Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Putje, check PM!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
      Putje, check PM!
      right back @ ya

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
        ga je die camera enkel voor circuit gebruiken mss? anders zou ik toch nog een standaardzoom ook kopen...
        Ik ga me er niet over uitspreken welke de beste camera is want ik heb enkel ervaring met de 40D en die is dan nog vrij beperkt...
        nadelen aan de sony vind ik: meer ruis & iets tragere camera... voordeel is dan wel weer dat je al een image stabilizer hebt die in je camera is ingebouwd
        de canon en nikon zijn vrij gelijklopend qua ruis en qua specificaties uiteindelijk... 't kan mss leuk zijn dat je ook kan filmen met de D90 als je daar belang aan hecht?
        Ik zou zeggen ga eens naar een winkel en vraag of je die toestellen eens kort mag testen zodat je kan zien welke camera voor jou 't best werkt; welke 't best in de hand ligt enzo.

Wel het hoofddoel is in eerste plaats circuitfotografie ! de rest zal wel volgen. om snel wat pics te maken ben ik zeer tevreden van mijn oude Sony H1 !
        Die sony krijgt inderdaad minder goede reviews dan de Nikons en Canons dus zal het wel tussen die twee gaan. Filmkes maak ik toch niet veel en dat kan ik best missen.
        Merci voor de tips.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
          De canon natuurlijk. ()

Zeer goed toestel, werk er nu ruim en half jaar mee en niets dan lof er over. Die lens is ook zeer goed en redelijk ideaal voor circuit shots. Ook zal de canon minder ruis geven bij vergelijkbare iso-waarden dan zo'n Nikon ding.
          Na zo'n positive comment staat de Canon op plaats 1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
            Na zo'n positive comment staat de Canon op plaats 1
            1991 Mazda MX-5 NA
            Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
            www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Vandaag om mijn nieuwe camera geweest ipv de HP R171

Nikon D60 met AF-S VR DX 18-55 en AF-S DX 55-200 , een SD 2GB kaart en een tas .

Nu nog een UV en polarisatie filter en waarschijnlijk een andere tas/rugzak ( Lowepro Slingshot 200 AW )

Is Hoya een goed merk voor filters ?
              - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
              - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                Vandaag om mijn nieuwe camera geweest ipv de HP R171

Nikon D60 met AF-S VR DX 18-55 en AF-S DX 55-200 , een SD 2GB kaart en een tas .

Nu nog een UV en polarisatie filter en waarschijnlijk een andere tas/rugzak ( Lowepro Slingshot 200 AW )

Is Hoya een goed merk voor filters ?
                UV hoeft imo niet duur te zijn. Ik mis extra batterijen, en zonnekappen bij je setup.

Comment

• Congrats.

Hoya is een goed merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                    UV hoeft imo niet duur te zijn. Ik mis extra batterijen, en zonnekappen bij je setup.
                    Idd, zorg ervoor dat je altijd een extra batterij bij de hand hebt.
                    Een zonnekap is onmisbaar, zeker niet op besparen!

Comment

• Zonnekap zat bij de 55-200 lens . Een extra batterij is inderdaad wel een goed gedacht .

Denk dat het B+W filters zullen worden , hebben jullie per objectief een filter ?

UV filter : B+W 007 MRC XS Pro Digital 52
                      Polarisatie filter : B+W circulair Pol 52 E

Comment

Zonnekap zat bij de 55-200 lens . Een extra batterij is inderdaad wel een goed gedacht .

Denk dat het B+W filters zullen worden , hebben jullie per objectief een filter ?

UV filter : B+W 007 MRC XS Pro Digital 52
                        Polarisatie filter : B+W circulair Pol 52 E
                        Voorlopig op elk 'n UV kopen en 'n Polar voor de 18-55.

Comment

• Al enige testshots, Dane?

Comment

• Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Die filters pffff

Allé mijn keuze voor UV-filter

-Hoya HMC Super UV Filter 52mm 2 st

Als Polarisatie-filter

-Hoya HMC Polarisatie Circulair Filter 52mm 1 st

Gebruik je de UV enkel ter bescherming van je objectief ?

Combineer je op de 18-55 de UV en polarisatie te samen indien nodig ?

Comment

Die filters pffff

Als Polarisatie-filter

Zo'n UV filtert ook schadelijk UV-licht, maar dient bij mij toch vooral als bescherming van men glas. Een combinatie van de 2 zou ik niet aanraden eerlijk gezegd, als je weet dat een polarisatiefilter soms al voor soft-focus zorgt dan kan je 'n combinatie best niet gebruiken.

Comment

Die filters pffff

Als Polarisatie-filter

Wat ik niet snap is dat je geld wil uitgeven aan (dure) filters op dergelijke lenzen zeker als je al een zonnekap gebruikt... hou die euro's dus maar zou ik zeggen , de enige filters die ik gebruik zijn pola's en ND's , voor de rest niks en in 15 jaar heb ik nog nooit ook maar één kras op een lens gekregen...

Comment

• Eindelijk ! de beslissing is gevallen op een Canon
                                    -Canon 40D + EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM + de 70-300 van TDJ

Blijk die goedkoper(en wel in voorraad) te zijn bij Digicamshop dan bij De Konijnen
                                    Iemand ervaring met die Lenmar BP 511 accu's ? stukken goedkoper dan die originele Canon BP 511's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Wat ik niet snap is dat je geld wil uitgeven aan (dure) filters op dergelijke lenzen zeker als je al een zonnekap gebruikt... hou die euro's dus maar zou ik zeggen , de enige filters die ik gebruik zijn pola's en ND's , voor de rest niks en in 15 jaar heb ik nog nooit ook maar één kras op een lens gekregen...

Dat is het nu juist , je hebt voorstanders en tegenstanders .
                                      Als het is om je lens te beschermen is tegen zand , vuil , krassen , ... is dit z'n geld wel waard .
                                      Het gebruik van een UV-filter is toch meestal aan zee en strand omdat daar de meeste UV-stralen zijn ? Of ben ik verkeerd.
                                      We gaan in mei naar Gran-canaria . Het hotel ligt aan de zee dus daar zullen de meeste foto's getrokken worden . Maar we gaan ook de bergen in

Comment

• Ik ben ook al een maandje in het bezit van een NIkon D60 met standaardlens. Jammer genoeg nog niet echt tijd gehad om me er deftig mee bezig te houden :S Maar dat komt nog wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
                                          Eindelijk ! de beslissing is gevallen op een Canon
                                          -Canon 40D + EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM + de 70-300 van TDJ

Blijk die goedkoper(en wel in voorraad) te zijn bij Digicamshop dan bij De Konijnen
                                          Iemand ervaring met die Lenmar BP 511 accu's ? stukken goedkoper dan die originele Canon BP 511's.
                                          Met zowel Lenmar als Uniross heb ik goede ervaringen ! Zeker aan te raden deze.

Comment

Working...
                                          X