Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
    Verkoper bij konijn wist me te vertellen dat alles nog wat duurder ging worden
    klopt; door de sterke yen zal normaal alles nog wat duurder worden... gelukkig heb ik voorlopig niets meer nodig

Comment

• Tussen Studio73 en Konijnenberg zijn al wat verschillen in de prijzen op diverse artikels merkbaar. Anders eens horen bij Studio73 www.studio73.be , daar staat de Canon 40D de body aan 699 euro.
      Last edited by ; 26/02/2009, 17:34.

Comment

• Bij Konijn koop ik zelf nooit. Enkel amerikaanse objectieven en body's. Niks europees, vandaar dat konijn zoveel goedkoper is dan andere winkels. Overigs is Konijnenberg verwikkeld in rechtszaken (wordt er gezegd, is niet zeker...)
        Last edited by ; 05/03/2009, 00:24.

Comment

• Eindelijk gevonden ! bij Pixmania bleek de 40D (1015€ met 17-85 lens) nog op voorraad te zijn direct aangeschaft ! express verzendig ik heb niet veel geduld ! waar blijven ze ...

Comment

• Je bent gestelt, nu kan je binnenkort aan de slag

Ik heb een paar zaken bij Konijn gekocht zoals filters, kaartjes als ik in de buurt daar was, maar nooit duurdere zaken zoals objectieven, enz. Vondt er vroeger al iets raar aan met die prijzen.

Comment

• Ik heb alles gekocht bij konijn
              Die objectieven zijn toch niet slechter ofzo omdat ze goedkoper zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                En zelfs als Canon beter zou zijn qua ruisprestaties... I don't care. Die toestellen hebben wel meer vergelijkingspunten zoals beeldsensor etc.

Vind het een beetje jammer dat er altijd meteen over die ruis wordt gesproken.
                Neem die nieuwe beeldchips van Nikon Expeed, die zijn imo pakken beter qua kleurweergave en scherpte dan die van Canon. Ik vind foto's die rechtstreeks uit een Canon komen vaak minder levendig qua kleuren.
                Canon's vind ik ook niet aangenaam in de hand liggen, bij Nikon zijn de toestellen een stukje groter.
                Om maar een voorbeeld te noemen...

Ik ben zeker niet tegen Canon, en ik ben er ook van overtuigd dat het goede toestellen zijn. Maar altijd meteen uitweiden over het feit dat Nikon slecht zou zijn wat ruisprestaties betreft, dat vind ik een beetje matig.

Nuja, zolang iedereen tevreden is bij 'zijn' merk, zie ik het probleem niet.
                Dat is nu eenmaal de eeuwige discussie tussen Canon en Nikon. Nu zou Nikon de betere toestellen hebben, binnen 6 maand komt Canon weer met iets nieuws op de proppen. Ikzelf heb Canon camera's, waarvan nog een aantal analoge (waar digitaal niet kan aan tippen bij zwart-wit prints! ) en ben daar zeer tevreden over. Er zijn veel goede en betaalbare objectieven verkrijgbaar, en eens je een assortiment hebt opgebouwd denk je niet eens aan switchen naar een ander merk omdat die momenteel de nec plus ultra heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichten
                  Ik heb alles gekocht bij konijn
                  Die objectieven zijn toch niet slechter ofzo omdat ze goedkoper zijn
                  Gisteren nog ginder geweest voor men 1.4 extender II. Zeer goeie service.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                    Bij Konijn koop ik zelf nooit. Enkel amerikaanse objectieven en body's. Niks europees, vandaar dat konijn zoveel goedkoper is dan andere winkels. Overigs is Konijnenberg verwikkeld in rechtszaken ivm btw fraude. Gaat niet lang duren voor Konijn zijn deuren mag sluiten.
                    Linkje/Bron??? Vanwaar heb je deze info als ik mag vragen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
                      Bij Konijn koop ik zelf nooit. Enkel amerikaanse objectieven en body's. Niks europees, vandaar dat konijn zoveel goedkoper is dan andere winkels. Overigs is Konijnenberg verwikkeld in rechtszaken ivm btw fraude. Gaat niet lang duren voor Konijn zijn deuren mag sluiten.
                      Dan toch Nikon? Canon komt rechtstreeks van Japan.

Comment

• Op hun website beweren ze nochtans anders:
                        "Foto Konijnenberg levert uitsluitend off. Canon producten afkomstig van de Nederlandse importeur."

En wat verder:
                        "Foto Konijnenberg levert uitsluitend off. Canon producten afkomstig van de Belgische invoerder."

Mja, wie is het nou?

Comment

• Bij Grobet in Antwerpen heb ik idd ook is zo'n verhaal gehoord.
                          Een klant was aan het mekkeren over dat hij producten ergens anders goedkoper kan vinden.

Verkoper wist te vertellen dat die zaken niet invoeren van Nikon België en dat je daar dan ook maar 1 jaar garantie krijgt, en je hebt geen nederlandse handleidingen.
                          Bij Grobet krijg je 2 jaar garantie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
                            Op hun website beweren ze nochtans anders:
                            "Foto Konijnenberg levert uitsluitend off. Canon producten afkomstig van de Nederlandse importeur."

En wat verder:
                            "Foto Konijnenberg levert uitsluitend off. Canon producten afkomstig van de Belgische invoerder."

Mja, wie is het nou?
                            Het eerste voor de nederlandse winkel, het tweede voor de Belgische winkel

Comment

• Ik heb in elk geval nog nooit één ding gekocht bij Konijn waar GEEN nederlandstalige handleiding bijzat, het lijkt me sterk dat Amerikaanse lenzen en body's Nederlandstalige hanleidingen bevatten, en ik spreek nu toch over een 3-tal body's en minstens 10 lenzen... Trouwens heb ik al enkele van die lenzen laten reinigen/afstellen bij etbass via CPS ( al m'n gear is trouwens via serienummers geregistreerd ) en nog nooit heb ik ook maar één opmerking gekregen, ze wisten anders wel onmiddellijk dat m'n 135L ( die ik vorig jaar van de VS meebracht ) niet in de EU gekocht was , nu ze hebben er niet echt een probleem van gemaakt en hem ook afgesteld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                . Trouwens heb ik al enkele van die lenzen laten reinigen/afstellen bij etbass via CPS ( al m'n gear is trouwens via serienummers geregistreerd )
                                Ik zou mijn lenzen en camera ook wel eens willen laten reinigen.
                                Soms heb ik last van stof op mijn lens en altijd zit er stof op mijn occulair.
                                Ik heb de camera al eens binnen gedaan bij de fotograaf om de hoek, maar dat hielp niet veel.

Wie is etbass en wat kost dat zoal?

Comment

Ik zou mijn lenzen en camera ook wel eens willen laten reinigen.
                                  Soms heb ik last van stof op mijn lens en altijd zit er stof op mijn occulair.
                                  Ik heb de camera al eens binnen gedaan bij de fotograaf om de hoek, maar dat hielp niet veel.

Dat eerste is toch zelf makkelijk te doen? Dat tweede ook als je 'n beetje kennis hebt en voorzichtig bent.

Comment

Herstellingsservice van Canon ( soort van dienst na verkoop).

Comment

Dat eerste is toch zelf makkelijk te doen? Dat tweede ook als je 'n beetje kennis hebt en voorzichtig bent.
                                      Ik denk eerder dat hij het heeft over stof in het prismahuis, da's iets anders dan sensorstof of stof op het occulair.
                                      Ik zou m'n factuur even moeten nakijken maar de laatste keer dat ik een lens of 3 en 2 body's heb binnen gedaan koste dat een goede 180 euro ofzo.
                                      Ik weet niet onmiddellijk of het een prijsverschil maakt maar ik ben Canon CPS lid, in elk geval ben ik al elke keer heel snel geholpen geweest en krijg je vervangtoestellen gratis mee als er iets moet gerepareerd worden. Ik regel het meestal wel zo dat ik s’morgens m’n gerief binnen breng en s’avonds het weer ga ophalen als ik naar Nederland moet voor m’n werk. Ik maak dan wel altijd een afspraak op voorhand natuurlijk.

Stof in de lenzen zou ik eerlijk gezegd niet veel mee inzitten, in m'n 85 1.2L zat ook behoorlijk veel stof, nu is ze perfect proper maar qua beeldkwaliteit zie ik totaal geen verschil hoor.

hier de coordinaten :

Natasja Lich n.lich@etbass.nl
                                      After Sales Services B.V.

Gewenten 43 , 4704 RE Roosendaal
                                      Postbus 1720 , 4700 BS Roosendaal
                                      T: +31 (0)165-850500
                                      F: +31 (0)165-850599
                                      W:http://www.etbass.nl
                                      Last edited by Audidriver; 02/03/2009, 09:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        Ik denk eerder dat hij het heeft over stof in het prismahuis, da's iets anders dan sensorstof of stof op het occulair.
                                        Ik zou m'n factuur even moeten nakijken maar de laatste keer dat ik een lens of 3 en 2 body's heb binnen gedaan koste dat een goede 180 euro ofzo.
                                        Ik weet niet onmiddellijk of het een prijsverschil maakt maar ik ben Canon CPS lid, in elk geval ben ik al elke keer heel snel geholpen geweest en krijg je vervangtoestellen gratis mee als er iets moet gerepareerd worden. Ik regel het meestal wel zo dat ik s’morgens m’n gerief binnen breng en s’avonds het weer ga ophalen als ik naar Nederland moet voor m’n werk. Ik maak dan wel altijd een afspraak op voorhand natuurlijk.

Stof in de lenzen zou ik eerlijk gezegd niet veel mee inzitten, in m'n 85 1.2L zat ook behoorlijk veel stof, nu is ze perfect proper maar qua beeldkwaliteit zie ik totaal geen verschil hoor.

hier de coordinaten :

Natasja Lich n.lich@etbass.nl
                                        After Sales Services B.V.

Gewenten 43 , 4704 RE Roosendaal
                                        Postbus 1720 , 4700 BS Roosendaal
                                        T: +31 (0)165-850500
                                        F: +31 (0)165-850599
                                        W:http://www.etbass.nl
                                        Beetje belachelijke voorwaarden imo om lid te worden van CPS.

Comment

Beetje belachelijke voorwaarden imo om lid te worden van CPS.

De vraag is wat je belachelijk noemt ? Ik zou nu niet onmiddellijk weten wat de voorwaarden zijn ? Vroeger was dit wanneer je 2 proff. Body’s en enkele L lenzen had denk ik. Of dit zo belachelijk is weet ik niet… CPS staat voor Canon Proffesional Services dus in feite gaat het om een service naar profs toe, in feite is het dus aardig meegenomen dat je als amateur ook de kans krijgt om daar de voordelen van mee te pikken of niet soms ? Ze zouden goed te doen hebben als alle amateurs tegenwoordig met een body en kitlens een vervangtoestel moeten meegeven als ze hun cam willen laten kuisen hé ?

Comment

Working...
                                          X