Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
    tof, BD hun site is eindelijk geupdate
    Ik merkte het gisteren ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
      De meeste voorbeelden van HDR die ik gezien heb vind ik ook niet echt mooi, veel te onnatuurlijk. Maar ik ben hier wat interessants aan het lezen:
      Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.

Die gast (Simplephotography) heeft een methode uitgedokterd om uit 1 perfect belicht RAW bestand een HDR te produceren. Ik ken er zelf de botten van, maar zijn resultaat vind ik veel geslaagder.
      met 1 RAW kan je idd een HDR maken, zij het niet zo vergaand als bepaalde overdreven HDR's natuurlijk...
      HDR zegt me echt niks... uitgebrande en toegelopen stukken in je beeld met HDR verneuk je heel je natuurlijke lichtwerking vind ik, en laat dat nu net zijn waar ik meest van hou in foto's...

Comment

• De 24e ga ik dus naar de photokina... ik laat je achteraf nog wat weten dan David

Comment

• Eerste probleem met de A100.

Na ± 130.000 foto's, sinds juni 2007, wil de ontspanknop niet meer werken.
          Foto's nemen zal dus niet meer lukken.

Body binnengedaan en zal een week of 3 moeten wachten op herstelling.

Ondertussen een 2de body bijgekocht, de A350.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Na ± 130.000 foto's, sinds juni 2007
            das wel geschift veel voor iemand die niet professioneel met fotografie bezig is

proficiat met de A350, veel plezier ermee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
              das wel geschift veel voor iemand die niet professioneel met fotografie bezig is

proficiat met de A350, veel plezier ermee!
              Die winkelbediende wist ook niet wat hij hoorde.

"Van wanneer heb je die camera?"
              Eind juni 2007.

"Toch niet normaal dat die knop niet meer werkt na een jaartje."
              euhhh.. Ik heb er wel ongeveer 130.000 foto's mee getrokken."

" "

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Die winkelbediende wist ook niet wat hij hoorde.

"Van wanneer heb je die camera?"
                Eind juni 2007.

"Toch niet normaal dat die knop niet meer werkt na een jaartje."
                euhhh.. Ik heb er wel ongeveer 130.000 foto's mee getrokken."

" "

Comment

Na ± 130.000 foto's, sinds juni 2007,
                  130000 , hoe doe je dat in godsnaam ? het komt er dus op neer dat jij reeds iedere dag 15 maand aan een stuk bijna 300 foto's maakt ? Dan moet er wel een goede tussen zitten hé , nog een geluk dat je geen mkIII hebt, je zal al aan een miljoen

Comment

• Goed bezig!

13000 van Juli 2007 . Ik moet wel erbij zeggen dat ik minder en minder foto's aan het nemen ben. Ik ga selectiever te werk en mijn keepers rate ligt nu ook veel hoger. Leuker tijdens en vooral achteraf!

Trouwens ik zoek mijn EOS 400D + Grip + 2 Batterijen + Draadontspanner + Popup flash difuser + Sigma 18-200 te verkopen. Body heeft nog 3 jaar garantie, Lens nog 1 jaar. Bij interesse mag je me altijd een pm sturen. Echt een perfect beginner pakket.

Comment

• Bij deze verkoop ik mijn geliefkoosde 400D. Ongeveer 13000 Click en aangekocht in juli 2007. Wegens bijkomende garantie nog in garantie tot juli 2010. De Sigma lens heeft een klein krasjes op zijn glas, maar niets merkbaar op de foto. Ik heb er daarna ook een filter voor gekocht. Voor de rest is alles in prima staat!

Dit is een perfecte samenstelling voor de beginnende DSLR-er .

Onderstaande prijzen zijn de huidige marktprijzen:

RS-60E3 Afstandsbediening € 19,83
                      Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC Canon € 266,40
                      Tiffen UV Filter € 20
                      Canon EOS 400D Body € 456,55
                      Canon BG-E3 Batterygrip € 112,87
                      Extra Garantie op body € 90
                      = 965

Mag weg voor een ronde prijs van 600€
                      Regio Antwerpen

Comment

• Ik ben stilletjesaan aan het uitkijken voor een nieuw fototoestel, heb het vorige kapotgekregen

Vorige camera was dus een Canon powershot A620, waar we heel tevreden van waren. Draaibaar scherm is een zaligheid, voldoende mogelijkheden om in te stellen. Minpunten waren de ruis die al bij ISO 400 tamelijk fel aanwezig was, en de beperkte optische zoom (4x).

Als opvolger zoeken we dus een gelijkaardige camera of nog net iets hoger, een DSLR zie ik zelf ook wel zitten maar omdat m'n zus en ouders toch enkel foto's op de Auto-stand nemen en ze het niet zien zitten om met een camera+lens van een kilo te slepen valt die mogelijkheid zo goed als zeker weg.
                        Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een goede bridge-camera,
                        vereisten: - niet te veel last van ruis
                        - liefst kantelbaar scherm
                        - fatsoenlijke zoeker
                        - ...
                        Niet echt een voorkeur qua merk, we (of eigenlijk ik..., autostand is bij elk merk wel hetzelfde) ben wel gewend aan de Canon-bedieningen maar dat maakt niet uit.
                        Budget 400 euro ofzo, goedkoper mag altijd en als het richting 500 euro gaat heb ik meer zin om achter een DSLR te zoeken.

Alle opmerkingen en raad zijn welkom.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                          Ik ben stilletjesaan aan het uitkijken voor een nieuw fototoestel, heb het vorige kapotgekregen

Vorige camera was dus een Canon powershot A620, waar we heel tevreden van waren. Draaibaar scherm is een zaligheid, voldoende mogelijkheden om in te stellen. Minpunten waren de ruis die al bij ISO 400 tamelijk fel aanwezig was, en de beperkte optische zoom (4x).

Als opvolger zoeken we dus een gelijkaardige camera of nog net iets hoger, een DSLR zie ik zelf ook wel zitten maar omdat m'n zus en ouders toch enkel foto's op de Auto-stand nemen en ze het niet zien zitten om met een camera+lens van een kilo te slepen valt die mogelijkheid zo goed als zeker weg.
                          Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een goede bridge-camera,
                          vereisten: - niet te veel last van ruis
                          - liefst kantelbaar scherm
                          - fatsoenlijke zoeker
                          - ...
                          Niet echt een voorkeur qua merk, we (of eigenlijk ik..., autostand is bij elk merk wel hetzelfde) ben wel gewend aan de Canon-bedieningen maar dat maakt niet uit.
                          Budget 400 euro ofzo, goedkoper mag altijd en als het richting 500 euro gaat heb ik meer zin om achter een DSLR te zoeken.

Alle opmerkingen en raad zijn welkom.
                          Ik heb me laatst een Panasonic FZ18 gekocht, zéér degelijk toestel met echt mooie foto's.
                          Zit ook in uw prijsklasse..
                          Heeft wel geen klapbaar scherm, de sony H9 heeft dit wel maar zou mindere foto's trekken dan de FZ18

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
                            Ik heb me laatst een Panasonic FZ18 gekocht, zéér degelijk toestel met echt mooie foto's.
                            Zit ook in uw prijsklasse..
                            Heeft wel geen klapbaar scherm, de sony H9 heeft dit wel maar zou mindere foto's trekken dan de FZ18
                            Heb de site van Panasonic ook al zitten te bekijken en de FZ18 interesseerde mij ook wel, samen met de FZ50 (dankzij Kristal).
                            Het klapbaar scherm zou een voordeel zijn maar ik kan ook wel zonder als het moet.
                            H9 was ik ook al tegengekomen in een review van de FZ50, staat ook op het voorlopige kanshebberslijstje

Comment

• Morgen ga ik nog eens gaan "Urban" shooten (leegstaande, vervallen, verlaten gebouwen fotograferen) Nog mensen die dat hier al eens gedaan hebben?

Comment

• Weet er iemand de naam/site van die fotozaak net buiten Aken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                                  Morgen ga ik nog eens gaan "Urban" shooten (leegstaande, vervallen, verlaten gebouwen fotograferen) Nog mensen die dat hier al eens gedaan hebben?
                                  ik woon half in verlaten gebouwen naar verluidt dusja doe dat wel vrij vaak
                                  waar ga je? mag via pm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                                    ik woon half in verlaten gebouwen naar verluidt dusja doe dat wel vrij vaak
                                    waar ga je? mag via pm
                                    kraker

Antwerpen is't Stad
                                    en al de rest is parking!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                                      kraker
                                      lenzen kosten nu eenmaal wat geld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                                        kraker

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                        lenzen kosten nu eenmaal wat geld
                                        feit

Comment

• Vandaag dus naar het verlaten veevoederbedrijf "Dossche" geweest in Zolder voor wat Urban fotografie, enkele voorbeeldjes:

Comment

Working...
                                          X