Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Reken daar dan wel nog maar even de filter en zonnekap bij
    Mja, maar hij heeft de lens destijds 212 € betaald. Dat scheelt toch ook alweer 24 €.
    Het kan natuurlijk zijn dat een lens zijn waarde goed behoudt op de tweedehandsmarkt (als ze weinig gebruikt is), maar ik vind het toch niet niet echt goedkoop.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• never mind, ik wist niet dat hij al zo gezakt was....

Voor 185 gaat hij weg
      Last edited by ; 15/05/2008, 14:01.

Comment

Afhankelijk van hoe vast je hand is, een monopod / statief kan in dit geval ook heel goed zijn ( al eens een panning gedaan met je lens op een full Wimberly ? )
        Neen. Ik heb nog maar amper circuit ervaring. Maar het verschil tussen mijn 75-300 en mijn 70-200 is toch groot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
          never mind, ik wist niet dat hij al zo gezakt was....

Voor 185 gaat hij weg
          Ah, Jíj bent de verkoper?
          Ik had de gelijkenis in woonplaats nog niet opgemerkt. En uw echte voornaam ken ik nu ook.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Was het een versie II ? De lens die ik even heb mogen lenen was anders echt wel zeer zeer goed hoor, op m'n 5D was er heel erg goede hoekscherpte gewoon ! Een 14mm zal nooit de kwaliteit van een 35L ofzo kunnen halen, je moet alles in z'n context zien, in elk geval was de scherpte in de hoeken in vergelijking met m'n 17-40 een heel pak beter !
            Maar zoals ik ook al zei is 2000 euro voor een lens die ik eigenlijk maar sporadisch zou gebruiken overkill... Ik overweeg wel nog m'n 17-40 te vervangen door een 16-35 II , ik moet dit jaar nog enkele malen naar de VS en daar kan ik de lens toch voor een hele mooie prijs krijgen
            ik ben nu aant twijfelen, dacht eigenlijk dat 't nog een I was maar is ook al weer de nodige tijd geleden dus helemaal zeker ben ik niet meer...
            Vond vooral die 16-35 teleurstellend qua scherpstelling, was nogal traag en soms onnauwkeurig tenzij ik net een slecht exemplaar had gelukt maar dat zou me verwonderen. Camera was een 1Ds II dus daaraan ligt 't ook niet...

zou trouwens ook wat spullen in de vs willen kopen maar die hier krijgen zonder btw op te moeten betalen is ook nie alles naar verluidt
            laat je me trouwens iets weten mocht je de 17-40 van de hand doen? heb mss wel interesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
              zou trouwens ook wat spullen in de vs willen kopen maar die hier krijgen zonder btw op te moeten betalen is ook nie alles naar verluidt
              laat je me trouwens iets weten mocht je de 17-40 van de hand doen? heb mss wel interesse
              Als je spullen uit de USA wil laten komen reken dan er ineens maar allerlei kosten bij… Ooit een RSS balhoofd gekocht, ik denk dat er meer dan 200 euro aan taxen, dedouanering enz aan vast hingen, de winst die je doet gaat er zo goed als volledig in op…
              De enige mogelijkheid is om zelf of iemand die je kent de lens te laten meebrengen. En dan nog heb je het risico dat ze je tegenhouden als je Belgie terug binnenkomt maar ik ben vorig jaar best veel naar de VS gevlogen en nooit enige controle gehad, ik heb daar toen een 135L gekocht en koste me nog geen 600 euro in tegenstelling dat deze lens hier toen 900 euro koste…De moeite is het dus wel ( als je kan leven met garantieproblemen enz…)

Mocht de 17-40 weggaan dan geef ik wel een seintje, het is echter nog niet zeker, indien ik voor een 16-35II gaan dan zit ik met 82mm filterdraad…. Ik gebruik heb hier deftige pola’s en nog een pak andere dure filters liggen voor die lens… Afhankelijk van wat me dit nog zou kosten ga ik een wissel overwegen.
              Last edited by Audidriver; 15/05/2008, 15:07.

Comment

Als je spullen uit de USA wil laten komen reken dan er ineens maar allerlei kosten bij… Ooit een RSS balhoofd gekocht, ik denk dat er meer dan 200 euro aan taxen, dedouanering enz aan vast hingen, de winst die je doet gaat er zo goed als volledig in op…
                De enige mogelijkheid is om zelf of iemand die je kent de lens te laten meebrengen. En dan nog heb je het risico dat ze je tegenhouden als je Belgie terug binnenkomt maar ik ben vorig jaar best veel naar de VS gevlogen en nooit enige controle gehad, ik heb daar toen een 135L gekocht en koste me nog geen 600 euro in tegenstelling dat deze lens hier toen 900 euro koste…De moeite is het dus wel ( als je kan leven met garantieproblemen enz…)
                tja heb al zitten denken om iets mee te laten brengen door kenissen of familie idd, als je al veel fotomateriaal meehebt ist natuurlijk aan hen om te bewijzen dat je dat ene objectief niet bijhad tijdens de heenreis...
                Maar die garantie is toch wereldwijd dacht ik of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  De f/4.0?
                  hmm, nee de 2,8

Comment

Voor op het circuit levert die IS toch wel knappere pannings imo.
                    Heb je het echt nodig.. Ik trek reeds jaren zonder IS en dat werkt zeer goed. Zelfs pannings

Comment

Mocht de 17-40 weggaan dan geef ik wel een seintje, het is echter nog niet zeker, indien ik voor een 16-35II gaan dan zit ik met 82mm filterdraad…. Ik gebruik heb hier deftige pola’s en nog een pak andere dure filters liggen voor die lens… Afhankelijk van wat me dit nog zou kosten ga ik een wissel overwegen.

Dat is wat mij ook tegenhoud. De 16-35II zou zeer goed zijn maar 82mm...

Zou een 17-40 willen testen. Benieuwd of deze wel ok is ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                        tja heb al zitten denken om iets mee te laten brengen door kenissen of familie idd, als je al veel fotomateriaal meehebt ist natuurlijk aan hen om te bewijzen dat je dat ene objectief niet bijhad tijdens de heenreis...
                        Maar die garantie is toch wereldwijd dacht ik of niet?
                        Hmm, ze kunnen eisen dat je een aankoopbewijs binnen de zoveel dagen binnenbrengt...

Garantie is niet wereldwijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          BTW, is er een bepaald boek, over fotografie voor een beginner, dat jullie mij kunnen aanraden?
                          Iemand?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Iemand?

Onderaan: "Inleiding tot de digitale fotografie", rechts daarvan staan er een 6-tal pdf's, daarin wordt alles duidelijk uitgelegd.

Heb zelf de eerste 4 delen eens gelezen en vond het zeer interessant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                              http://www.chronax.be/nuttig.html

Onderaan: "Inleiding tot de digitale fotografie", rechts daarvan staan er een 6-tal pdf's, daarin wordt alles duidelijk uitgelegd.

Heb zelf de eerste 4 delen eens gelezen en vond het zeer interessant.
                              Thx.

Suggesties op papier mogen ook. Dat is toch makkelijker in gebruik. Mss "Fotografie voor Dummies"? Ik veronderstel dat dat wel zal bestaan?

Edit:
                              Ja dus.

Edit 2:
                              Foto werkt niet. Het boek heet dus "Digitale Fotografie voor Dummies". Ik zal eens moeten gaan zien in de Standaard Boekhandel. Als het een goed boek is toch.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik vind zo'n dummy boekjes eigenlijk niet goed... maarja dat is eigen voorkeur. Dat van fotografie heb ik nooit gelezen

Comment

Ik vind zo'n dummy boekjes eigenlijk niet goed... maarja dat is eigen voorkeur. Dat van fotografie heb ik nooit gelezen
                                  Ik heb er een stuk of twee, één ervan uitgelezen en ik vond het nog wel interessant. De eerste ging over managen, diegene die ik nog moet lezen over marketing.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vind zo'n dummy boekjes eigenlijk niet goed... maarja dat is eigen voorkeur. Dat van fotografie heb ik nooit gelezen
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Iemand?
                                    Ik heb een boek specifiek over mijn 350D, kostte 40 Euro, maar ik heb er eigenlijk nooit in gelezen.

Zelf leren kennen is volgens mij beter en leuker.

Comment

Ik volg je deels wel, enkel de 70-200 is mijns inziens helemaal niet zo slecht, wel moet ik er bijvermelden dat het ook m’n 2e exemplaar is omdat de eerste me ook niet aanstond. Vergelijken met een 135 is niet echt eerlijk, een prime is zo goed als altijd beter dan een zoom.
                                      De 16-35 is inderdaad geen topper daarom houd ik het liever bij een 17-40, die lens gebruik ik toch enkel op F8 of hoger op m’n 5D en is meer dan goed genoeg. Naar het schijnt is de versie II aanzienlijk beter maar voor mij geen 1000 euro meer waard ivm een goede 17-40L.

beter nog : Sigma 12-24 EX (op 5D). Enorm onderschatte lens, mijn favoriet. 12 mm op FF is trouwens geweldig , mijn favoriete lens (verder heb ik 24 TSE, 35L, MP 65E, 85L, 90TSE, 135L, 180L , 200L)
                                      Als alternatief voor een 70-200 2.8 IS moet je ook eens kijken naar een 200 2.8L prime, als je hoofdzakelijk op 200mm zit en je IS kan missen een toplens voor een zachte prijs
                                      Ik heb de 200L, maar ga ze verkopen (te lang voor mijn type fotografie).

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                      Waarom is dat minder van belang voor u?
                                      Optische kwaliteit is in zeker mate ondergeschikt aan gebruiksgemak, brandpuntsafstand (als we vergelijken tussen zeer goed en uitstekend).

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      BTW, is er een bepaald boek, over fotografie voor een beginner, dat jullie mij kunnen aanraden?
                                      kijk ook eens op www.belgiumdigital.com , het grootste forum over digitale fotografie in Vlaanderen.

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                      ik ben nu aant twijfelen, dacht eigenlijk dat 't nog een I was maar is ook al weer de nodige tijd geleden dus helemaal zeker ben ik niet meer...
                                      Vond vooral die 16-35 teleurstellend qua scherpstelling, was nogal traag en soms onnauwkeurig tenzij ik net een slecht exemplaar had gelukt maar dat zou me verwonderen. Camera was een 1Ds II dus daaraan ligt 't ook niet...

Waarom zou het niet aan de camera liggen? 1DsII is zéér veeleisend voor lenzen...
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                        Ik heb een boek specifiek over mijn 350D, kostte 40 Euro, maar ik heb er eigenlijk nooit in gelezen.

Zelf leren kennen is volgens mij beter en leuker.
                                        Mja, maar ik ken weinig tot niet van de instellingen, en een reflexcamera vind ik toch nog iets anders dan één of ander multimediatoestel. Ik zou wat algemene zaken willen leren die niet specifiek aan deze of gene camera zijn gebonden.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj
                                          kijk ook eens op www.belgiumdigital.com , het grootste forum over digitale fotografie in Vlaanderen.
                                          Ik ken dat forum. Ben er al een half jaar lid. Niet dat ik er zo vaak zit hoor.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X