Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenInnige deelneming.
iemand zijn d2x afkraken kon je ook al niet laten
Comment
-
De waarheid kwetst1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenIk heb er zelf ook eentje gekregen (paar maand geleden, voor mijn verjaardag). Voordien deed ik het met Ixus-jes.
Ondertussen al wat accessoires bij gekocht.
Staar je alleszins niet blind op de prijs van de camera alleen, want er zijn nog genoeg leuke accessoires op de markt.i 1 2 1/2 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk BerichtenEn geraak je daar al wat aan uit? Ik kom ook van Ixus.
Ik heb drie boeken over fotografie en een online cursus gelezen. Je kan natuurlijk ook de handleiding doornemen. Lijkt je dat wat saai, koop dan één van de fotografieboeken die specifiek over de 450D gaan. Er zijn er wel een paar. Gewoon eens bij de Standaard Boekhandel binnen springen.
Edit:
Moeilijk is het niet om met de EOS te werken, maar wil je de camera ten volle kunnen benutten, dan moet je er simpelweg over leren. Niet alleen hoe je de instellingen gebruikt, maar ook gewoon hoe je mooie beelden kan maken, los van het soort toestel waarmee je werkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenVergeet de Ixus. De EOS 450D werkt toch wel wat anders, maar het is dan ook een ander soort fototoestel.
Ik heb drie boeken over fotografie en een online cursus gelezen. Je kan natuurlijk ook de handleiding doornemen. Lijkt je dat wat saai, koop dan één van de fotografieboeken die specifiek over de 450D gaan. Er zijn er wel een paar. Gewoon eens bij de Standaard Boekhandel binnen springen.
Edit:
Moeilijk is het niet om met de EOS te werken, maar wil je de camera ten volle kunnen benutten, dan moet je er simpelweg over leren. Niet alleen hoe je de instellingen gebruikt, maar ook gewoon hoe je mooie beelden kan maken, los van het soort toestel waarmee je werkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtengewoon veel experimenteren blijf ik de beste manier vinden om fotografie te leren, als je zelf vanalles probeert ga je er veel meer uit opsteken dan uit boeken IMHO... ikzelf heb alleszins geen enkel dergelijk boek en heb er eigenlijk ook nooit de nood toe gevoeld, vind 't persoonlijk geen absolute must.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenals je toch boeken wilt kopen vind ik dat je mag investeren in photoshop/lightroom/aperture ... boeken. Al die fotoboeken zeggen toch bijna hetzelfde. Eens je het concept door hebt van iso, sluitertijd en diafragma weet je toch genoeg om te starten. Het is al duur genoeg op zich
Maar ik lees in de zomer al graag eens een boek. In feite hadden de eerste twee volstaan, maar toen vond ik die online cursus van iemand van op Belgium Digital en vervolgens bracht Knack voor geen geld nog het boek "Succesvol Fotograferen" in de Standaard Boekhandels. Dat boek bevat een kleine 400 bladzijden met gemiddeld pakweg drie foto's per blad, en daar dan nog eens kort wat uitleg bij. Ik kon het moeilijk laten liggen.
Photoshop interesseert me eerlijk gezegd minder. Ten eerste heb ik het nog niet, en ten tweede zie ik mij geen uren achter de PC zitten om foto's te bewerken. Hooguit kleine retouche aan bepaalde foto's zou ik nog zien zitten.
Het plezier zit voor mij in het fotograferen zelf, en aangezien ik geen carrière in de fotografie beoog, hecht ik niet zo veel belang aan die bewerkingen.
Mijn toekomstige schoonmoeder wel. Die gebruikt wel veel mogelijkheden van Photoshop. Ze mag altijd wat foto's van mij bewerken. Doet er mij aan denken dat ik er haar nog steeds geen heb doorgespeeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtengewoon veel experimenteren blijf ik de beste manier vinden om fotografie te leren, als je zelf vanalles probeert ga je er veel meer uit opsteken dan uit boeken IMHO... ikzelf heb alleszins geen enkel dergelijk boek en heb er eigenlijk ook nooit de nood toe gevoeld, vind 't persoonlijk geen absolute must.
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenals je toch boeken wilt kopen vind ik dat je mag investeren in photoshop/lightroom/aperture ... boeken. Al die fotoboeken zeggen toch bijna hetzelfde. Eens je het concept door hebt van iso, sluitertijd en diafragma weet je toch genoeg om te starten. Het is al duur genoeg op zich
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtengeskipped omwille van D300 of D700?Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenInnige deelneming.Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichten
iemand zijn d2x afkraken kon je ook al niet latenOorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenDe waarheid kwetst
Veel te veel slordige foutjes in het (mechanisch) design van camera en lenzen, bovendien is Etbass niet direct een zegen als je een probleem hebt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb jaren met het zogenaamde top-materiaal van Canon gewerkt
Veel te veel slordige foutjes in het (mechanisch) design van camera en lenzen, bovendien is Etbass niet direct een zegen als je een probleem hebt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenAh, dus Nikon is onfeilbaar?
Onfeilbaar is niet nodig, correcte service voor een goede klant zou al een begin zijn. Als iemand een camera koopt van 3000 EUR en daar is een probleem mee, vind ik het ongehoord dat je die camera gewoon voor een aantal weken moet achterlaten
En ik ben niet de enige, kijk maar naar heel het 1DmkIII fiasco
In ieder geval zijn de twee punten die mij het meest stoorden aan de 5D veel beter uitgewerkt bij Nikon:- Dioptrie-regelwiel is ontwerp met een 'Lock' stand. In tegenstelling met 5D dus geen zoeker waarvoor je iedere keer dat je je camera uit de tas haalt moet controleren of het dioptrie-regelwiel niet ontregeld is (wat bij mij 1/2 keer wel het geval is)
- Aan / Uit knop staat beter opgesteld. Als ik de 5D over de schouder draag, is de aan-uitknop gegarandeerd versprongen (naar de middenste stand)
Bovendien heeft Nikon een Mirror-lockup 'drive-mode'. Gedaan met het geknoei in de menu's.
Ik zeg niet dat alles slecht was aan Canon. De 35L, 85L en de 135L waren fantastische lenzen. Voor de 35L en de 135L vind ik geen alternatief bij Nikon.
Maar Nikon heeft dan weer wat ander leuk spul in de etalage liggen...
Ik ben met deze wissel niet op zoek naar betere foto's. Maar ik ben een ontevreden klant en dus verander ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenHad ik dat dan ergens geschreven?
Onfeilbaar is niet nodig, correcte service voor een goede klant zou al een begin zijn. Als iemand een camera koopt van 3000 EUR en daar is een probleem mee, vind ik het ongehoord dat je die camera gewoon voor een aantal weken moet achterlaten
En ik ben niet de enige, kijk maar naar heel het 1DmkIII fiasco
In ieder geval zijn de twee punten die mij het meest stoorden aan de 5D veel beter uitgewerkt bij Nikon:- Dioptrie-regelwiel is ontwerp met een 'Lock' stand. In tegenstelling met 5D dus geen zoeker waarvoor je iedere keer dat je je camera uit de tas haalt moet controleren of het dioptrie-regelwiel niet ontregeld is (wat bij mij 1/2 keer wel het geval is)
- Aan / Uit knop staat beter opgesteld. Als ik de 5D over de schouder draag, is de aan-uitknop gegarandeerd versprongen (naar de middenste stand)
Bovendien heeft Nikon een Mirror-lockup 'drive-mode'. Gedaan met het geknoei in de menu's.
Ik zeg niet dat alles slecht was aan Canon. De 35L, 85L en de 135L waren fantastische lenzen. Voor de 35L en de 135L vind ik geen alternatief bij Nikon.
Maar Nikon heeft dan weer wat ander leuk spul in de etalage liggen...
Ik ben met deze wissel niet op zoek naar betere foto's. Maar ik ben een ontevreden klant en dus verander ik...
En persoonlijk vindt ik dat beiden positieve en negatieve zaken hebben. Nu, Canon ligt mij beter en ik heb besloten met Canon te blijven.
Maar ik versta heel goed dat sommigen overstappen van Canon naar Nikon. En zeker als ze de 1DmkIII hebben gehad. Heb zelf mijne terug verkocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk BerichtenIk ben van plan mij een nieuw fototoestel aan te schaffen. De Ixus waar ik nu mee werk schiet toch een beetje te kort voor wat ik hem gebruik.
Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwe Panasonic
Voor de prijs twijfel ik nog een beetje met een Nikon P80 maar ik veronderstel dat de Lumix de betere keuze is?
kga seffes zien achter de lumix, tenzij er hier bezwaren hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb jaren met het zogenaamde top-materiaal van Canon gewerkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten@ Joris: misschien een persoonlijke voorkeur, maar ik vind dat je in elke foto verkeerd gefocused hebt. Ik vind bij macro dat het hoofd scherp moet zijn.
Comment
Comment