Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waarom ga je hem niet in Duitsland halen? Even vergelijken:

*body alleen: €749
    *body en kitlens 18-55: €799
    *body + 17-85 IS USM: €1148
    *body + 18-55+55-200+batterijgrip: €1029 (wetende dat de batterijgrip 150 euro kost... Tel zelf maar even uit en dan zit je onder de 1000 euro)
    *body + sigma 18-200: €1038

Dan nog een CF-kaartje van 1GB: 60 euro
    en een zeer goede tas met plaas voor wat lenzen en spullen: 50 euro

En je ben gesteld voor een tijdje! Kan je verder sparen en ondertussen al volop oefenen!

Ik heb mijn camera ook in Duitsland gehaald. Er is Europese garantie op en vooral de mensen van de winkel (www.topfoto.de) zijn supervriendelijk. Je kan wel alleen met de kaart of cash betalen, dus geen visa of AMEX. Je ken er hene bellen, vragen naar de Nederlandstalige verkoper en hij zal jouw spullen opzij leggen. Als je er bent zal hij je met plezier verder helpen en uitleg geven. Zo een service ben ik jammer genoeg nog niet hier in België in mijn fotozaak om de hoek tegegekomen.

Tip: ofwel neem je de combinatie met de twee kitlenzen, maar dan zonder batterijgrip of wel die met de Sigma 18-200. Dit is meer als voldoende om te oefenen en dan kan je nadien zien welke richting je hene wil!

PS: die winkelligt op een 45 min. rijden van Hasselt. Dus van Turnhout zal het ook niet ondoenbaar zijn...

Comment

• Ik heb net een mail gestuurd naar Studio73 om te vragen of ik nog iets kan veranderen aan de kit en wat de prijs voor body + kitlens is zonder de extra's.

Eerlijk gezegd koop ik het liever hier in de buurt, dan kan ik altijd is met meerdere modellen prutsen, als er iets aan is kan ik meteen naar de winkel enzo. Heb er niets op tegen dat men dat doet maar voorlopig toch maar dicht bij huis blijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy
        Ik heb net een mail gestuurd naar Studio73 om te vragen of ik nog iets kan veranderen aan de kit en wat de prijs voor body + kitlens is zonder de extra's.

Eerlijk gezegd koop ik het liever hier in de buurt, dan kan ik altijd is met meerdere modellen prutsen, als er iets aan is kan ik meteen naar de winkel enzo. Heb er niets op tegen dat men dat doet maar voorlopig toch maar dicht bij huis blijven
        Je woont in Turnhout , dan is Corné Van Iperen helemaal niet zo veraf , je kunt bij hem thuis alles testen , uitleg vragen ( deskundige uitleg trouwens ! ) , die man geeft echt een schitterende service , al mijn gerief komt van daar ( behalve m'n body )en dat zal in de toekomst niet veranderen !
        Alhoewel ik toch helemaal niet bang zou zijn om tweedehands te kopen , hobbyfotografen dragen zeer veel zorg voor hun gerief hoor , ik heb dezelfde fout gemaakt , indertijd een dure 300D gekocht , na anderhalf jaar beginnen de beperkingen van dit toestel toch boven te komen en dan een prachtige tweedehands 20D kunnen kopen waar nog 1.5 jaar garantie op zat , body's zakken zeer snel in prijs , lenzen is een ander verhaal , de goede lenzen dan , bvb L glas van Canon , neem nu de 70-200f4 , deze gaan zelden voor minder dan 500 a 550 euro tweedehands weg terwijl ze nieuw nauwelijks meer kost...
        Last edited by ; 27/02/2006, 20:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CCD
          Je woont in Turnhout , dan is Corné Van Iperen helemaal niet zo veraf , je kunt bij hem thuis alles testen , uitleg vragen ( deskundige uitleg trouwens ! ) , die man geeft echt een schitterende service , al mijn gerief komt van daar ( behalve m'n body )en dat zal in de toekomst niet veranderen !
          Alhoewel ik toch helemaal niet bang zou zijn om tweedehands te kopen , hobbyfotografen dragen zeer veel zorg voor hun gerief hoor , ik heb dezelfde fout gemaakt , indertijd een dure 300D gekocht , na anderhalf jaar beginnen de beperkingen van dit toestel toch boven te komen en dan een prachtige tweedehands 20D kunnen kopen waar nog 1.5 jaar garantie op zat , body's zakken zeer snel in prijs , lenzen is een ander verhaal , de goede lenzen dan , bvb L glas van Canon , neem nu de 70-200f4 , deze gaan zelden voor minder dan 500 a 550 euro tweedehands weg terwijl ze nieuw nauwelijks meer kost...
          Idd, Corné was ik vergeten! Is wel nog gesloten tot 5 maart. Daar zijn er ook veel heel tevreden van (www.cornevaniperen.com).

En wat CCD zegt van die lenzen klopt. Vorige maand mij een tweedehandse canon 70-200L f4 gekocht. Nieuw kostte hij 649 euro en dan nog eens 100 euro cashback van canon toen en ik heb er paar maanden later nog 540 voor gegeven omdat ik hem anders niet had!
          Last edited by ; 27/02/2006, 22:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
            Idd, Corné was ik vergeten! Is wel nog gesloten tot 5 maart. Daar zijn er ook veel heel tevreden van (www.cornevaniperen.com).

En wat CCD zegt van die lenzen klopt. Vorige maand mij een tweedehandse canon 70-200L f4 gekocht. Nieuw kostte hij 649 euro en dan nog eens 100 euro cashback van canon toen en ik heb er paar maanden later nog 540 voor gegeven omdat ik hem anders niet had!
            Dan is ie pas gesloten sinds deze week want ik ben vrijdagavond nog bij hem langs geweest om m'n 400 te halen ? en een beter statief en ... en...

ps die 70-200 heeft Corné toch heel de tijd al op stock gehad ( één van de enige ) , voor 539 euro had ik ze daar nieuw vorig jaar ... ( met cashback )

Comment

• Ik heb net bericht gehad van Studio73, de D50 + kitlens (18-55) komt dan op € 799 en de 350D + kitlens (18-55) komt op € 899. Aan de extra's kan ik niets veranderen.

Als ik nu de Canon koop met 1gb CF geheugenkaart kom ik nog onder de € 1000 uit en kan ik later nog een lens bijkopen wat denken jullie ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                Ik heb net bericht gehad van Studio73, de D50 + kitlens (18-55) komt dan op € 799 en de 350D + kitlens (18-55) komt op € 899. Aan de extra's kan ik niets veranderen.

Als ik nu de Canon koop met 1gb CF geheugenkaart kom ik nog onder de € 1000 uit en kan ik later nog een lens bijkopen wat denken jullie ?
                zoiezo als je een DSLR koopt heb je nog een vrij grote fototas nodig en voorzie zeker ook een extra batterij (niets irritanter dan een lege batterij als je net belangrijke shots moet maken) Dus je zal wel iets over die 1000€ gaan maar veel zal het niet zijn dus ik zou voor de Canon gaan. Aan de andere kant is de D50 ook een prachttoestel natuurlijk; jij zal toch de knoop moeten doorhakken, voor compacts geef ik graag advies en voor DSLR geef ik soms ook wel wat uitleg maar als je echt klaar bent voor een DSLR kan het kiezen niet zo'n grote problemen opleveren denk ik, kvind het zoiezo iets dat je zelf moet doen eens het over een dergelijk toestel gaat.
                Maar ik merk dat je een voorkeur hebt voor de 350D dus gaan ervoor zou ik zeggen! En als je dan bv 50 of 100€ boven je budget zit tja dan is dat jammer maar ondertussen ben je wel goed uitgerust hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                  zoiezo als je een DSLR koopt heb je nog een vrij grote fototas nodig en voorzie zeker ook een extra batterij (niets irritanter dan een lege batterij als je net belangrijke shots moet maken) Dus je zal wel iets over die 1000€ gaan maar veel zal het niet zijn dus ik zou voor de Canon gaan. Aan de andere kant is de D50 ook een prachttoestel natuurlijk; jij zal toch de knoop moeten doorhakken, voor compacts geef ik graag advies en voor DSLR geef ik soms ook wel wat uitleg maar als je echt klaar bent voor een DSLR kan het kiezen niet zo'n grote problemen opleveren denk ik, kvind het zoiezo iets dat je zelf moet doen eens het over een dergelijk toestel gaat.
                  Maar ik merk dat je een voorkeur hebt voor de 350D dus gaan ervoor zou ik zeggen! En als je dan bv 50 of 100€ boven je budget zit tja dan is dat jammer maar ondertussen ben je wel goed uitgerust hé
                  Ik ben in elk geval heel tevreden over m'n 350D.

Ik ga trouwens een van de dagen een 70-300 sigma lens ervoor halen.

Comment

• Wat misschien ook te overwegen valt is een Minolta D5 , gaan voor echte dumpprijzen over de toonbank , nadeel is weer de onzekere toekomst ivm lenzen...

Comment

• hmm veel te weinig foto's hier de laatste tijd Tijd om er verandering in te brengen met foto's uit de oude doos
                      Foto's zijn gemaakt met mijn Sony DSC-P51; en ik wil er ook min of meer mee staven dat je moet zorgen dat je echt alles uit je compact haalt eer je eventueel naar een DSLR overstapt

part 1:

Comment

• part 2:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                          Ik ben in elk geval heel tevreden over m'n 350D.

Ik ga trouwens een van de dagen een 70-300 sigma lens ervoor halen.
                          En waarom niet de lens van Canon jupmans? De 70-300 IS? Heb je beeldstabilisatie wat me toch wel handig lijkt als je op 300mm bezig bent? Of ga je constant met een statiefje rondzeulen?

Comment

• Mooie foto's, zeker die landschappen zijn mooi. Moet toch zeggen dat je wel snel leert!

Zal ik ook nog eens snel wat fotootjes posten.

Bij de eerste vind ik de compo wel mooi, maar doordat ik instellingen in mijn camera had zitten veranderen en deze vergeten terug te zetten, is deze toch iets minder uitgevallen. Toch zal ik hem hier plaatsen!

De volgende foto's zijn genomen in Brussel en zijn kwalitatief niet zo goed. Ook de compo klopt niet echt (deel gebouwen staan er niet op). Hier valt op dat ik echt nog een breedhoekje mis! Toch zal ik ze even posten...

--edit--

Doeme, zie net dat bij sommige dat resize programma er ne mottige kader heeft rond gezet! En heb gene zin om dat aan te passen! Pech! (denk die kader dan maar even weg )
                            Last edited by ; 28/02/2006, 15:34.

Comment

En waarom niet de lens van Canon jupmans? De 70-300 IS? Heb je beeldstabilisatie wat me toch wel handig lijkt als je op 300mm bezig bent? Of ga je constant met een statiefje rondzeulen?
                              Weet je daar een prijs van?

Comment

• Hier een paar van mijn vacantie in de filipijnen.
                                Wel niet met de Canon maar met de kodak V530 genomen.
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Nissan QQ driver.

Comment

Weet je daar een prijs van?
                                  Deze gaat wel ongeveer het dubbele kosten. Heeft wel IS en is ook kwalitatief wat beter dan sigma. Maar of dit voor jou zijn prijs waard is weet ik niet... De prijs zel ergens rond de 580 à 620 euro schommelen... Verschiet eigenlijk zelf van de prijs :s Maar is naar het schijnt echt wel een goede lens. Kijk meer eens op de site hieronder!

Kijk eens op de site hier. Staan heel veel reviews van lenzen en gebruikerservaringen. Een leuke winkel in België is deze, je kan gaan afhalen in Putte.
                                  Last edited by ; 28/02/2006, 15:34.

Comment

Deze gaat wel ongeveer het dubbele kosten. Heeft wel IS en is ook kwalitatief wat beter dan sigma. Maar of dit voor jou zijn prijs waard is weet ik niet... De prijs zel ergens rond de 580 à 620 euro schommelen... Verschiet eigenlijk zelf van de prijs :s Maar is naar het schijnt echt wel een goede lens. Kijk meer eens op de site hieronder!

Kijk eens op de site hier. Staan heel veel reviews van lenzen en gebruikerservaringen. Een leuke winkel in België is deze, je kan gaan afhalen in Putte.
                                    Dat heb ik er niet voor over hoor.

Ik heb trouwens voor mijn kerstmiscadeu aan idereen een bon gevraagd van de actionshop hier in turnhout dus ga ze daar halen.

Op een ander had ik ze wel goedkoper kunnen vinden maar dan had ik er ook geen deel van cadeau gekregen he

Comment

Dat heb ik er niet voor over hoor.

Ik heb trouwens voor mijn kerstmiscadeu aan idereen een bon gevraagd van de actionshop hier in turnhout dus ga ze daar halen.

Op een ander had ik ze wel goedkoper kunnen vinden maar dan had ik er ook geen deel van cadeau gekregen he
                                      Tis idd veel geld en met het nieuwe gezinslid... Was er eigenlijk ook wel best van verbaasd en die sigma is trouwens ook niet slecht hoor, so don't worry!

Comment

• Dat weet ik, heb er nu al eventjes zo 1 thuis liggen van m'n nonkel en ben best tevreden over het resultaat.

Ik kreeg alleen altijd een error bij de automatische stand met die lens maar dat ligt blkijkbaar aan de firmware en aangezien het niet mijn lens was heb ik daar niets aan laten doen. Als ik die zelf koop moet dat dan maar in orde gebracht worden als dat daar ook mee is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                                          Thx voor de link! Staat duidelijk & overzichtelijk uitgelegd wat je met zo'n dslr kan bereiken.

In elk geval, als ik mij een dslr zou aanschaffen, dan is het beginnen vanaf nul.
                                          Last edited by ; 28/02/2006, 16:13.

Comment

Working...
                                          X