Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
FAK man die is Prachtig!!!!!!!
Wel een vraagje: de foto is waarschijnlijk perfect recht, maar het midden van de horizon loopt wat af? nee?
Ik zie dat dit met een 16mm getrokken werd, dan heb je waarschijnlijk ook het "bolle effect" moeten rechttrekken? (vandaar mijn horizon-probleem?)
Zou je zoiets perfect met een tilt&schift lens kunnen nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten@audidriver
Nice pics, maar met zo'n materiaal mag het niet anders
Hoe komt dat die achtergrond steeds zo raar is (bokeh?)
Bij die kikkers is dit zeer fel, zie foto 2 & 3
Die vlekjes krijg je in de bokeh doordat er nogal fel zonlicht op het wateroppervlak scheen dat moment, deze kleine lichtbronnetjes veroorzaken dit denk ik…
Wat betreft dat materiaal, tja dat helpt natuurlijk wel maar ik daag je uit om eens een namiddagje met een 700mm lens te gaan fotograferen en dan s’avonds de plaatjes even te bekijken , je zou eens stevig op beide voetjes kunnen neerkomen hoor , het vergt wel wat oefening en ervaring om met dergelijke focuslengtes te werken, net zoals het ook met een lange macrolens een stuk moeilijker werken is dan met bvb een 100mm maar mits je het eenmaal onder de knie hebt zijn de mogelijkheden gewoonweg een pak groter. Doordat de laatste generaties camera’s op hogere iso waarden ook heel wat beter presteren dan vroeger is het ook makkelijker geworden natuurlijk.
@mmvv , op een FF met 16mm heb je zonder twijfel grote vervorming da’s onvermijdelijk, met een T/S lens zou dit er idd een pak beter moeten op worden. De nieuwe Canon 17mm T/S zou idd een oplossing kunnen bieden maar die is me toch een pak te duur. De foto is genomen met een 10 stops ND filter op de lens waardoor links op de foto de golven een stukje heuvel gaan vormen.Last edited by Audidriver; 06/05/2009, 15:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenRikske,
Die vlekjes krijg je in de bokeh doordat er nogal fel zonlicht op het wateroppervlak scheen dat moment, deze kleine lichtbronnetjes veroorzaken dit denk ik…
Wat betreft dat materiaal, tja dat helpt natuurlijk wel maar ik daag je uit om eens een namiddagje met een 700mm lens te gaan fotograferen en dan s’avonds de plaatjes even te bekijken , je zou eens stevig op beide voetjes kunnen neerkomen hoor , het vergt wel wat oefening en ervaring om met dergelijke focuslengtes te werken, net zoals het ook met een lange macrolens een stuk moeilijker werken is dan met bvb een 100mm maar mits je het eenmaal onder de knie hebt zijn de mogelijkheden gewoonweg een pak groter. Doordat de laatste generaties camera’s op hogere iso waarden ook heel wat beter presteren dan vroeger is het ook makkelijker geworden natuurlijk.
.
Met mijn 150mm macro is het al moeilijk dus laat staan met zo'n kanon.
En inderdaad die hoge ISO is echt prettig om te hebben op mijn 450D is het al een ramp vanaf ISO 400
Nu dat we toch met kikkers bezig zijn hier is eentje vanuit de 450D
Comment
-
Voor telewerk ( 500F4 IS met meestal 1.4x converter ) gebruik ik eigenlijk vrij veel een rijstzakje ( waar mogelijk ) , als ik mobiel wil zijn een carbon monopod en als ik bvb vanuit een schuiltent of vaste hut kan werken een Gitzo tripod. Uit de hand werken lukt me niet met zoiets, ik ben dan ook niet echt een krachtpatser…
Als ik m’n 100mm macro gebruik dan is dat altijd uit de hand, met m’n 180 lukt me dat een pak moeilijker tenzij ik ergens goed kan op afsteunen met m’n armen maar mits wat gewenning kun je vrij vlot met een statief leren werken voor macrootjes te maken, het is toch nog altijd beter dan uit de hand hoor. Ik gebruik ook graag een reflectieschermpje en dan is het handig om een hand vrij te hebben.
Mooi kwaaakbeest trouwens, die 150 is een mooie lens op een cropcamera, maar idd niet meer zo eenvoudig om mee te werken. ( ik werk trouwens altijd MF voor macro )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk BerichtenHey audidriver, hoe zet je uw EXIF gegevens op uw foto's? Tooltje?
Mooie prenten van iedereen trouwens
Thx voor de comments gasten , fijn dat jullie er kunnen van genieten, nog een tweetal snelle shotjes van mijn kant daarnet :
Comment
-
Prachtige foto's in dit topic.
Momenteel wil ik een Canon 70 - 200 2.8 IS USM L aanschaffen. De prijzen zijn als volgt:
Bartok: EUR 1699,-
Mediamarkt: EUR 1697,-
Konijnenberg: EUR 1626,-
Studio73: EUR 1549,-
Mocht iemand nog een winkel kennen met lagere prijzen, dan hoor ik het graag.
De lens zou een mooie aanvulling zijn voor mijn Canon 17 -55 2.8 IS USM.
Enige wat dan nog ontbreekt is een 10 - 20 of zo, maar dat zal voor het einde van het jaar zijn vermoed ik. Kost een fortuin als je dat allemaal in eens moet kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenPrachtige foto's in dit topic.
Momenteel wil ik een Canon 70 - 200 2.8 IS USM L aanschaffen. De prijzen zijn als volgt:
Enige wat dan nog ontbreekt is een 10 - 20 of zo, maar dat zal voor het einde van het jaar zijn vermoed ik. Kost een fortuin als je dat allemaal in eens moet kopen.
Ik ben ook aan het uitkijken voor die lens aan te schaffen (maar wel de nikon versie...)
Maar kan deze lens ten volle gebruikt worden op full-frame? We zijn aan het nadenken om full-frame aan te schaffen, maar ik moet wel zeker zijn dat die lens ook full-frame resultaten kan geven, anders is het een nogal nutteloze aankom denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk BerichtenPrachtige foto's in dit topic.
Bij FOKA.NL staat hij aan 1526,00€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenIk ben ook aan het uitkijken voor die lens aan te schaffen (maar wel de nikon versie...)
Maar kan deze lens ten volle gebruikt worden op full-frame? We zijn aan het nadenken om full-frame aan te schaffen, maar ik moet wel zeker zijn dat die lens ook full-frame resultaten kan geven, anders is het een nogal nutteloze aankom denk ik...
De Canon versie doet het top op een FF.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenHet is algemeen geweten dat die lens op een Nikon FF minder goed presteerd zeker wat vignettering betreft maar dat zou me eigenlijk niet echt tegenhouden om deze lens te kopen( makkelijk softwarematig zonder veel kwaliteitsverlies op te lossen ), er zijn echter wel geruchten over een verbeterde versie die zou op komst zijn maar of dat zo zou zijn is weer een ander paar mouwen...
De Canon versie doet het top op een FF.
Vroeger met Canon eos 5 getrokken (analoog) dan overgeschakeld naar nikon d70s. Maar nu sta ik weer in twijfel tussen de D700 en de 5D MII.. De D70S blijft als tweede body (met 50mm en mijn 12-24mm). Mijn huidige zoom (beetje prutslens 28-300 die ik zelden of nooit gebruik) gaat weg en zou ik willen vervangen door de 70-200mm. De test op DPreview doen me zwaar twijfelen.
Die betere score op hoge iso doen me naar D700 kantelen, de resolutie en de MP naar 5D...
Ikzelf steek niet zoveel tijd meer in fotografie, maar ik heb de microbe doorgegeven aan mijn vrouw (die nu lessen aan het volgen is in de kunstacademie). En wij hebben een totaal andere stijl van fotografie. Waar ik meer landschap en architectuur en abstract ging doet zij veel meer reportage en straatfotografie (mensen dus). De 70-200 moet er sowieso eerst komen gevolgd door de FF-body. Maar ik moet uiteraard eerst weten of ik naar Nikon/Canon ga. Indien naar Canon moeten ze er uiteraard allebei tegelijk komen, indien naar Nikon, dan kan de 70-200 nog eerst even op de D70S werken.
Twijfel...
Comment
-
Ah, zo'n D700 van Nikon is toch ook een dijk van een toestel hoor ! Ik heb zowel een 1Dmk3 als een 5Dmk2, vroeger dacht ik ook van die MP's heb ik niet nodig maar voor sommige takken van fotografie is het echt wel een heel groot pluspunt ! Nu ik denk dat het niet meer zo lang zal duren vooraleer Nikon met een D700x ofzo zal komen, de vraag is of ze ook op hetzelfde prijsniveau van Canon zullen zitten, Nikon is toch altijd duurder op dat vlak ( zeker ook qua lenzen ) maar in je geldbeugel kijken dat kan alleen jij hé .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAh, zo'n D700 van Nikon is toch ook een dijk van een toestel hoor ! Ik heb zowel een 1Dmk3 als een 5Dmk2, vroeger dacht ik ook van die MP's heb ik niet nodig maar voor sommige takken van fotografie is het echt wel een heel groot pluspunt ! Nu ik denk dat het niet meer zo lang zal duren vooraleer Nikon met een D700x ofzo zal komen, de vraag is of ze ook op hetzelfde prijsniveau van Canon zullen zitten, Nikon is toch altijd duurder op dat vlak ( zeker ook qua lenzen ) maar in je geldbeugel kijken dat kan alleen jij hé .
Idd Canon is wat glas betreft steeds wat beter geprijsd, een serieus pluspunt voor Canon dus. Die MP denk ik ook niet nodig te hebben, A3+ druk ik zelf af op een Epson R2880 en groter gaan we niet, en serieus gaan croppen doen we ook al niet echt. Voorlopig zijn de pluspunten voor de D700 gewoon die kwaliteit in hoge Iso (omdat mijn vrouw nogal vaak binnenshuis zit bij mensen, café enz...) en het feit dat we Nikon nu gewoon zijn, maar dat is een kwestie van aanpassen gewoon denk ik.
Een bevriend fotograaf trok ook altijd met Nikon, maar heeft nu ook een 5Dmk2 erbij genomen en is er zeer tevreden van... We vragen hem misschien eens zijn toestel om te testen...
btw: heb jij geen website of zoiets waar ik wat meer van je beelden kan zien? (die makro's doen me kwijlen)
Comment
-
Een van mijn onweer foto's heeft op de voorpagina van de VRT gestaan
Comment
-
Foto's van de storm van gisteren. Heb ook al bericht gekregen dat het nieuwsblad mijn foto('s) wil publiceren morgen
Comment
Comment