Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
    Ik heb eindelijk een DSLR

Het is in bruikleen van het werk maar meer dan goed genoeg voor mij. Moet ik er zelf geen geld aan geven

het is een 400D dus de overstap naar Canon zal wat gewenning vragen. Als het meevalt blijf ik binnen Canon en anders gaan we kijken voor een D60 voor mij aan te schaffen.

Er zijn ook 2 goede lenzen bij maar weet nog niet welke het juist zijn. Dat zal ik wel zien als het aankomt
    Tof!

Comment

Het is in bruikleen van het werk maar meer dan goed genoeg voor mij. Moet ik er zelf geen geld aan geven

het is een 400D dus de overstap naar Canon zal wat gewenning vragen. Als het meevalt blijf ik binnen Canon en anders gaan we kijken voor een D60 voor mij aan te schaffen.

Er zijn ook 2 goede lenzen bij maar weet nog niet welke het juist zijn. Dat zal ik wel zien als het aankomt
      Zalig!

Comment

• Hier zie ik het nut niet van in...

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...roduct=1347493

DPreview vergelijkt hem al met de 1D.

Comment

Nice!
          De gebruikelijke kit met twee lenzen mss?
          Ik wil voor het werk ook wel wat foto-tjes maken.
          Wat voor werk doe je juist?
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Leuk,

ben van plan mij ook een 400D aan te schaffen nu ze in cashback-korting staan en het toch een zeer goed toestel blijft. 'k heb al veel positieve reacties gehoord dusja...

Alleen zou ik hem graag kopen in de fnac aangezien ik daar nog een verjaardagsbon heb die gebruikt moet worden... Maar kzie dat ze niet meedoen aan de cashback.
            Al zat ik te denken; het is toch canon die die korting geeft, dus moet je dan gewoon een formulier opsturen en wordt er dan 60 € teruggestort van canon zelf?
            2009 BMW E91 320d
            2002 BMW E46 M3
            2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
            2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
              Hier zie ik het nut niet van in...

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...roduct=1347493

DPreview vergelijkt hem al met de 1D.
              Ik dacht dat die EOS xxxxD-serie nog maar een gerucht was.
              Ziet er alleszins beter uit dan ik vermoedde.
              Ben wel blij dat ik niet niet meer de goedkoopste acturele EOS heb.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                Leuk,

ben van plan mij ook een 400D aan te schaffen nu ze in cashback-korting staan en het toch een zeer goed toestel blijft. 'k heb al veel positieve reacties gehoord dusja...

Alleen zou ik hem graag kopen in de fnac aangezien ik daar nog een verjaardagsbon heb die gebruikt moet worden... Maar kzie dat ze niet meedoen aan de cashback.
                Al zat ik te denken; het is toch canon die die korting geeft, dus moet je dan gewoon een formulier opsturen en wordt er dan 60 € teruggestort van canon zelf?
                Klopt. Het zijn niet de winkels zelf die de korting geven.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                  Leuk,

Je moet naar de Cashback site van Canon gaan, daar 'n formulier afprinten, barcode(s) uit de doos snijden en dan opsturen naar Tipperary.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Ik dacht dat die EOS xxxxD-serie nog maar een gerucht was.
                    Ziet er alleszins beter uit dan ik vermoedde.
                    Ik vind het een behoorlijk nutteloos model, maar Canon wil wrsch 'compactjesvolk' winnen.

Comment

Ik vind het een behoorlijk nutteloos model, maar Canon wil wrsch 'compactjesvolk' winnen.
                      Allicht. Zou dat dan willen zeggen dat de camera dan ook automatisch meer aan beeldbewerking doet, zoals bij de compactjes? Uiteindelijk toch geen slechte evolutie voor mensen die er zich niet te veel in verdiepen dan.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Allicht. Zou dat dan willen zeggen dat de camera dan ook automatisch meer aan beeldbewerking doet, zoals bij de compactjes? Uiteindelijk toch geen slechte evolutie voor mensen die er zich niet te veel in verdiepen dan.
                        Live view is onderandere 'n lokmiddel, ik heb het op men 40D, en om eerlijk te zijn, ik gebruik het niet.

Comment

Live view is onderandere 'n lokmiddel, ik heb het op men 40D, en om eerlijk te zijn, ik gebruik het niet.
                          Geen idee of ik het ga gebruiken. Is dat een beetje goed om uit op te maken of je de juiste instellingen hebt gekozen? Op het kleine formaat van het schermpje na dan.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Geen idee of ik het ga gebruiken. Is dat een beetje goed om uit op te maken of je de juiste instellingen hebt gekozen? Op het kleine formaat van het schermpje na dan.
                            Dat ik het niet weet, tis sneller als bij 'n compactje, maar 'n panning kan je er niet mee maken.

Imo enkel handig om te kijken of je compo goed zit.

Comment

Waarom?

Comment

Dat ik het niet weet, tis sneller als bij 'n compactje, maar 'n panning kan je er niet mee maken.

Imo enkel handig om te kijken of je compo goed zit.
                                en als je van een hele lage positie fotografeert. Dan moet je niet plat op de buik liggen of een hoekzoeker gebruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                  Waarom?
                                  Zomaar. Het staat gewoon beter.

Nee, grapje hoor. Anders had ik nog wel een beetje bijgelegd en direct een 40D gekocht. Met de huidige acties is die toch niet veel duurder.
                                  Anderzijds, mijn camera is nog steeds een cadeautje, dus in feite moet ik zeggen dat mijn vriendin hem betaald heeft. En had ik gezegd dat ik nog wou bijleggen voor een duurder toestel, dan zou ze toch niet akkoord gegaan zijn.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• dit toestel is er gekomen om geen marktaandeel te verliezen aan bv nikon en sony die met camera's kwamen die zich onder de 450D positioneren... maar ik vind het ook nogal idioot, prijs is niet noemenswaardig lager en specificaties verschillen ook bijna niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                      dit toestel is er gekomen om geen marktaandeel te verliezen aan bv nikon en sony die met camera's kwamen die zich onder de 450D positioneren... maar ik vind het ook nogal idioot, prijs is niet noemenswaardig lager en specificaties verschillen ook bijna niet
                                      My point exactly.

Comment

• Qua prijs zou je nogal eens kunnen schrikken, er staan adviesprijzen hé en die zij bij Canon meestal nog aan de hoge kant , ik schat dat ie zo tussen de 450 en 500 euro maximum zal gaan kosten en daardoor wordt de drempel met de compacts een pak kleiner. Canon is niet gek hé, commercieel mooi gezien, zeer goedkope body maken, hierdoor verkopen ze ook wat extra lenzen en ze weten daar ook wel eens iemand gestart is met een merk hij er ook in veel gevallen mee doorgaat .
                                        Of het een goed of slecht toestel is laat ik in de midden, dat je er mooie foto's zult kunnen mee maken daar twijfel ik niet aan, laat ik het zo stellen, een groot deel van de dslr gebruikers tegenwoordig zal met een 40D geen betere foto's maken dan met een 1000D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Qua prijs zou je nogal eens kunnen schrikken, er staan adviesprijzen hé en die zij bij Canon meestal nog aan de hoge kant , ik schat dat ie zo tussen de 450 en 500 euro maximum zal gaan kosten en daardoor wordt de drempel met de compacts een pak kleiner. Canon is niet gek hé, commercieel mooi gezien, zeer goedkope body maken, hierdoor verkopen ze ook wat extra lenzen en ze weten daar ook wel eens iemand gestart is met een merk hij er ook in veel gevallen mee doorgaat .
                                          Of het een goed of slecht toestel is laat ik in de midden, dat je er mooie foto's zult kunnen mee maken daar twijfel ik niet aan, laat ik het zo stellen, een groot deel van de dslr gebruikers tegenwoordig zal met een 40D geen betere foto's maken dan met een 1000D
                                          ²
                                          BTW, ik veronderstel dat die prijs zonder kitlens is? Ben trouwens benieuwd welke lens er als kitlens zal bijkomen, al zou het niet zo vreemd zijn dat dat dezelfde wordt als bij de 450D.
                                          En idd, in winkels als Konijnenberg en Digicamshop, zal hij nog wel wat goedkoper zijn.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X