Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RufieF6 Bekijk BerichtenGisteren knoop doorgehakt en een Canon 40D gekocht.
Ging voor de 450, maar mijn vrouw en verkoper wisten te me overhalen voor een duurder model.
Met 2 objectieven van Canon EFS 17-85 en 70-300. Nu maar beginnen oefenen.
70-300 met stabilisatie?1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenNice, ik heb sinds enkele maanden ook een 40d. Erg goed toestel.
70-300 met stabilisatie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RufieF6 Bekijk Berichtenja idd, met stabilisator. Nu hebben ze me gezegd dat ik veel van lenzen zal moeten wisselen, dat ik beter body had gekocht en dan een 25-300mm erbij of zoiets.
Je zal idd wat meer van lenzen moeten wisselen maar de kwaliteit zal wel beter zijn.
Comment
-
Al dat gezever over die lenzen met groot zoombereik die 'slecht' zijn..
gewoon een 'doorsnee' foto.. (Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 OS @ f/5.6)
Klik.1991 Mazda MX-5 NA
Comment
-
Dat is op 18mm.1991 Mazda MX-5 NA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenAl dat gezever over die lenzen met groot zoombereik die 'slecht' zijn..
gewoon een 'doorsnee' foto.. (Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 OS @ f/5.6)
Klik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenEen 18-200 haalt nooit maar dan ook nooit de kwaliteit van een prime, pas op een superzoom kan heel handig zijn en kan je foto’s opleveren die je met een prime in je handen niet had kunnen maken maar zeggen dat de kwaliteit heel goed is noem ik zever. Ik zou zeggen ga eens wat aan het werk met wat goede primes en je zult wel zien wat ik bedoel ( scherpte is één ding, de vervorming is meestal verschrikkelijk om aan te zien, zelfs een Canon 24-105L is op dat vlak al vrij rampzalig ( foto’s op 900px op het net krijg je altijd wel voldoende scherp, druk diezelfde foto eens af op pakweg 60cm, daarmee kan je vergelijkingen maken )1991 Mazda MX-5 NA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RufieF6 Bekijk BerichtenDat moet er nog wel van af kunnen.
Nu zit ik met nog een ander scenario in mijn kop.
Ik heb ook (ttz mag er gebruik van maken) een Leica R4 Motronic van eind jaren tachtig.
Heb gezien dat Leica een R9 heeft.
Nu vraag ik me af of ik niet beter wat meer uitgeef, zodat ik dan de oude analoge objectieven kan gebruiken op de R9.
Moet nu uitzoeken of dat kan...
R9 kost 2à 3000 euro, maar als ik bij de Canon een paar objectieven moet bijkopen, kom ik aan zelfde bedrag uit.
Wie weet hier raad ?
Een groot aandeel van de Leica R lenzen passen, via adaptor op een Canon DLSR
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenAl dat gezever over die lenzen met groot zoombereik die 'slecht' zijn..
Wat niet wil zeggen dat deze lenzen ongeschikt zijn voor leuke vakantie- of familiefoto's
Het grootste nadeel van zulke lenzen is het teveel aan flexibiliteit : met zo'n lens op je toestel 'werk' je niet voor je foto's en krijg je vaak foto's uit de verkeerde opstelling. IK heb ook nooit gesnapt waarom mensen zo'n zoombereik nodig hebben
Toen ik nog met Canon fotografeerde gebruikte ik vaak slechts 2 lenzen : de 35 mm en 135 mm...
Comment
-
Hier ook maar eens zetten:
Te koop: 70-200 4.0 L (non - IS) in zeer goede staat (geen krasjes op glas of coating) + Lowepro lenskoker = 380 euro (+ ik kan ze brengen )
http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-242190.html voor wat meer info + foto's
prijsdaling: 380 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenHier ook maar eens zetten:
Te koop: 70-200 4.0 L (non - IS) in zeer goede staat (geen krasjes op glas of coating) + Lowepro lenskoker = 380 euro (+ ik kan ze brengen )
http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-242190.html voor wat meer info + foto's
prijsdaling: 380 euro
Eens een zonsopgangetje gekiekt in Harelbeke met m'n nieuw speelgoed :
Comment
-
guys
heb snel advies nodig over eventuele aankoop van een Nikon D40 met AF-S lens (Nikkor) erbij. Ik wil van m'n compactspul af en wat serieuzer bezig zijn met fotografie (maar hoofdzakelijk zal 't over vakantiekiekjes enzo gaan en occasioneel hobby fotografie).
Ik lees veel goede dingen over dit toestel, doe ik een goeie koop aan een prijs onder de 200 euro voor dit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtenguys
heb snel advies nodig over eventuele aankoop van een Nikon D40 met AF-S lens (Nikkor) erbij. Ik wil van m'n compactspul af en wat serieuzer bezig zijn met fotografie (maar hoofdzakelijk zal 't over vakantiekiekjes enzo gaan en occasioneel hobby fotografie).
Ik lees veel goede dingen over dit toestel, doe ik een goeie koop aan een prijs onder de 200 euro voor dit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichtenguys
Comment
-
dat zal ik morgen zo goed als mogelijk bekijken en uitproberen. Volgens de verkoper aan de foon is deze in mint-condition.
't Enige min-punt dat ik zo zie is de beperkte zoom capaciteit van de lens (18 - 55 mm) dus ik denk dat ik voor wat groter zoombereik een zoom of telelens op de kop zal moeten tikken (of hoe vertaalt zo'n lensje zich in optische zoom waarde alla 3 x of 5 x of 8 x zoom?).
edit: dit is de lens die erbij zit: 18-55 AF-S nikkor 1:3.5-5.6 G II ED DX (en dat is met auto-focus als ik 't dus goed voorheb).
btw, z'n prijs is 150 euro voor de hele handel.
Comment
-
Als je een D40 en een kitlens voor 150 euro kunt kopen , nieuw zit je toch al snel aan 350 euro voor dit setje , misschien wel te mooi om waar te zijn dit... Vraag hem best ook even naar z'n originele aankoopfactuur
Je moet je er idd wel van vergewissen dat je bvb een mooi 50 1.8 portretlensje niet zal kunnen gebruiken in AF modeLast edited by Audidriver; 30/12/2008, 10:10.
Comment
-
't leek me hoe dan ook een koopje maar eigenlijk (een uur voor ik naar daar zou rijden om 't te kopen) leek 't me toch niet 't ideale toestel voor mijn gebruik. Zo wil ik ook nog filmpjes kunnen maken en moet mijn vrouw er makkelijk mee kunnen werken en niet al te veel lenzen enzo mee moeten sleuren.
Vandaar... ineens op m'n tweede keuze (geen reflex weliswaar) terug gevallen nl een Panasonic Lumix DMC-FZ7 voor dezelfde 150 euro. Deze heeft 12x zoom en movie record functietje (wat ik dus wel nog wou voor die kleine kabouters van ons af en toe te kunnen filmen). Licht en nog relatief klein toestel met veel mogelijkheden en goede reviews. Deze ochtend gebeld en nu al in bezit, vlotjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAls je een D40 en een kitlens voor 150 euro kunt kopen , nieuw zit je toch al snel aan 350 euro voor dit setje , misschien wel te mooi om waar te zijn dit... Vraag hem best ook even naar z'n originele aankoopfactuur
Je moet je er idd wel van vergewissen dat je bvb een mooi 50 1.8 portretlensje niet zal kunnen gebruiken in AF mode
En er is nu wel een 50mm 1:1.4 AF-s, maar die is wel een pak duurder...
Comment
-
Ik heb nog niet echt rondgekeken in dit topic, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat zoal belangrijk is bij het kopen van een videocamera (geen fotocamera) ? Ik heb al gelezen dat digitale zoom totaal niet belangrijk is, omdat je beelden dan toch wazig worden en je de camera niet stil genoeg kan houden.
Thx
Comment
Comment