Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichten
    ik mag het toch ook nog aan iemand anders vragen?
    bij u staat er duidelijk DENK IK

Die van een 10-20 PAST op die van een 70-200. 100% zeker.

't omgekeerde ben ik niet zeker van.

Zo duidelijker?
    1991 Mazda MX-5 NA
    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Omgekeerd zal da ook wel passen.
      Voor groothoeklenzen raadt men meestal 'slim' filters aan, daarbij is de rand veel dunner, zodat er minder snel vignettering optreedt.
      Een normaal filter van u 70-200 zal wrs dus wat meer vignettering geven omdat de rand dikker zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RufieF6 Bekijk Berichten
        Ik ben van plan een Canon EOS 450 te kopen.
        Mijn Panasonic Lumix FZ20 is niet toereikend genoeg voor mooie foto's binnen.

Wat kunnen jullie mij aanraden als lens om te starten, om bijv. op een autosalon mooie foto's te kunnen nemen ?
        Wat met die kit lens 18-55 IS ? Is dit voldoende ?
        Kennen jullie een relatief betaalbare (weet dat dit niet goedkoop is) lens met lichtsterkte 2.8 ?

Bedankt alvast voor de tips !!

Rufie
        wat is je budget voor zo'n objectief? Ik kan ten zeerste de Sigma 18-50 F2.8 aanraden; zeer goed lensje en de prijs valt imho ook goed mee: €333 bij konijnenberg momenteel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
          Omgekeerd zal da ook wel passen.
          Voor groothoeklenzen raadt men meestal 'slim' filters aan, daarbij is de rand veel dunner, zodat er minder snel vignettering optreedt.
          Een normaal filter van u 70-200 zal wrs dus wat meer vignettering geven omdat de rand dikker zal zijn.
          maar die slim filter, raad ge dat aan van die op de 70-200 te gebruiken of moet ik twee filters kopen?

Comment

maar die slim filter, raad ge dat aan van die op de 70-200 te gebruiken of moet ik twee filters kopen?
            Nee, ik gebruik mijn slim filter ook op de 80-200.
            Is volgende mij identiek aan een gewone polarisatiefilter, behalve de dikte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
              Nee, ik gebruik mijn slim filter ook op de 80-200.
              Is volgende mij identiek aan een gewone polarisatiefilter, behalve de dikte.
              Oké bedankt

Comment

• In plaats van een 2.8 lens zou ik even uitkijken naar een goed extern flitsje , voor binnen zal je met 2.8 meestal nog te kort komen waardoor je moet gaan flitsen, optisch is dat IS kitlensje heel goed voor z'n prijs trouwens.

Oorspronkelijk geplaatst door RufieF6 Bekijk Berichten
                Ik ben van plan een Canon EOS 450 te kopen.
                Mijn Panasonic Lumix FZ20 is niet toereikend genoeg voor mooie foto's binnen.

Wat kunnen jullie mij aanraden als lens om te starten, om bijv. op een autosalon mooie foto's te kunnen nemen ?
                Wat met die kit lens 18-55 IS ? Is dit voldoende ?
                Kennen jullie een relatief betaalbare (weet dat dit niet goedkoop is) lens met lichtsterkte 2.8 ?

Bedankt alvast voor de tips !!

Rufie

Comment

Ik raad je aan zo weinig mogelijk filters te gebruiken
                  zeker polarisatiefilters moet je alleen maar gebruiken als je ze nodig hebt, ze kosten je ook wat licht...
                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                    wat is je budget voor zo'n objectief? Ik kan ten zeerste de Sigma 18-50 F2.8 aanraden; zeer goed lensje en de prijs valt imho ook goed mee: €333 bij konijnenberg momenteel
                    Dat moet er nog wel van af kunnen.

Nu zit ik met nog een ander scenario in mijn kop.
                    Ik heb ook (ttz mag er gebruik van maken) een Leica R4 Motronic van eind jaren tachtig.
                    Heb gezien dat Leica een R9 heeft.
                    Nu vraag ik me af of ik niet beter wat meer uitgeef, zodat ik dan de oude analoge objectieven kan gebruiken op de R9.

Moet nu uitzoeken of dat kan...
                    R9 kost 2à 3000 euro, maar als ik bij de Canon een paar objectieven moet bijkopen, kom ik aan zelfde bedrag uit.

Wie weet hier raad ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RufieF6 Bekijk Berichten
                      Dat moet er nog wel van af kunnen.

Nu zit ik met nog een ander scenario in mijn kop.
                      Ik heb ook (ttz mag er gebruik van maken) een Leica R4 Motronic van eind jaren tachtig.
                      Heb gezien dat Leica een R9 heeft.
                      Nu vraag ik me af of ik niet beter wat meer uitgeef, zodat ik dan de oude analoge objectieven kan gebruiken op de R9.

Moet nu uitzoeken of dat kan...
                      R9 kost 2à 3000 euro, maar als ik bij de Canon een paar objectieven moet bijkopen, kom ik aan zelfde bedrag uit.

Wie weet hier raad ?
                      enerzijds is Leica uiteraard top qua objectieven maar ik zou toch voor Canon gaan omwille van het veel ruimere assortiment aan objectieven en andere accesoires denk ik. Veel hangt natuurlijk af van waarvoor je de camera juist gebruikt en ook over welke objectieven je al beschikt...

Comment

• Vorig jaar hebben wij een Eos 400D gekocht, zonder extra accessoires. Met de kerstperiode etc in zicht werd het eens tijd om een objectief bij te kopen, want de standaard 18-55mm volstaat echt niet om in verschillende omstandigheden genoeg te kunnen inzoomen.

Het moet echt geen speciaal professioneel objectief zijn, de basis is voldoende voor ons. Ik ken er echter helemaal geen bal van, dus wie kan iets aanraden? Thx!

Comment

• Budget en waarvoor moet 'ie gebruikt worden?
                          1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            Budget en waarvoor moet 'ie gebruikt worden?
                            Gewone huis-, tuin- en keukenfotografie. Om een simpel voorbeeldje te geven: hij moet voldoen om een voetballer aan de andere kant van het veld deftig te kunnen schieten. Nu lukt dit niet van aan de dug out en mag je constant rond het plein crossen om een gezicht vast te leggen.

Budget: echt geen idee, hoe minder hoe beter natuurlijk, maar ik denk toch max. € 400.

Btw Denniske: die paars-achtige glans op autoruiten bij jouw foto's, komt dat door een polarisatiefilter? Wat doet die dan precies (en bij autoloze foto's )? Kostprijs? Aan te raden? Thx!

Comment

• 70-200 4.0

2dehands te vinden voor 400 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                                Gewone huis-, tuin- en keukenfotografie. Om een simpel voorbeeldje te geven: hij moet voldoen om een voetballer aan de andere kant van het veld deftig te kunnen schieten. Nu lukt dit niet van aan de dug out en mag je constant rond het plein crossen om een gezicht vast te leggen.

Budget: echt geen idee, hoe minder hoe beter natuurlijk, maar ik denk toch max. € 400.

Btw Denniske: die paars-achtige glans op autoruiten bij jouw foto's, komt dat door een polarisatiefilter? Wat doet die dan precies (en bij autoloze foto's )? Kostprijs? Aan te raden? Thx!
                                Bedoel je dit?

Prijs is afhankelijk van de diameter van je lens en het merk van de filter.. Reken tussen de 50 en de 100 euro.
                                1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Waarom dan nog die 18-55 kitlens erbij kopen?

Comment

• Ja vraag ik me ook af.

Die 2.8 en nog een goede zoomlens ?

Comment

• Zijn er hier mensen met een iMac?
                                      Indien ja: tevreden van?

Comment

• Gisteren knoop doorgehakt en een Canon 40D gekocht.
                                        Ging voor de 450, maar mijn vrouw en verkoper wisten te me overhalen voor een duurder model.
                                        Met 2 objectieven van Canon EFS 17-85 en 70-300. Nu maar beginnen oefenen.

Comment

Working...
                                        X