Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
hmm persoonlijk vind ik de 2e het mooiste maar eigenlijk is de 1e het beste want hij is het moeilijkste, daar komt het echt op aan op het juiste moment af te drukken...
3e shot is ook erg goed maar vind ik van compo wat gewoontjes...
Wel jammer dat er bij de 2e wat ruis in de achtergrond zit door op iso800 te werken maar storend is het zeker niet. Algemeen zou ik zeggen mooie shots en goed scherp enzo (y)
Doe zo verder en maak nog veel mooie shots met je 400mm (prachtlens trouwens ) En vooral: post regelmatig eens wat foto's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanhmm persoonlijk vind ik de 2e het mooiste maar eigenlijk is de 1e het beste want hij is het moeilijkste, daar komt het echt op aan op het juiste moment af te drukken...
3e shot is ook erg goed maar vind ik van compo wat gewoontjes...
Wel jammer dat er bij de 2e wat ruis in de achtergrond zit door op iso800 te werken maar storend is het zeker niet. Algemeen zou ik zeggen mooie shots en goed scherp enzo (y)
Doe zo verder en maak nog veel mooie shots met je 400mm (prachtlens trouwens ) En vooral: post regelmatig eens wat foto's
En nee, ik praat nu niet tegen mijn eigen winkel met die tooltjes. Aan die ruis op hogere ISO waarden kan je nu éénmaal niks doen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mitChillEr zijn nu gratis van die programmatjes die die ruis echt zo goed of zelfs helemaal wegkrijgen. Stond er echt verbaasd van hoe goed die werkte toen ik ze voor het eerst zag op belgiumdigital. De exacte naman ontgaan me, maar als je even zoekt op google op belgiumdigital zal je ze wel vinden.
En nee, ik praat nu niet tegen mijn eigen winkel met die tooltjes. Aan die ruis op hogere ISO waarden kan je nu éénmaal niks doen!
Comment
-
Ik ben op zoek naar een degelijk digitaal fototoestel.
Het is de bedoeling dat je in alle omstandigheden geslaagde foto's kan nemen, dus bvb ook van een voorbijrazende wagen...
Met een Sony DSC P1 (simpel digicammeke met 3.3 Mpixels) lukt dit niet !
Wat raden jullie aan ? Ik dacht aan een Nikon D70s...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91Ik ben op zoek naar een degelijk digitaal fototoestel.
Het is de bedoeling dat je in alle omstandigheden geslaagde foto's kan nemen, dus bvb ook van een voorbijrazende wagen...
ik denk dat dat geen mis toestel is, anders is er ook nog de canon EOS 350D... ik ken eerlijk gezegd niet veel van DSLR's, F40Fan zal je vast wel verder kunnen helpen2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanliever wat ruis in mijn foto's dan geen ruis via een programmatje trouwens we kunnen niet klagen; de 20D heeft aan iso800 zéér weinig ruis
Wat die ruis betreft met de 20D valt dit inderdaad wel mee , maar ISO 800 is voor mij in veel gevallen niet goed genoeg om ze zomaar te gebruiken , 400 is dan wel nog best te doen ( valt ook te bezien wat je juist fotografeerd ook natuurlijk )
grt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'erD70s is al direct DSLR hé, tenzij dat je bedoeling is om direct semi-prof te gaan
ik denk dat dat geen mis toestel is, anders is er ook nog de canon EOS 350D... ik ken eerlijk gezegd niet veel van DSLR's, F40Fan zal je vast wel verder kunnen helpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CCDIk snap jou redenering eigenlijk totaal niet , je hebt de intentie om later proffesioneel als fotograaf aan de slag te gaan zeg je , weet dan wel dat je zal platen moeten afleveren aan je klanten die "af" zullen moeten zijn , mocht ik nu een opdracht aan een fotograaf geven en ik mag kiezen tussen één die de ruis subtiel wegwerkt en de andere die ze zo recht uit z'n cam aan me geeft dan zal ik heus wel weten wat te kiezen en ik vrees voor jou dat ik niet de enige zal zijn. Het is nu eenmaal zo dat een foto uit een dslr ook nog dient te "ontwikkeld" worden , net zoals we dit vroeger in de doka moesten doen bij analoog werk , nu is het achter de PC te doen maar dat is nu eenmaal de logische technologische evolutie , en ik vrees als je daar niet zal in mee willen volgen ..., ook dat hoort bij het fotograferen , niet alleen met de cam op pad gaan , ...
Wat die ruis betreft met de 20D valt dit inderdaad wel mee , maar ISO 800 is voor mij in veel gevallen niet goed genoeg om ze zomaar te gebruiken , 400 is dan wel nog best te doen ( valt ook te bezien wat je juist fotografeerd ook natuurlijk )
grt
En als ik echt in opdracht werk en de beelden moeten wat bewerkt worden of ze voldoen anders niet aan de eisen van de opdrachtgever zal ik dat wel doen natuurlijk (kmoet ook leven hé, principes zijn 1 ding maar kmoet mijn shots nog verkocht krijgen ) maar voor persoonlijk gebruik, of als ik ergens foto's toon die niet in opdracht gemaakt zijn: NOOIT!!
Als het echt moet zal ik dus wel wat bewerking doen maar met tegenzin en enkel omdat ik mijn foto's moet verkocht krijgen...
Bon ik hoop at je de redenering een beetje kunt volgen, echt gangbaar is ze niet maar ik en gelukkig ook nog wat anderen zijn en blijven nu eenmaal van mening dat je in de meeste gevallen in staat moet zijn foto's af te leveren die geen bewerking nodig hebben...
bon om nu nog even op de 20D terug te komen: normaal verklein ik mijn beelden (logischerwijs) als ik ze gebruik en als er al eens wat ruis te zien is op het full size beeld zie je dit meestal al niet meer op het verkleinde beeld... En voor magazines volg ik ook wel wat die redenering; ik denk dat er in de meeste gevallen gewoon geen nood is aan ruis wegwerken (tenzij je op iso800 of hoger werkt en je een 100% crop gaat gebruiken)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91Ik ben op zoek naar een degelijk digitaal fototoestel.
btw met een DSC P1 lukken circuitfoto's mits wat oefening wel maar gemakkelijk is het niet, dat geef ik zeker toe... Denk echter niet dat het met een DSLR wel makkelijk is, eer je echt goede resultaten met een DSLR kan halen moet je al veel kennis van fotografie hebben en er veel tijd in investeren. Wil je echt circuitfoto's maken of wat bedoel je precies?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91Wat is de juiste betekenis van DSLR reflex camera ??
Mijn schoonbroer heeft de D70 met de firmware van de D70s en is daar zeer tevreden van...
Het is niet direct de bedoeling om circuitfoto's te nemen, ik zoek gewoon een zeer goed digitaal toestel dat alles aankan...
Hmm als je geen circuitfoto's ofzo neemt zou ik niet naar een reflex grijpen en het eerder bij een goede consumer houden zoals, om er maar eentje te noemen, een canon powershot S3 IS, een zeer goed toestel waarmee je zeker alles kan wat jij wil en vooral een stuk goedkoper en universeler dan een DSLR En dit toestel heeft een fantastische zoomlens met image stabilizer; zowel een groothoek als een superzoom, als je ditzelfde wil bereiken met lenzen voor een reflex zal je erg veel geld kwijt zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91Thx voor de info...
Er heeft mij iemand de Fuji Finepix S9500 aangeraden, is dat dan een beter alternatief ipv de Nikon D70 ?
Ik heb er mij nog niet echt op toegelegd, het is gewoon doordat ik de D70 in mijn omgeving tegenkwam en goed bevond dat ik daar ook in zou investeren...
Comment
-
Op volgende website vind je ook heel wat digicam info...
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/products.html
Ik was echt overtuigd dat een reflex 'het toestel' was, maar als ik al die info wat bekijk is het blijkbaar toch niet nodig om een reflex te kopen...
Welke voordelen heeft een reflex dan nog eigenlijk tov een degelijk digitaal toestel ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91Op volgende website vind je ook heel wat digicam info...
http://www.letsgodigital.org/nl/camera/products.html
Ik was echt overtuigd dat een reflex 'het toestel' was, maar als ik al die info wat bekijk is het blijkbaar toch niet nodig om een reflex te kopen...
Welke voordelen heeft een reflex dan nog eigenlijk tov een degelijk digitaal toestel ?
Comment
-
wil hier ff ook m'n ding zeggen:
die fujifilmcamera is een zogenaamde bridgecamera, tussen een compacte digicam en een DSLR, met bijna dezelfde functies als een DSLR (dus ook door de lens kijken), maar een pak goedkoper. wel heb je zoals F40fan al zei, geen mogelijkheid om je lenzen te verwisselen, maar de lens die er dan op zit is dan wel een zeer goede, met tot 12X optische zoom (!) op de beste modellen.
anders kan je (zoals F40fan ook al zei) een goede compacte camera kopen met 3X zoom. daar kan je ook al serieus wat instellen. ikzelf heb nu een sony DSC-W5 van €259 (online gekocht). ik kan m'n sluitertijd, diafragma, isowaarden, witbalans, contrast, scherpte e.d. ook al instellen en heb amper 20% van de prijs van een DSLR betaald. en ik durf wedden dat ik op sommige momenten (zo'n foto trekken van een vogel zoals een paar posts hierboven die gaat vliegen, kan ik waarschijnlijk niet) even goede foto's kan maken als iemand met een DSLR.
my 2 cents...2015 BMW F11 520dA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'erwil hier ff ook m'n ding zeggen:
die fujifilmcamera is een zogenaamde bridgecamera, tussen een compacte digicam en een DSLR, met bijna dezelfde functies als een DSLR (dus ook door de lens kijken), maar een pak goedkoper. wel heb je zoals F40fan al zei, geen mogelijkheid om je lenzen te verwisselen, maar de lens die er dan op zit is dan wel een zeer goede, met tot 12X optische zoom (!) op de beste modellen.
anders kan je (zoals F40fan ook al zei) een goede compacte camera kopen met 3X zoom. daar kan je ook al serieus wat instellen. ikzelf heb nu een sony DSC-W5 van €259 (online gekocht). ik kan m'n sluitertijd, diafragma, isowaarden, witbalans, contrast, scherpte e.d. ook al instellen en heb amper 20% van de prijs van een DSLR betaald. en ik durf wedden dat ik op sommige momenten (zo'n foto trekken van een vogel zoals een paar posts hierboven die gaat vliegen, kan ik waarschijnlijk niet) even goede foto's kan maken als iemand met een DSLR.
my 2 cents...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fanik volg je volledig vanuit mijn ervaring met zowel een eenvoudige compact als met een DSLR In bepaalde gevallen zou ik zelfs een compact preferen bijna... zoals op het autosalon, vroeger met mijn compact was dat gewoon alles op automatisch (je kon moeilijk anders met een Sony DSC-P51) en die belichting was meestal goed... nu heb ik voor de test mijn 20D een paar keer op automatisch gezet en een paar keer testshots gemaakt en in veel gevallen (zeker bij witte, zwarte en zilveren wagens) gaat die volledig de mist wil je op zo'n evenement je foto's echt goed krijgen moet je eigenlijk volledig manueel werken2015 BMW F11 520dA
Comment
Comment