Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Digitale zoom is idd niet belangrijk. Dat is hetzelfde alsof je de beelden achteraf op computer zou uitvergroten, ofte je resolutie verminderen. Dat doet de kwaliteit van de beelden natuurlijk geen goed.
    Voor de rest ken ik niet veel van videocamera's, dus ik ga zeker geen modellen aanbevelen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ben van plan om binnenkort een statief te kopen. Is er iets waar ik speciaal op moet letten, aanraders qua merken,...?
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Ben van plan om binnenkort een statief te kopen. Is er iets waar ik speciaal op moet letten, aanraders qua merken,...?
        Interessante vraag en ben ook wel geinteresseerd...
        2009 BMW E91 320d
        2002 BMW E46 M3
        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Zorg dat je uw zwaarste body en zwaarste lens meepakt en test ze eens.
          Een goedkoop statief is meestal een duurkoop....

Merken: Manfrotto, Giotto, Gitzo, Velbon (Pro serie)

Comment

• Welk fototoestel heb je en welke is je zwaarste lens dat je wilt gebruiken?

Comment

• Iemand ervaring met Nikkor 28 mm F/2.8? Ben van plan eentje te kopen.

Comment

• http://www.photozone.de/nikon--nikko...report?start=1

Verdict

The principal design of the Nikkor AF 28mm f/2.8D is obviously closely related to the AF 24mm f/2.8D so it shares some of its characteristics. The resolution figures are very good but otherwise the lens left something to be desired for a fix-focal. The lens exhibits relatively high barrel distortions, very high vignetting at f/2.8 and pronounced CAs. Spherical aberrations (focus shifts when stopping down) and high field curvature on top don't make things any better. Compared to modern lenses the Nikkor seems to be a little dated but naturally it still remains a very good lens with a few bugs.
                Optical Quality:

Mechanical Quality: Price/Performance:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                  Zorg dat je uw zwaarste body en zwaarste lens meepakt en test ze eens.
                  Een goedkoop statief is meestal een duurkoop....

Merken: Manfrotto, Giotto, Gitzo, Velbon (Pro serie)
                  Thnx

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                  Welk fototoestel heb je en welke is je zwaarste lens dat je wilt gebruiken?
                  Panasonic FZ28, tamelijk licht dus
                  Ga zowieso niet het lichtste statief nemen, liever wat stevigere poten dan 100 gram minder gewicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                    Thnx

Panasonic FZ28, tamelijk licht dus
                    Ga zowieso niet het lichtste statief nemen, liever wat stevigere poten dan 100 gram minder gewicht
                    Je toestel weegt maar 370 gr. Als je voorlopig geen ambities hebt om op DSLR + tele-zoom over te gaan, zou ik binnen Velbon eens kijken. Manfrotto, Gitzo, zou zwaar overkill zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                      Je toestel weegt maar 370 gr. Als je voorlopig geen ambities hebt om op DSLR + tele-zoom over te gaan,
                      Een DSLR gaat er het eerste jaar/jaren zeker nog niet van komen

zou ik binnen Velbon eens kijken. Manfrotto, Gitzo, zou zwaar overkill zijn.
                      Heel fel bedankt al

Comment

• Voorstel voor een canon 450d met kitlens en later uitbreiding naar bv een 70-200 (of 300) lens?

Zit ook met een oude vivitar 400 mm lens die ik dan eventueel zou kunnen gebruiken, maar dat is al een heel zware lens...
                        2009 BMW E91 320d
                        2002 BMW E46 M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                          Voorstel voor een canon 450d met kitlens en later uitbreiding naar bv een 70-200 (of 300) lens?

Zit ook met een oude vivitar 400 mm lens die ik dan eventueel zou kunnen gebruiken, maar dat is al een heel zware lens...
                          Manfrotto heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
                          BMW 420dA : >>>

Comment

• Prijs/Kwaliteit
                            Manfrotto 055XDB/804RC2 kost ongeveer 150 euro en is zeer stabiel te noemen. Zeer populair statief !
                            www.flickr.com/buysie

Comment

• Mijn oude Nikon Coolpix 4100 heeft na 4 jaar dienst de geest gegeven.

Dus nu ben ik op zoek naar een vervanger, met als eisen:
                              -> Compact (dus past in een broekzak, SLR is geen optie).
                              -> Lichtsterke lens (dus minimum 1:2.8, beter mag)
                              -> Goede/snelle AF in donkere omstandigheden (bv tijdens het uitgaan).
                              -> Redelijk wat instelmogelijkheden (ISO, sluitertijden, ...)
                              -> Degelijke foto's maken waar geen nabewerking in PS voor nodig is.
                              -> Veel zoom is niet nodig, met 3x ben ik al tevreden.
                              -> Goede bouwkwaliteit.
                              -> Prijs: max. rond de 400 euro, goedkoper mag altijd.

Enige tips?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buysie Bekijk Berichten
                                Prijs/Kwaliteit
                                Manfrotto 055XDB/804RC2 kost ongeveer 150 euro en is zeer stabiel te noemen. Zeer populair statief !
                                Die heb ik intussen ook. Zeer kwalitatief.

Comment

• Mij vandaag ook es nieuw speelgoed aangeschaft, vooral bedoeld om te fotograferen op trackdays... kheb er weinig verstand van, maar dit leek me toch een goed toestelleke te zijn om mee van start te gaan

Een Canon EOS 450D met EF-S 18-200 IS lens ... vrij groot bereik dus, zo moet ik ook nieveel van lens wisselen, want da zag ik helemaal niet zitten

Nog mensen die deze hebben ? Content van ?

Bij deze mag mijn Canon Powershot G2 van 4 megapixel de deur uit, ook altijd heel content van geweest, maar voor auto'kes te fotograferen op circuit kwam ie toch wat te kort.

Op naar zondag = testdag te Zolder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                                    Een Canon EOS 450D met EF-S 18-200 IS lens ... vrij groot bereik dus, zo moet ik ook nieveel van lens wisselen, want da zag ik helemaal niet zitten

Nog mensen die deze hebben ? Content van ?
                                    Nice . Heb me voorbije zomer ook zo eentje aangeschaft en nog altijd heel tevreden van. Zit wel met de standaard 18-55 lens.

Later ook wel eens een andere lens aanschaffen!
                                    Tevreden van deze lens? Hoeveel heeft die je gekost als ik vragen mag?

Succes ermee
                                    2009 BMW E91 320d
                                    2002 BMW E46 M3

Comment

• Ik zal je moeten teleurstellen dat dit niet echt een trackday lens is... Een zeer aangename all-round lens ja, maar voor een circuit lens denk ik dat je iets sneller nodig hebt + wat meer mm.

Dit gezegd zijnde.... proficiat

Comment

• Mensen aanwezig met een Nikon SB-600 of SB-900 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                          Ik zal je moeten teleurstellen dat dit niet echt een trackday lens is... Een zeer aangename all-round lens ja, maar voor een circuit lens denk ik dat je iets sneller nodig hebt + wat meer mm.

Dit gezegd zijnde.... proficiat
                                          Moet lukken hoor.

Zie hier wat Denniske allemaal doen met zo'n lens (wel Sigma):

Comment

Working...
                                          X