Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
    @ Joris: misschien een persoonlijke voorkeur, maar ik vind dat je in elke foto verkeerd gefocused hebt. Ik vind bij macro dat het hoofd scherp moet zijn.
    Feit.

Voor de rest ziet het er wel proper uit.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
      Bij de spin wou ik de kop maar dat lukte ( nog ) niet zo goed , het zijn de eerste foto's nog wat zoeken .
      Bij F4 en F5 kun je bij dergelijke compo's ( vooral de vlinder bvb ) nooit aan een volledig scherpe vlinder komen hoor, trouwens als je macro werkt ben je meestal beter af in MF.
      Er valt best te werken of relatief grote diafragma's met een macrolens zolang je maar goede aandacht hebt voor je compositie, let er dan ook op dat het object zo evenwijdig mogelijk staat met je camerasensor, zo kun je bereiken dat met een kleine dof je toch veel scherp in beeld krijgt

Comment

• Gebruiken jullie HDR?

Zoja, hoe, en heb je er al een paar resultaten van?
        I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Dit vind ik echt vet!

site

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• Gaat er iemand naar photokina in Keulen (23-28 sept)? Ik had graag eens geweest maar moet werken die week
            i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
              Gaat er iemand naar photokina in Keulen (23-28 sept)? Ik had graag eens geweest maar moet werken die week
              misschien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk Berichten

Dit vind ik echt vet!

site
                Dat is het ook!
                Wel redelijk veel Photoshopbewerkingen, vermoed ik. Of zou het nog meevallen?

Edith komt hier net binnenvallen en meekijken over mijn schouder. Volgens haar is Photoshop er niet aan te pas gekomen. Ze zei ook nog dat ik beter eerst de link bekijk alvorens te posten.
                Last edited by Beta; 12/09/2008, 09:29.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

misschien
                  Ben je al eens geweest?
                  Ik ben aan het twijfelen of ik misschien toch zou kunnen... Ik moet die week werken in Aachen. Keulen is een uurtje rijden. Ik werk 's nachts, dus ik zou om 7u vertrekken en tegen 15u terugkeren zodat ik nog wat kan slapen. Heb je aan een uur of 5 genoeg om de belangrijkste dingen te zien?
                  i 1 2 1/2 6

Comment

Gaat er iemand naar photokina in Keulen (23-28 sept)? Ik had graag eens geweest maar moet werken die week
                    yep, kga met school maar weet nog niet welke dag...

Comment

Gebruiken jullie HDR?

Zoja, hoe, en heb je er al een paar resultaten van?
                      Geen resultaten, maar hoe: simpel: 3 foto's maken, onderbelicht, normaal belicht en overbelicht...Hoeveel je over of onderbelicht bepaal je zelf bijvb. -1 / 0 / +1.

Dan heb je 3 foto's en ga je dus één foto gaan opbouwen.

edit: http://abduzeedo.com/how-create-hdr-...matix-tutorial dus

Comment

Ben je al eens geweest?
                        Ik ben aan het twijfelen of ik misschien toch zou kunnen... Ik moet die week werken in Aachen. Keulen is een uurtje rijden. Ik werk 's nachts, dus ik zou om 7u vertrekken en tegen 15u terugkeren zodat ik nog wat kan slapen. Heb je aan een uur of 5 genoeg om de belangrijkste dingen te zien?
                        Nog nooit geweest, maar ik ga me vooral baseren op de reviews van de beurs of ik al dan niet ga.

Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                        yep, kga met school maar weet nog niet welke dag...
                        Laat is iets weten of het de moeite is?

Ik ga in het weekend en misschien koppel ik dat wel aan een weekendje. Zaterdag met de vriendin in Keulen wat shoppen, zondag photokina. Of anders over en weer rijden...toch maar 2uurtjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Dat is het ook!
                          Wel redelijk veel Photoshopbewerkingen, vermoed ik. Of zou het nog meevallen?

Edith komt hier net binnenvallen en meekijken over mijn schouder. Volgens haar is Photoshop er niet aan te pas gekomen. Ze zei ook nog dat ik beter eerst de link bekijk alvorens te posten.
                          uw boekje niet grondig genoeg gelezen?

Comment

Laat is iets weten of het de moeite is?

Ik ga in het weekend en misschien koppel ik dat wel aan een weekendje. Zaterdag met de vriendin in Keulen wat shoppen, zondag photokina. Of anders over en weer rijden...toch maar 2uurtjes
                            okido

Comment

Dit vind ik echt vet!

site
                              HDR

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                HDR

Serieus?

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

uw boekje niet grondig genoeg gelezen?
                                  Welk boekje?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                    HDR
                                    x 2

Comment

• Idd, zelden dat ik een HDR mooi vind. Het kan me echt niet bekoren.

Comment

• De meeste voorbeelden van HDR die ik gezien heb vind ik ook niet echt mooi, veel te onnatuurlijk. Maar ik ben hier wat interessants aan het lezen:
                                        Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

Die gast (Simplephotography) heeft een methode uitgedokterd om uit 1 perfect belicht RAW bestand een HDR te produceren. Ik ken er zelf de botten van, maar zijn resultaat vind ik veel geslaagder.
                                        i 1 2 1/2 6

Comment

• tof, BD hun site is eindelijk geupdate

Comment

Working...
                                          X