Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
    Dit weekend eens mijn 40D meegenomen naar de Nurburgring nu zijn er een paar problemen :
    -Als ik op 300mm (70-300 lens) foto's maak is het alof er een waas rond de auto's hangt ? en dit met de sportstand van de camera. misschien door de filter ?
    -welke settings zou ik het best gebruiken voor auto's die recht op mij af komen ? want de sportstand is niet ideaal.

alle tips zijn welkom
    Ik vermoed dat de 70-300 geen IS lens is, mogelijk heb je wat bewegingsonscherpte. Indien een statief geen oplossing is (zwaar en omslachtig) kan je de ISO wat opkrikken, tot 1250 heb je niet teveel ruis op een 40D. AV-stand op de grootste opening (kleinste diafragma-cijfer, maar dat weet je wellicht) . Vergeet niet spotmeting (en een zonnekap) te gebruiken bij fel tegenlicht.
    Ik werk altijd in AV-stand en compenseer de belichting manueel met het instelwiel naar gelang de omstandigheden. De M-stand gebruik ik haast nooit, dan ben je meer bezig met de lichtmeter dan met je onderwerp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
      Ik vermoed dat de 70-300 geen IS lens is,...
      Toch wel.
      1991 Mazda MX-5 NA
      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
        Ik wil een Powershot G9/G10. We hebben thuis een Sony DSC-W7 en die heeft nogal beperkte mogelijkheden. Maar ik wil ook zo geen kanon meesleuren (lees: DSLR), jammer genoeg. Is zoiets aan te raden?
        Kan een G9 kopen met 2 GB en tasje voor 250 euro. Doen?

Comment

• Ik had vanmiddag echt geen zin om mijn analyse documenten voor het werk te lezen....

CoLa

Comment

• Zalig
            1991 Mazda MX-5 NA
            Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
            www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
              Ik vermoed dat de 70-300 geen IS lens is, mogelijk heb je wat bewegingsonscherpte. Indien een statief geen oplossing is (zwaar en omslachtig) kan je de ISO wat opkrikken, tot 1250 heb je niet teveel ruis op een 40D. AV-stand op de grootste opening (kleinste diafragma-cijfer, maar dat weet je wellicht) . Vergeet niet spotmeting (en een zonnekap) te gebruiken bij fel tegenlicht.
              Ik werk altijd in AV-stand en compenseer de belichting manueel met het instelwiel naar gelang de omstandigheden. De M-stand gebruik ik haast nooit, dan ben je meer bezig met de lichtmeter dan met je onderwerp.
              70-300 is inderdaad IS De AV en TV stel in liever zelf in dus M. daarvoor is die lichtmeter best handig ! en ook in AI servo dus dat is ook het probleem niet ? de zonnekap zit er ook op maar over die spotmeting mag je mij wel wat meer vertellen
              Dit weekend in Francorchamps een hele berg pics gemaakt met als conclusie dat frontaal fotograferen totaal niet lukt en al helemaal niet op 300mm ? iemand een idee of er een extender gaat op mijn 70-300 ? want vanachter den draad is het nogal ver het circuit
              Alle geluk dat mijn panning super ging

Comment

• Historic F1
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Vraagje: Ik heb nu 2 SD-kaartjes, een 512Mb en een 1Gig (die van 16Mb tellen we niet mee). Eigelijk zou ik nog wat extra opslagruimte kunnen gebruiken...vorige zondag heb ik ze alletwee volgekregen op minder dan 3 uur tijd (allemaal 5MP-foto's, geen video)

2 mogelijkheden:
                  • 2 kaartjes van 2 gig (zitten samen in een pakketje)
                  • 1 kaart van 4 gig
                  Welke en waarom?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Ik heb er zelf eentje van 4 gig. Nu ben ik maar een amateur (wel met spiegelreflex).
                    Pro's prefereren meerdere kaartjes met minder geheugen (2 x 2 GB in dit geval dus) omdat er altijd een risico bestaat dat een kaartje kapot gaat. Als je dan met twee kaartjes werkt, heb je in principe nog de helft van je foto's. Met één kaartje met meer opslagruimte, loop je meer het risico alles kwijt te zijn.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Ik heb er zelf eentje van 4 gig. Nu ben ik maar een amateur (wel met spiegelreflex).
                      Pro's prefereren meerdere kaartjes met minder geheugen (2 x 2 GB in dit geval dus) omdat er altijd een risico bestaat dat een kaartje kapot gaat. Als je dan met twee kaartjes werkt, heb je in principe nog de helft van je foto's. Met één kaartje met meer opslagruimte, loop je meer het risico alles kwijt te zijn.
                      Pro's minder geheugen
                      Probeer eens 2GB en een EOS 1D Mark III

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                        Pro's minder geheugen
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                        Een 1D3 is nog niks qua bestanden, probeer eens een 5D2

Alles hangt af van welke camera je gebruikt hé, persoonlijk gebruik ik meer en meer grote kaartjes, t’is makkelijk om niet al te snel te moeten gaan wisselen en in al de tijd dat ik digitaal werk heb ik nog nooit een probleem gehad ( hout vasthouden )
                        Ik gebruik verschillende Scandisk’s Extreme3’s en Transcend’s 133X van 4gB maar aangezien die nogal snel volstaan met de camera’s die ik tegenwoordig gebruik heb ik me 2 stuks 16Gb en 2 stuks 32Gb van Transcend erbij aangeschaft ( we gaan eind deze zomer een maand naar Canada/Alaska en ik wil geen laptop of andere vorm van opslag meezeulen ). Die laatste zijn veel goedkoper en ook best snel zat voor de meeste cam’s. Ze zijn wel iets trager om ze over te zetten naar je PC maar dat is voor mij persoonlijk geen probleem .
                        Last edited by Audidriver; 05/05/2009, 15:56.

Comment

• Aan onze tuinvijver stikt het werkelijk van de groene kikkers, momenteel zitten er naar schatting toch een 50 a 60 stuks van behoorlijk formaat, gisteravond maakten ze zoveel lawaai dat ze m’n aandacht trokken, even snel het waadpak aangetrokken en met statief en al het water in, de eerste met de 1D3 en de rest met de 5D2 in combi met een 180macro :

Om maar even te illustreren wat 21mio pixels op een FF camera kan weergeven, een 100% cropje van bovenstaande foto bij iso800 :

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Alles hangt af van welke camera je gebruikt hé, persoonlijk gebruik ik meer en meer grote kaartjes, t’is makkelijk om niet al te snel te moeten gaan wisselen en in al de tijd dat ik digitaal werk heb ik nog nooit een probleem gehad ( hout vasthouden )
                            Ik gebruik verschillende Scandisk’s Extreme3’s en Transcend’s 133X van 4gB maar aangezien die nogal snel volstaan met de camera’s die ik tegenwoordig gebruik heb ik me 2 stuks 16Gb en 2 stuks 32Gb van Transcend erbij aangeschaft ( we gaan eind deze zomer een maand naar Canada/Alaska en ik wil geen laptop of andere vorm van opslag meezeulen ). Die laatste zijn veel goedkoper en ook best snel zat voor de meeste cam’s. Ze zijn wel iets trager om ze over te zetten naar je PC maar dat is voor mij persoonlijk geen probleem .
                            Bon je snapt mij hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                              Pro's minder geheugen
                              Nadruk lag op meedere kaartjes, niet per sé op minder geheugen.
                              En een 1D Mark III (in RAW-formaat zeker? ) ... Anders nog iets? Onnozelaar!

Edit:
                              Anders mss direct een 1Ds Mark III. Scheelt ook weer de helft op volledig formaat.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Nadruk lag op meedere kaartjes, niet per sé op minder geheugen.
                                En een 1D Mark III (in RAW-formaat zeker? ) ... Anders nog iets? Onnozelaar!

Edit:
                                Anders mss direct een 1Ds Mark III. Scheelt ook weer de helft op volledig formaat.
                                Met een Mark III in jpeg dan
                                Maar ik snap je zenne

Comment

• Was "maar" voor een 10MP bridge...maar RAW en HD-video heeft nog altijd veel geheugen nodig.

Iig, het is de 4 gig geworden: minder kaarten ==> minder slepen ==> minder kans op verliezen.

btw, behoorlijk goede kwaliteit Audidriver
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Knappe pics, AudiDriver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

2x ² that

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

deze vind ik de leukste; vooral door de reflectie dan maar de andere vind ik ook zeker niet mis!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                        Vraagje: Ik heb nu 2 SD-kaartjes, een 512Mb en een 1Gig (die van 16Mb tellen we niet mee). Eigelijk zou ik nog wat extra opslagruimte kunnen gebruiken...vorige zondag heb ik ze alletwee volgekregen op minder dan 3 uur tijd (allemaal 5MP-foto's, geen video)

2 mogelijkheden:
                                        • 2 kaartjes van 2 gig (zitten samen in een pakketje)
                                        • 1 kaart van 4 gig
                                        Welke en waarom?
                                        ik zou voor die van 4 gaan is gewoon makkelijker als je tussendoor niet moet wisselen want daardoor kan je soms shots missen

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        mja vroeger werd dat veel gedaan maar ikzelf en de meeste pro's die ik ken zijn daar van teruggekomen... de kans dat er iets met een kaartje gebeurt is maar zeer klein & met de huidige camera's zijn die kaarten ook veel sneller vol natuurlijk

Comment

• voor de prijs moet je het niet meer laten, wel ietwat dure verzendkosten maar als je enkele kennissen/vrienden hebt en kunt combineren valt dit goed mee, zelf goede ervaringen met deze aanbieder.

Comment

Working...
                                          X