Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
    wat een lelijke foto, aan fantasie ontbreekt het ook precies bij sommige fotografen en altijd dat PS, praktisch iedere foto is wel bewerkt...
    Ik zie niet in wat er mis is met die foto , mooie compositie als je het mij vraagt

Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichten
    iemand hier eigenlijk een idee of in de regen fotograferen met een Dslr kan of niet, de ene zegt zeker niet, de andere zegt van wel ?
    Doorschijnend plastieken vuilniszakje (5 liter). Maak een gat ter grote van de lensopening. Trek plastieken zak over lens en bevestig de plastieken zak met je lenskap
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Ik zie niet in wat er mis is met die foto , mooie compositie als je het mij vraagt
      Niet dat ik zo'n grote fan ben van de Gulden Snede / regel van drie, maar deze foto is een voorbeeld van hoe het niet moet... vlam in het midden.

Vraag is dan ook nog eens wat het hoofdonderwerp is: de Porsche of de brug.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ik onthoud: goei lens!
      Ik ga ze vooral gebruiken voor portretfotografie (waarvoor ze gemaakt is) alsook sommige auto shots...

Enig idee waar je deze lens zo goedkoop mogelijk kan vinden?
      Ik kijk meestal bij Konijnenberg, Bartok...

Comment

• Iemand geïnteresseerd in een flits voor Nikon: sb22s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
          Niet dat ik zo'n grote fan ben van de Gulden Snede / regel van drie, maar deze foto is een voorbeeld van hoe het niet moet... vlam in het midden.

Vraag is dan ook nog eens wat het hoofdonderwerp is: de Porsche of de brug.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat ik onthoud: goei lens!
          Ik ga ze vooral gebruiken voor portretfotografie (waarvoor ze gemaakt is) alsook sommige auto shots...

Enig idee waar je deze lens zo goedkoop mogelijk kan vinden?
          Ik kijk meestal bij Konijnenberg, Bartok...
          Compositie is wel OK. Oog wordt naar wagen toe getrokken.
          Die regeltjes mogen geen wetmatigheid worden. Kijk eens naar het werk van de beste fotografen uit de vorige eeuw. Enkele van hun beste foto's lappen alle regels aan hun laars
          BMW 420dA : >>>

Comment

• Wat vinden jullie van de sony alpha 200 ?

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Ben van plan er zo eentje te kopen.

Comment

• @toerke, Canon geeft Cashback op haar HD-camcorders:

Canon HF100 € 100
              Canon HF100 € 100
              Canon HV30 € 100
              Canon HG10 € 100

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                Wat vinden jullie van de sony alpha 200 ?

LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

Ben van plan er zo eentje te kopen.
                Zal wel niet slecht zijn als je niet te veeleisend bent.

Check anders dit eens: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...200_serie.html

Goedkope winkel met goeie service.

Ik heb er geen aandelen of zo, nee. Ben er gewoon zelf klant en tot nog toe tevreden. Bovendien hoor ik er ook veel positiefs over van anderen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Voordelen van Konijnenberg voor mij: prijs en voorraad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                    Voordelen van Konijnenberg voor mij: prijs en voorraad.
                    Konijnenberg is soms niet te snappen van prijzen. Over de algehele lijn zijn ze goedkoop, maar soms zijn ze ook schandalig duur tov concurrentie.

Wanneer ik mijne D3 heb gekocht stond em daar voor 5700 EUR terwijl ik er 1000 minder voor heb betaald. Go figure

Hunne stock is meestal wel fijn ja
                    Porsche 997 S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                      @toerke, Canon geeft Cashback op haar HD-camcorders:

Canon HF100 € 100
                      Canon HF100 € 100
                      Canon HV30 € 100
                      Canon HG10 € 100
                      bedankt maar te laat

deze morgen een Sony DCR-SR55E , hopelijk is het een goe toestelleke
                      ik heb nog nooit een filmcamera gehad dus deze zal wel meevallen zeker ?

allez ja ik hoop het toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        bedankt maar te laat

Veel plezier ermee

Comment

Veel plezier ermee
                          thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                            bedankt maar te laat

Ik heb eind maart een Sony DCR-SR290 gekocht en ben daar toch heel tevreden over.
                            Vooral veel plezier in het verwerken van de opgenomen beelden.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                              Wanneer ik mijne D3 heb gekocht stond em daar voor 5700 EUR terwijl ik er 1000 minder voor heb betaald. Go figure
                              Kwestie van vraag en aanbod zeker?

Comment

• Kheb een 400D he,
                                Geef eens een tip voor een goeie 'macro'lens ( zo om van die foto's te trekken van bijen, spinnen, details you know ).

Onder de 400 euro blijven

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                  Kheb een 400D he,
                                  Geef eens een tip voor een goeie 'macro'lens ( zo om van die foto's te trekken van bijen, spinnen, details you know ).

Onder de 400 euro blijven

Thx!
                                  Canon:

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...633/canon.html

Sigma:

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...683/sigma.html

Tamron:

http://www.fotokonijnenberg.be/produ...03/tamron.html

Maak 'n keuze en betreedt dan de wondere wereld van google voor de reviews!

Comment

• 85 1.8?

maar da's geen macro.. Maar voor uw gebruik mss toch genoeg?
                                    1991 Mazda MX-5 NA
                                    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• 85 zal mss iets te weinig zijn...alhoewel ik geen macro doe, denk ik mij te herinneren dat Audidriver zei (en ik volg 'm daarin) dat je altijd mm's te kort komt voor macro...een spinnetje beeldvullend krijgen, daar heb je een pak mm's en een korte scherpstelafstand voor nodig.

Comment

85 zal mss iets te weinig zijn...alhoewel ik geen macro doe, denk ik mij te herinneren dat Audidriver zei (en ik volg 'm daarin) dat je altijd mm's te kort komt voor macro...een spinnetje beeldvullend krijgen, daar heb je een pak mm's en een korte scherpstelafstand voor nodig.
                                        Kan ik best inbeelden. Zeker ook omdat je met een 60 mm wel erg dicht moet komen, en op die manier verstoor je die beestjes hun rust. En dan kan het ook nog zijn dat je eigen schaduw op het onderwerp valt.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Alles hangt af van wel soort macrofotografie je wilt doen hé ? Superkleine insecten ga je best met een MPE65 fotograferen en da’s geen simpele klus wees gerust…
                                          Waar je ook goed moet over nadenken is wil je uit de hand werken of niet ? Op een 1.6 cropcamera zou ik niet langer dan 100mm gaan dan en dat zal al moeilijk genoeg zijn om geen bewegingsonscherpte te krijgen. Die 100mm van Canon is een pareltje da’s zeker, in die prijsklasse simpelweg de beste keuze.
                                          Ben je bereid om op statief te gaan werken ( wat ik voor 90% doe, zo maak je nog steeds de mooiste macro’s ) dan is de Sigma 150 of 180 een heel goede keuze, je werkafstand voor bvb vlinders en libellen kun je merkbaar groter houden zodat ze ook minder snel ervandoor zijn. Deze lenzen zijn dan wel weer een pak zwaarder en om uit de hand te werken zullen de lichtomstandigheden echt goed moeten zijn.
                                          Persoonlijk heb ik een Sigma 150 maar mocht ik het opnieuw doen dan zou ik waarschijnlijk voor de 180 gaan maar da’s eerder omdat ik toen ik de 150 kocht nog een 20D gebruikte, nu heb ik alleen nog maar een 1Dmk3 en een 5D dus heb ik wel wat ingeboet aan lengte ( 1.25crop ). Momenteel gebruik ik die sigma dan ook heel veel met 1.4x extender om dit verlies wat te compenseren. Als ik ooit eens de kans heb op een 180L van Canon gaat de Sigma verkocht worden denk ik ( pas op; op een 1.6crop is dit een schitterende lens hoor ! )

Die 85 1.8 die genoemd wordt daar kun je voor macro bitter weinig mee aanvangen tenzij in combinatie met tussenringen maar dat werkt ook niet echt prettig. Een heel goede portretlens zonder twijfel maar niet voor macro, ik heb ze vroeger nog gehad maar ingeruild voor een 85 1.2L

Comment

Working...
                                          X