
                • Sigma 18-200: door de EISA uitgeroepen tot beste koop, veel zoom, maar misschien iets indere kwaliteit foto's
                En ja, ik weet het. Het hangt niet alleen van de lens af maar ook (en voornamelijk) van je eigen kunsten

Comment

Ah gadverdamme, jullie doen mij weer twijfelen ivm die lens! (verdere uitleg volgt)

Gisteren met mijn camera foto's trachten te trekken tijdens de avond van gebouwen. Ben een beetje teleurgesteld. Heb ISO waarden tussen 400 en 1600 gebruikt en verschillende sluitertijden (2" tot 1/60), maar geen enkele was scherp. Ok, ik heb vanuit de auto getrokken, maar toch. Blijkbaar heb ik dus werkelijk geen vaste hand of is dit normaal?

Voilà en door dat ben ik ook beginnen te twijfelen, want als ik een lens met veel zoom neem en er is geen IS... Misschien dat ik beter een lens met minder zoom neem en met IS? Ik weet het niet Ik wil zowiezo en wandellens met een degelijk bereik!

Daarom mijn vraag nu. Welke lens van deze of andere, raden jullie mij aan? (zowiezo als ik hem koop, test ik hem eens, maar wil ook eens jullie mening horen!) De vereisten zijn dus een goede wandellens (wat dus wil zeggen, maximum 28mm minumum brandpuntafstand) binnen mijn budget (wat de grootste uitdaging gaat worden, maximum 500 euro) met voldoende (en liefst meer) zoom. Volgende zijn altijd al in aanmerking gekomen, maar andere voorstellen zijn welkom:
                  • Canon 28-105: zeer goede lens voor die prijs, niet zoveel zoom, maar levert naar het schijnt echt wel mooie foto's
                  • Sigma 18-200: door de EISA uitgeroepen tot beste koop, veel zoom, maar misschien iets indere kwaliteit foto's
                  En ja, ik weet het. Het hangt niet alleen van de lens af maar ook (en voornamelijk) van je eigen kunsten
                  Zoiezo als je in donkere lichtomstandigheden moet werken met een kitlens ( die niet zo lichtsterk is ) zal je moeten naar een statief grijpen , kan je niet onderuit , t'zal al moeilijk genoeg zijn met een lichtsterk exemplaar !
                  hou je sluitertijd altijd kleiner dan je focuslengte is een goede maatstaf !

Mocht ik 500 euro budget hebben dan zou ik wel weten wat gekocht , en nu is het nog de moment , hou gewoon je kitlens en koop een 70-200f4L erbij , nu nog met 100 euro cashback komt deze op 539euro , hiermee koop je je één van canons scherpste zoomlenzen , het risico bestaat wel dat je gaat aan L-glas verslaafdheid gaat geraken
                  Anders zou ik ( is een persoonlijke keuze ) zeker de 28-135 IS kiezen , alhoewel je tijdens een citytripke niet veel zal kunnen aanvangen , 28mm is voor mij echt niet genoeg groothoek , maar dan kan je wel nog terugvallen op je kitlens...

Maar ik blijf bij m'n mening , met die 500 ( 539 is nu niet zoveel meer ) euro koop je vlug een 70-200 , want die koop je als je een beetje liefhebber bent op termijn toch !

Ikzelf heb de 17-40 een 50mm en een 70-200 ( met een 1.4 extender ) en dat is echt een leuk bereik , die minuscule gaatjes los ik wel op door wat wandelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CCD
                    Zoiezo als je in donkere lichtomstandigheden moet werken met een kitlens ( die niet zo lichtsterk is ) zal je moeten naar een statief grijpen , kan je niet onderuit , t'zal al moeilijk genoeg zijn met een lichtsterk exemplaar !
                    hou je sluitertijd altijd kleiner dan je focuslengte is een goede maatstaf !

Mocht ik 500 euro budget hebben dan zou ik wel weten wat gekocht , en nu is het nog de moment , hou gewoon je kitlens en koop een 70-200f4L erbij , nu nog met 100 euro cashback komt deze op 539euro , hiermee koop je je één van canons scherpste zoomlenzen , het risico bestaat wel dat je gaat aan L-glas verslaafdheid gaat geraken
                    Anders zou ik ( is een persoonlijke keuze ) zeker de 28-135 IS kiezen , alhoewel je tijdens een citytripke niet veel zal kunnen aanvangen , 28mm is voor mij echt niet genoeg groothoek , maar dan kan je wel nog terugvallen op je kitlens...

Maar ik blijf bij m'n mening , met die 500 ( 539 is nu niet zoveel meer ) euro koop je vlug een 70-200 , want die koop je als je een beetje liefhebber bent op termijn toch !

Ikzelf heb de 17-40 een 50mm en een 70-200 ( met een 1.4 extender ) en dat is echt een leuk bereik , die minuscule gaatjes los ik wel op door wat wandelen
                    Waar haal je die prijs dan van? Want het goedkoopste dat ik vind is 579 euro bij topfoto.de? Of zijn er andere winkels dan die nog goedkoper zijn?

Comment

Waar haal je die prijs dan van? Want het goedkoopste dat ik vind is 579 euro bij topfoto.de? Of zijn er andere winkels dan die nog goedkoper zijn?
                      kijk even bij www.cornevaniperen.nl

EDIT correctie , prijs is 649 - 100 = 549 euro , en hij is één van de weinigen die ze nog op voorraad heeft , naar het schijnt zijn ivm cash back actie de meesten al uitverkocht !
                      Last edited by ; 16/12/2005, 15:02.

Comment

de-2 naar +2 is de belichtingskompensatie , niet onbelangrijk...
                        lol als er nu iets is dat ik niet gebruik... maar ja laat ik zeggen NOG niet gebruik als je nog niet lang van een compact naar een DSLR bent overgestapt is het nog wat wennen om alles zelf in te stellen...

Comment

lol als er nu iets is dat ik niet gebruik... maar ja laat ik zeggen NOG niet gebruik als je nog niet lang van een compact naar een DSLR bent overgestapt is het nog wat wennen om alles zelf in te stellen...
                          wacht maar tot het begint te sneeuwen

Comment

Ah gadverdamme, jullie doen mij weer twijfelen ivm die lens! (verdere uitleg volgt)

• Sigma 18-200: door de EISA uitgeroepen tot beste koop, veel zoom, maar misschien iets mindere kwaliteit foto's
                            en bij 1/60 ste waren die foto's ook niet scherp? oefenen op stilhouden mits de goede houding en wat concentratie zal dat al heel wat beter zijn...
                            en ivm IS; niet achter kijken; is zijn meerwaarde niet echt waard vind ik... je mag er alleszins geen wonderen van verwachten zoals sommigen doen...

Comment

wacht maar tot het begint te sneeuwen
                              true dan kun je natuurlijk niet anders... maar tzal wel nog ff duren eer het sneeuwt en zoiezo weet ik wel hoe het werkt (dat was nu een van de weinige dingen die je op mijn compact wél kon instellen ) maar ik gebruik het nog niet op de 20D

Comment

en ivm IS; niet achter kijken; is zijn meerwaarde niet echt waard vind ik... je mag er alleszins geen wonderen van verwachten zoals sommigen doen...
                                Dan ben ik zeker dat je deze nog niet heb getest , ik heb vorige week even een 28-300L kunnen gebruiken ( lensje van dik 2000 euro en loodzwaar ! ) met wel een laatste versie IS systeem en dit werkt ECHT wel super...

Comment

Dan ben ik zeker dat je deze nog niet heb getest , ik heb vorige week even een 28-300L kunnen gebruiken ( lensje van dik 2000 euro en loodzwaar ! ) met wel een laatste versie IS systeem en dit werkt ECHT wel super...
                                  mijn 17-85 heeft IS en zoveel verbetering vind ik het niet tegenover andere lenzen... tenzij het op die lens minder goed zou zijn dan op de L's natuurlijk

Comment

mijn 17-85 heeft IS en zoveel verbetering vind ik het niet tegenover andere lenzen... tenzij het op die lens minder goed zou zijn dan op de L's natuurlijk
                                    de 17-85 ken ik niet , Corné wist me wel te vertellen dat op de 28-300L de IS van de nieuwste generatie is, mss zit daar dan wel een serieus verschil op , het viel me op hoe scherp die foto's waren ook al heb ik op 300mm met zo'n zware lens al een niet te vaste hand... maar ik zou ze niet direct moeten hebben ( de 28-300 dan )
                                    En ja , L glas is echt wel nog iets anders , hoe meer je er mee bezig bent hoe meer je het merkt ( en zeker als je eens terug gaat naar een ietjes "lagere" reeks lenzen , ze zijn idd wel stinkend duur , maar dan zijn ze wel ook zeer waardevast , probeer maar eens een tweedehands 70-200 te vinden voor minder dan 500 euro ! )

Ik zou ook nog even willen een tip geven aan Mitchill : probeer in het begin zoveel mogelijk uit in iets makkelijkere omstandigheden , werkt een stuk motiverender dan direct op het hoogste trapje te staan balanceren , de val is dan nog eens zo groot !
                                    Last edited by ; 16/12/2005, 16:00.

Comment

de 17-85 ken ik niet , Corné wist me wel te vertellen dat op de 28-300L de IS van de nieuwste generatie is, mss zit daar dan wel een serieus verschil op , het viel me op hoe scherp die foto's waren ook al heb ik op 300mm met zo'n zware lens al een niet te vaste hand... maar ik zou ze niet direct moeten hebben ( de 28-300 dan )
                                      de EF-S 17-85 IS USM; enkel voor op 300D, 350D en 20D tja tzou kunnen dat daar een betere IS opzit; op die 17-85 vind ik het gene vetten...

Comment

• Buiten de lenzen story ben ik ook no op zoek naar een tas. Ga deze proberen deze week te aan halen. Waar moet ie aan voldoen?
                                        • Schouder of rugzak
                                        • extra lens moet erin kunnen
                                        • externe flitser
                                        • weerbestendig
                                        • en uiteraard mijn camera
                                        • prijs onder de 75 euro
                                        Heb al bij Lowepro zitten kijken (dankzij F40Fan) maar zie geen prijzen. Iemand andere voorstellen?

Thx!

(als dit onderdeel er toch is op het forum, zal ik het maar goed gebruiken hé )

Comment

Buiten de lenzen story ben ik ook no op zoek naar een tas. Ga deze proberen deze week te aan halen. Waar moet ie aan voldoen?
                                          • Schouder of rugzak
                                          • extra lens moet erin kunnen
                                          • externe flitser
                                          • weerbestendig
                                          • en uiteraard mijn camera
                                          • prijs onder de 75 euro
                                          Heb al bij Lowepro zitten kijken (dankzij F40Fan) maar zie geen prijzen. Iemand andere voorstellen?

Thx!

(als dit onderdeel er toch is op het forum, zal ik het maar goed gebruiken hé )
                                          goh ik weet ook niet op welke sites je prijzen kan zien...
                                          prijs onder de 75€ voor een lowepro van een zekere grootte wordt nipt denk ik...
                                          Lowepro heeft shouder- en rugtassen van uiteenlopende grootte en ze zijn weerbestendig; of je voor 75€ iets zal vinden dat u bevalt weet ik niet; best eens naar een winkel gaan voor zoiets en eens opt gemak wat tassen bekijken zoiets kun je maar moeilijk met enkel afbeeldingen beslissen hé...

Comment

Working...
                                          X