Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
    Heb je nu een 40d gekocht dan?

Wat is eigenlijk concreet het verschil tussen die 2 ? 450d is nieuwer en heeft meer snufjes zou ik denken?
    Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
    auto focus?

toch iedereen zegt investeer meer in u lenzen dan in uw body dus als je dan nogis goei lenzen wilt > 2500€ en dan teveel voor mij.
    Daar zit wel ergens waarheid in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
      auto focus?
      Fuck, ja.

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
      toch iedereen zegt investeer meer in u lenzen dan in uw body dus als je dan nogis goei lenzen wilt > 2500€ en dan teveel voor mij.
      Idd, ik heb zo een beetje dat gevoel.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Een zonnekap hoef ik allicht niet
        juist wel, kost niet veel en maakt een gigantisch verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
          juist wel, kost niet veel en maakt een gigantisch verschil
          Dus, een kap die ervoor zorgt dat de zon niet in je lens schijnt. M.a.w. allicht als je min of meer tegen de zon in wil trekken?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• De bridge die ik wil kopen is gvd maar nergens te krijgen he :é&

en dat nu al 3 maanden lang

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
              Ik dacht het wel ja.

Maar die 450D kan je no way vergelijken met 'n 40D, da's amateuristisch tegen semi-professioneel.
              Die amateuristische camera heeft anders mijns inziens minstens een gelijke zoniet betere beeldkwaliteit af dan een 40D hoor , andere criteria zijn er ook dat wel maar ik heb 2 maanden een 40D gehad en hij is intussen alweer de deur uit, één van de eerste Canon dslr's die me niet heeft kunnen overtuigen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Die amateuristische camera heeft anders mijns inziens minstens een gelijke zoniet betere beeldkwaliteit af dan een 40D hoor , andere criteria zijn er ook dat wel maar ik heb 2 maanden een 40D gehad en hij is intussen alweer de deur uit, één van de eerste Canon dslr's die me niet heeft kunnen overtuigen...
                Oei, vertel?

Comment

Oei, vertel?
                  Simpel, je kan net zo goed een 20D of 30D gebruiken, ik heb ze allemaal gehad en die 40D is geen moer beter eigenlijk ( nee ik kick niet op grote schermpjes, bij mij is het enige wat telt de beeldkwaliteit )
                  De AF van een 450D is minstens even goed dan een 40D. Het enige wat een 450D mist is een betere bediening ala 40D maar da's dan ook het enige waar het ophoud. Vergelijk eens een foto van een 40D op iso 800 en eentje van een 450D op iso 800 ( 100% crop dan) , zoals ik al zei zijn er ook wel nog andere criteria , de grip, bediening , burstsnelheid ( als je die al zou nodig hebben, met m'n 1D het ik nog maar heel zelden op 10/sec gewerkt, juist inschatten is dan veel belangrijker bij mij )
                  ik heb een 40D gekocht omdat ik hoopte om een 1.6crop cam te hebben met 5D beeldkwaliteit, je hoort 40D gebruikers wel eens zeggen dat dit zo is, wel ik kan je gerust verzekeren dat die mannen nog nooit een 5D gebruikt hebben , m'n 3 jaar oude 5D blaast de 40D gewoon ver weg als het daar op aankomt, de enige camera die ik kan vinden die deze kwaliteit evenaart is de 1DIII momenteel. Na 2 maandjes testwerk heb ik besloten om gewoon verder te doen met m'n 5D en 1DIII , als ik de 1.3crop beelden crop naar 1.6cropformaat dan is de kwaliteit nog steeds beter dan hetgene wat uit de 40D kwam dus was er voor mij geen enkele reden om die cam te houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Simpel, je kan net zo goed een 20D of 30D gebruiken, ik heb ze allemaal gehad en die 40D is geen moer beter eigenlijk ( nee ik kick niet op grote schermpjes, bij mij is het enige wat telt de beeldkwaliteit )
                    De AF van een 450D is minstens even goed dan een 40D. Het enige wat een 450D mist is een betere bediening ala 40D maar da's dan ook het enige waar het ophoud. Vergelijk eens een foto van een 40D op iso 800 en eentje van een 450D op iso 800 ( 100% crop dan) , zoals ik al zei zijn er ook wel nog andere criteria , de grip, bediening , burstsnelheid ( als je die al zou nodig hebben, met m'n 1D het ik nog maar heel zelden op 10/sec gewerkt, juist inschatten is dan veel belangrijker bij mij )
                    ik heb een 40D gekocht omdat ik hoopte om een 1.6crop cam te hebben met 5D beeldkwaliteit, je hoort 40D gebruikers wel eens zeggen dat dit zo is, wel ik kan je gerust verzekeren dat die mannen nog nooit een 5D gebruikt hebben , m'n 3 jaar oude 5D blaast de 40D gewoon ver weg als het daar op aankomt, de enige camera die ik kan vinden die deze kwaliteit evenaart is de 1DIII momenteel. Na 2 maandjes testwerk heb ik besloten om gewoon verder te doen met m'n 5D en 1DIII , als ik de 1.3crop beelden crop naar 1.6cropformaat dan is de kwaliteit nog steeds beter dan hetgene wat uit de 40D kwam dus was er voor mij geen enkele reden om die cam te houden.
                    hmm, als je het zo bekijkt heb je wel gelijk.

Maar jij werkt met professioneel materiaal, waarvan 'de gewone mens' gaat zwijmelen als hij de prijs ervan hoort. (Er vanafgezien dat fotografie niet goedkoop is).

Comment

hmm, als je het zo bekijkt heb je wel gelijk.

Maar jij werkt met professioneel materiaal, waarvan 'de gewone mens' gaat zwijmelen als hij de prijs ervan hoort. (Er vanafgezien dat fotografie niet goedkoop is).
                      Ja maar dat heeft er eigenlijk niet direct iets mee te maken heeft hé, ik wil gewoon zeggen dat je niet zomaar kunt stellen dat je met een 40D betere foto's zult maken dat een 450D

Comment

• De camera is besteld. Het is een EOS 450D met 18 - 55 mm IS-objectief geworden, met als accessoires een SD Extreme III 4 GB-geheugenkaartje (ik wou een 2 GB bestellen, maar mijn vriendin had liever dat ik wat meer geheugen bestelde) een cameratas, zoals vermeld bij de accessoires bij Fotokonijnenberg.
                        Als ik later nog een lens bij wil, koop ik mogelijks een tweedehandse. Er zullen wel genoeg mensen zijn die hun gewone zoom-objectief (55 - 250 mm bv.) verkopen voor een beter exemplaar zeker?
                        Blij te horen dat de fotokwaliteit van de 40D niet noemenswaardig beter is dan die van de 450D.
                        In een review had ik ook al gezien dat de 450D bij hogere ISO-waarden een betere kwaliteit aflevert dan de 400D. Ik snap wel niet goed waarom, maar blijkbaar is de 450D toch meer dan een paar extra pixeltjes en een groter schermpje.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb nog een 55-200 lens liggen die ik niet meer gebruik, je kan die overkopen als je dat wilt, prijs is bespreekbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                            Ik heb nog een 55-200 lens liggen die ik niet meer gebruik, je kan die overkopen als je dat wilt, prijs is bespreekbaar.
                            Voorlopig moet ik er alleszins nog gene hebben. Ik zie wel eens ik even aan de slag ben.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                              Ik heb nog een 55-200 lens liggen die ik niet meer gebruik, je kan die overkopen als je dat wilt, prijs is bespreekbaar.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Voorlopig moet ik er alleszins nog gene hebben. Ik zie wel eens ik even aan de slag ben.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              De camera is besteld. Het is een EOS 450D met 18 - 55 mm IS-objectief geworden, met als accessoires een SD Extreme III 4 GB-geheugenkaartje (ik wou een 2 GB bestellen, maar mijn vriendin had liever dat ik wat meer geheugen bestelde) een cameratas, zoals vermeld bij de accessoires bij Fotokonijnenberg.
                              Als ik later nog een lens bij wil, koop ik mogelijks een tweedehandse. Er zullen wel genoeg mensen zijn die hun gewone zoom-objectief (55 - 250 mm bv.) verkopen voor een beter exemplaar zeker?
                              Blij te horen dat de fotokwaliteit van de 40D niet noemenswaardig beter is dan die van de 450D.
                              In een review had ik ook al gezien dat de 450D bij hogere ISO-waarden een betere kwaliteit aflevert dan de 400D. Ik snap wel niet goed waarom, maar blijkbaar is de 450D toch meer dan een paar extra pixeltjes en een groter schermpje.
                              Proficiat met de aankoop Alpha.

In Juli kan je van mij men 70-300 overkopen, half jaartje oud dan.

Comment

• Aanbiedingen genoeg voor Beta.

Comment

Proficiat met de aankoop Alpha.

In Juli kan je van mij men 70-300 overkopen, half jaartje oud dan.
                                  Thx.
                                  Ge vergist u wel een letter. Afhankelijk van het gebruikte alfabet zelfs meerdere.
                                  Laat mij gerust uw prijs kennen tegen dan.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Doe ik zeker, ik doe ze niet weg omdat ze niet goed is maar ik plan om ook gaan te werken in minder goede lichtomstandigheden en ben niet van zin van telkens een statiefje mee te zeulen.

Een L-lens heeft dan daarbij ook nog eens een (nog) betere beeldkwaliteit.

Comment

Doe ik zeker, ik doe ze niet weg omdat ze niet goed is maar ik plan om ook gaan te werken in minder goede lichtomstandigheden en ben niet van zin van telkens een statiefje mee te zeulen.

En uw lens, heeft die beeldstabilisatie, want ik kan mij in feite inbeelden dat dat op een zoomlens nog meer nut heeft dan op een standaardobjectief.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        En uw lens, heeft die beeldstabilisatie, want ik kan mij in feite inbeelden dat dat op een zoomlens nog meer nut heeft dan op een standaardobjectief.
                                        Men 70-300 heeft inderdaad IS.

Verwacht er gewoon niet teveel van, het helpt, maar tis niet wauw.

Ze zal verkocht worden met de zonnekap en 'n uv-filter.

Comment

Ach, maar de vraag is of zo'n L-lens nodig is om een goede foto te maken. Ik heb de indruk dat er veel gearjunks zijn die hun L-lenzen ophemelen om hun duurbetaalde aankopen te verantwoorden. Er zijn verschillende L-lenzen die een status hebben die ze niet verdienen, sommige L-lenzen zijn ronduit zwak.

Betaal niet teveel voor je body, werk met de basislenzen die bij het toestel geleverd worden en laat je hoofd niet op hol brengen zou ik zo zeggen.
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X